Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash og Stativ
Fra : Thomas

Dato : 18-05-03 23:15

Hej Ng'er

Jeg har et Nikon F60 og er nu blevet lidt træt af den indbyggede flash. Jeg
vil gerne have muligheden for at kunne dreje flashen op i loftet og kunne
sætte en elle anden form for spreder på, så lyset ikke bliver så hårdt.
Desværre er mit budget ret speget og jeg når næppe op mere end 1000 kr. til
at købe flashen for. Er der nogen, der har nogen erfaringer eller
anbefalinger?

Jeg leder også efter et stativ, som gerne må ligge i 200 kr. klassen, men
hvis ma for meget mere for pengene for 300-400 kr., må jeg vel hellere
overveje. Er der igen nogen, der har noget at sige?

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Brian Lodahl

Dato : 19-05-03 08:09

Jeg har for nylig erhvervet mig en brugt SB-22 til kr. 700,- Den er ganske
god hvis man ikke er _meget_ krævende bruger og så absolut en forbedring i
forhold til den indbyggede i mit F65. Efter de nye SB-flash er kommet fra
Nikon skulle du have en fair chance for at finde både SB-22 og øvrige til
billig pris. Prøv at kigge i dk.marked.privat.foto

mvh
Brian

Fra : Henrik

Dato : 19-05-03 20:51

Hej Thomas
">
> [...]
til
> at købe flashen for. Er der nogen, der har nogen erfaringer eller

Prøv at kigge på nogle andre mærker end Nikon. F.eks. Cullmann har een til
Nikon som kan vippes (men ikke drejes) til under en tusse.

> Jeg leder også efter et stativ, som gerne må ligge i 200 kr. klassen, men
> hvis ma for meget mere for pengene for 300-400 kr., må jeg vel hellere
> overveje. Er der igen nogen, der har noget at sige?

Et stativ i den prisklasse er ikke voldsomt stabilt. Hama har nogle, men
hvorfor bruge penge på et stativ der stadig giver dig rystede billeder ?
Velbon har et ganske pænt stativ (Sherpa 450) til under en tusse, det er
både stabilt og føles som kvalitet.

> --
> Med Venlig Hilsen
> Thomas Jansson