Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Kort med apg 4x/8x - hvad er billigst ?
Fra : Kim

Dato : 19-05-03 18:47

Hejsa

Jeg er i gang med at bygge et par servere. Bundkortet understøtter desværre
kun agp 4x/8x grafikkort.

Er her en som kan hjælpe mig med hvilket et jeg skal vælge - det skal blot
være billigt da jeg ikke skal bruge noget grafisk på serverne.

Det skal være muligt at få drivere til linux.

Det ville dog være rart hvis det kan klare 1600*1200 i min 75 hz opløsning.

Tusinde tak : )

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-05-03 19:23

On Mon, 19 May 2003 19:46:31 +0200, Kim wrote:

> Jeg er i gang med at bygge et par servere. Bundkortet understøtter desværre
> kun agp 4x/8x grafikkort.

Det lyder sært... nå men du ved nok bedst. Du har jo manualen

> Er her en som kan hjælpe mig med hvilket et jeg skal vælge - det skal blot
> være billigt da jeg ikke skal bruge noget grafisk på serverne.
> Det skal være muligt at få drivere til linux.

Kort med Nvidia GPU'er understøtter da linux.
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux

> Det ville dog være rart hvis det kan klare 1600*1200 i min 75 hz opløsning.

Prøv at kikke på edbpriser. Jeg så at du kunne få et GeForce2 MX200 til
under 250,- kr. Sådan en kan da opfylde dine krav. Hvis det skal være
endnu billigere kan du sikkert finde dem brugte. Sådan et burde ikke
koste mere end 150.

--
Lars

Fra : Kim

Dato : 19-05-03 19:31

> [...]
> under 250,- kr. Sådan en kan da opfylde dine krav. Hvis det skal være
> endnu billigere kan du sikkert finde dem brugte. Sådan et burde ikke

Hej Lars

Alle GeForce2 MX200 understøtter "kun" agp 1/2/4x og så koster de mellem
350-700. Så det bliver nok svært at finde et kort 4/8x til 250 - desværre.

Men tak for rådet alligevel.

mvh Kim

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 19-05-03 20:11

Kim skrev:
> Alle GeForce2 MX200 understøtter "kun" agp 1/2/4x

Ja - og derfor kan de godt køre i et AGP 4x/8x slot.
Dit slot burde kunne køre med alle grafikkort, der kan
køre AGP 4x.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kim

Dato : 19-05-03 20:27

> Ja - og derfor kan de godt køre i et AGP 4x/8x slot.
> Dit slot burde kunne køre med alle grafikkort, der kan
> køre AGP 4x.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Hej

Bundkortet er et GA-SINXP1394

Se venligst manualen her:
http://europe.giga-byte.com/MotherBoard/FileList/Manual/manual_sinxp1394_e.p
df - der står om AGP på første side.

Som jeg læser det så skal jeg have fat i et 4x/8x kort, er det ikke rigtigt
forstået ?

mvh
Kim

Fra : Kim

Dato : 19-05-03 20:30

Prøv her (pdf blev til p og RETURN df)

Fra : Mogens

Dato : 19-05-03 21:02

On Mon, 19 May 2003 21:26:54 +0200, "Kim"
<removeXhejsameddig@hormail.com> wrote:

>Som jeg læser det så skal jeg have fat i et 4x/8x kort, er det ikke rigtigt
>forstået ?

Nej, du skal have enten et AGP 4x kort eller et AGP 8x kort.
AGP 4x og 8x er 2 forskellige standarder.

Altså vil et grafikkort som kan køre AGP 1x, 2x og 4x fungere fint.
Det kan jo køre AGP 4x

mvh Mogens

Fra : Kim

Dato : 19-05-03 21:30

> [...]
> AGP 4x og 8x er 2 forskellige standarder.
>
> Altså vil et grafikkort som kan køre AGP 1x, 2x og 4x fungere fint.

Hejsa

Jamen så er det jo bare at finde et skrabet kort som kan klare opgaven.

Jeg takker ærbødigt for jeres svar : )

mvh Kim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-05-03 03:08

On Mon, 19 May 2003 20:31:19 +0200, Kim wrote:

> Alle GeForce2 MX200 understøtter "kun" agp 1/2/4x og så koster de mellem
> 350-700. Så det bliver nok svært at finde et kort 4/8x til 250 - desværre.

Jeg kan da godt hjælpe lidt tættere på...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364707916

--
Lars