Computer slukker når jeg tænder
Fra : Bach|DK|

Dato : 19-05-03 08:22

Når min computer har stået natten over, vil den ikke tænde. Dvs. jeg
trykker på power den begynder at starte op men så slukker den igen efter
1-2 sekunder. Efter et par forsøg hvor dette sker så kører den pludselig
normalt. Jeg har mistænkt min strømforsyning for at være problemet.

Nogen idéer?

--
Michael Bach

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-03 13:54

In dk.edb.hardware, Bach|DK| <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> says...
> Nogen idéer?

Defekt PSU.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 19-05-03 15:31

Evt problemer med knappen der forårsager at systemet slukkes igen efter et
øjeblik (løs forbindelse)

Fra : Bach|DK|

Dato : 19-05-03 21:14

> Evt problemer med knappen der forårsager at systemet slukkes igen
> efter et øjeblik (løs forbindelse)

Faktisk en god pointe du har der. Det havde jeg overhovedet ikke tænkt
over. Jeg var straks ovre i noget hardware fejl. Men det kan jo være
ledningen eller selve knappen der driller. For der er jo mærkeligt at
den ellers kører fint nok når den er "kommet igang".

--
Michael Bach

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-03 21:44

In dk.edb.hardware, Bach|DK| <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> says...
> ledningen eller selve knappen der driller. For der er jo mærkeligt at
> den ellers kører fint nok når den er "kommet igang".

Og derfor er det ikke en løs forbindelse.

Din PSU har problemer med at holde spændingerne stabile i start-
øjeblikket, men når først lytterne er blevet fuldt opladte, så triller
det alligevel lystigt deruaf.

Hvis du er velbevandret udi elektrinik, så skifter du alle lytter fra en
ende af, hvis ikke - ny PSU.

Fra : torben

Dato : 19-05-03 23:29

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Bach|DK| <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> says...
>
> Og derfor er det ikke en løs forbindelse.

Det kommer an på, hvornår det sker, og hvad han har sat windows til at gøre
ved tryk på power. Hvis windows ikke er startet endnu slukkes PC'en. hvis
windows er startet kan den jo stilles til ingenting at gøre.

Men jeg tror nu også mere på PSU.

Hvis det er tit og du ved, hvornår det samt, hvis du har noget ordentligt at
måle, med kan du jo måle om spændingen er OK til MB.

Torben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-03 12:27

In dk.edb.hardware, "torben" <Torben.bohlers@(spam)mail.dk> <"torben"
<Torben.bohlers@(spam)mail.dk>> says...
> Hvis det er tit og du ved, hvornår det samt, hvis du har noget ordentligt at
> måle, med kan du jo måle om spændingen er OK til MB.

Det vil kræve et scop, da det er ripple på forsyningen der giver
problemet.

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-03 18:21

> [...]
> 1-2 sekunder. Efter et par forsøg hvor dette sker så kører den pludselig
> normalt. Jeg har mistænkt min strømforsyning for at være problemet.

helt sikkert din PSU der er stået af.
oplevede det samme med et amd system, computeren kunne lige holde sig i live
3 - 4 minutter blubzz......

/danni plougmann