dokumenter -> documents
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-05-03 21:52

Min dokumenter-mappe er kommet til at hedde documents "somewhere along
the long shareware-testing-road", mens resten af hjemme-mapperne hedder
deres søde danske navn. Fint, jeg omdøber bare... Men: når dansk
appleworks startes, laver den en anden Dokumenter-mappe, og hvis en M$
office ting fyrer af, så kommer der en Documents-mappe - begge for at
have et sted at gemme deres standard-mapper.
Er der nogen forslag derude? (det er selvfølgelig af mest kosmetiske
årsager jeg spørger - jeg ved godt, hvad der er i mappen...)
--
Poul

Fra : Bondi

Dato : 18-05-03 22:55

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogen forslag derude? (det er selvfølgelig af mest kosmetiske
> årsager jeg spørger - jeg ved godt, hvad der er i mappen...)

LAv en henvisning af een af mapperne.
F,eks. en af mappen "dokumenter" og kald den "documents".
Så havner alt vel i samme mappe.

Det kometiske kan vel klares ved at gøre henvisningen usynlig i Finder!

--
/preben@ravnekrogen.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 19-05-03 12:49

Bondi <null@mail.dk> wrote:

> LAv en henvisning af een af mapperne.
> F,eks. en af mappen "dokumenter" og kald den "documents".
> Så havner alt vel i samme mappe.

Jeg var vist ikke præcis nok: jeg har konstant en documents-mappe - og
det virker bare, osse med ikon og det hele... Det er blot i det øjeblik,
at jeg omdøber den til dokumenter, at der sker det ovenstående
beskrevne.

> Det kometiske kan vel klares ved at gøre henvisningen usynlig i Finder!

Yes, men det er ikke elegant. Det er principielt fint nok som det er,
medmindre altså at documents kan komme til at hedde dokumenter igen -
men hellere documents end flere mapper, som henviser til hinanden.
--
Mvh. Poul

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 14:42

> [...]

> medmindre altså at documents kan komme til at hedde dokumenter igen -
> men hellere documents end flere mapper, som henviser til hinanden.

I virkeligheden hedder din "dokumenter"-mappe faktisk "documents".
Prøv at tage info på den.

/Preben

--
Preben Bødker Nielsen . preben AT ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-03 15:03

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> I virkeligheden hedder din "dokumenter"-mappe faktisk "documents".
> Prøv at tage info på den.
>
> /Preben

Hej, undskyld jeg blander mig i noget, jeg ikke har forstand på Åbn
Finders preferencer/indstillinger - hvis der er et flueben i "Vis altid
arkivendelser" - så fjern det.

Prøv det lige - selvom det lyder skørt))))))(100 - det er IKKE en
joke)

Hej fra
Morten(Ingen garanti)
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-03 15:48

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
CUT

> Hej, undskyld jeg blander mig i noget, jeg ikke har forstand på Åbn
> Finders preferencer/indstillinger - hvis der er et flueben i "Vis altid
> arkivendelser" - så fjern det.

Ændrer det ved mappens "rigtige" navn.

> Prøv det lige - selvom det lyder skørt))))))(100 - det er IKKE en
> joke)

Selføli ikke!
Hvorfor er ræven ikke ude - solen skinner jo her i området.

/Preben

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-05-03 15:55

fPreben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Selføli ikke!
> Hvorfor er ræven ikke ude - solen skinner jo her i området.

Den er skam ude - med halen så lang

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-03 16:44

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Ændrer det ved mappens "rigtige" navn.

> /Preben

Hæ, hæ...der skete det for mig engang, at jeg havde hakket det flueben
af i Finders indstillinger.......

og vupti - alle mapper, der før var navngivet på dansk, var nu engelske
- jeg kunne for min død ikke forstå hvorfor, indtil én herfra gruppen
forslog at fjerne fluebenet.

Det gjorde jeg så, og vupti - alle mapper på dansk igen.

Og vi taler om mapperne i HJEM/home

Det er da særpræget, synes jeg......

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-03 16:52

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvorfor er ræven ikke ude - solen skinner jo her i området.
>
> /Preben

Øh, igår var det regnvejr........sign. fandt jeg på fordi jeg har fået
mig et kollektiv.

I januar flyttede nogen ind under mit kolonihavehus - i marts begyndte
det at krible/krable - i april begyndte det at larme - og det er lige
under mit stuegulv.......jeg fandt indgangen=ræv.....for stort til mår
og for larmende iøvrigt - nogle gange lød det som hundehvalpe

Og når det ikke larmede, var det fordi, de var ude - og var de ude, var
det ikke regnvejr

Jeg satser på, de flytter i løbet af denne uge, hvis de da ikke allerede
er væk - har ikke hørt dem længe))) Så skal jeg bare lukke til -
adgangen er opstået i efteråret, da jeg byggede til Uden at rydde
op

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-05-03 15:55

> [...]

> office ting fyrer af, så kommer der en Documents-mappe - begge for at
> have et sted at gemme deres standard-mapper.

Kender problemet - det er hvad vi brugere af danske OSX må finde os i.
Mappen hedder for os Dokumenter, men for mac'en hedder den skam
Documents, som papirkuven hedder trash (engelske systemer har lidt af
samme problem, her hedder papirkuven dustbin, men trash for mac'en)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie