Bootleg?
Fra : Andrew

Dato : 26-03-01 21:45

"Undskyld, jeg er en idiot, jeg har brug for hjælp"!

Hvad er en bootleg?,

spørger en uvidende idiot bedende!!!

Mvh And
--
- - -

Fra : Erik O.

Dato : 26-03-01 21:50

> Hvad er en bootleg?,

Bootleg er et andet ord for piratindspilning - altså ulovlige udgivelser,
hvor kunstneren selvsagt ikke får del i salget.

MVH
Erik

Fra : -= Mahn-Zeh =-

Dato : 26-03-01 21:59

"Erik O." <eo@city.dk> skrev i en meddelelse

> Bootleg er et andet ord for piratindspilning - altså ulovlige udgivelser,
> hvor kunstneren selvsagt ikke får del i salget.

Er det helt rigtigt? En bootleg er vel ikke "bare" en piratcd, men en cd/lp
med ikke officielt udgivne ting. Et band som Genesis kan findes på flere
bootlegs end på officielle udgivelser, især koncertoptagelser.

--
-= Mahn-Zeh =-
icq# 99637634

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-03-01 22:04

Erik O. <eo@city.dk> wrote:
>Bootleg er et andet ord for piratindspilning - altså ulovlige udgivelser,
>hvor kunstneren selvsagt ikke får del i salget.
Nja, og så alligevel ikke. Afaik er der en vis skelnen i 'miljøet'; bootlegs
er (typisk live-)optagelser, der ikke er tilgængelig på anden vis; piratplader
er titler med musik, der allerede *er* udgivet, og der ikke (for så vidt)
lægges skjul på, at det ikke er en gængs udgivelse (fx en uofficiel best
of-plade eller noget i den dur) - og så er der rene forfalksninger, der giver
sig ud for at være officielle udgivelser (men naturlivis ikke er det).

At hele dynen *er* ulovligt er så en anden side af sagen, selv om mange
kunstnere mere eller mindre ser igennem fingre med bootlegs, fordi folk der
køber den slags typisk i forvejen har *alt* med kunstneren, og så i tilgift
også vil have en eller anden obskur liveoptagelse fra for længe siden, fordi
det gør samlingen komplet.

--
Venlig hilsen Lars Rindsig

Fra : Erik O.

Dato : 27-03-01 16:57

> [...]
giver
> sig ud for at være officielle udgivelser (men naturlivis ikke er det).

Ja, ordet piratindspilning var upræcist. Jeg mente selvfølgelig
piratoptagelser.

Erik

Fra : Esben I.

Dato : 27-03-01 23:20

Andrew <gylp@kvalme.dk> skrev
> Hvad er en bootleg?,

smuglersprit !
Det er titlen på en sang med Creedence Clearwater Revival
mvh.
Esben I.

Fra : sune vuorela

Dato : 27-03-01 23:21

>Hvad er en bootleg?,
Koncertindspilniger - uofficielle - måske ligefrem ulovlige....
Men der findes også officielle bootlegs - sådan hvor et amerikansk
band har været på tour i europa og et europæisk selskab udgiover en
indspilning fra en koncert. Disse har en meget bedre lydkvalitet end
de ulovlige.

De ulovlige er som regel optaget blandt publikum med en masse hujen og
lignende i baggrunden

Navnet kommer vel af at man kan smugle udstyr med ind til koncerten i
støvleskaftet....

Nogen der har nogle smashing pumpkins bootlegs?
eller aerosmith
- og er vilige til at dele ud af dem?

--
sune

Fra : Jacob

Dato : 28-03-01 16:39

On Tue, 27 Mar 2001 22:21:24 GMT, nospam@vuorelaXXremoveXX.dk (sune
vuorela) wrote:

>Nogen der har nogle smashing pumpkins bootlegs?
Ja
> - og er vilige til at dele ud af dem?
Ja

--
Jacob

http://liverare.net/

Fra : sune vuorela

Dato : 28-03-01 22:54

>Ja
>Ja
Du har måske ligefrem lyst til at tilbyde mig en b&p?

--
/sune

Fra : Troels

Dato : 29-03-01 15:51

> Nogen der har nogle smashing pumpkins bootlegs?
> eller aerosmith
> - og er vilige til at dele ud af dem?

Jeg har et par stykker. Hvad har du at bytte med?

Troels