Nyt kabinet - det hele til det halve
Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 18-05-03 17:52

Jeg skal ha' mig et nyt kabinet - og det skal være midi. Men jeg mangler
nogen anbefalinger. Kravet er pænt design (ikke de kedelige hvide sataner)
og god "indretning". Med indretningen mere jeg at jeg roder meget i
kabinettet så det skal være nemt at komme til indmaden - gerne uden en
skruetrækker.

Nåhh ja så er der også den lille detalje at det skal ligge omkring 500kr da
jeg ikke er millionær.

Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?

På forhånd tak

B. Madsen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 18-05-03 18:14

Hey!

> Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?
Jeg ville klart foreslå flg:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737944

Jeg ved godt det koster lidt mere end hvad du ville bruge. Men jeg synes
virkelig det er pengene værd. Har selv præcis det her kabinet, og jeg er
meget tilfreds! Det er super let at skifte ting i kabinettet.

Mvh
Aksel

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 18-05-03 18:30

Jeg har også lidt kig på dette:

http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1108

Kan man købe lys til kabinettet i løsvægt til at plugge i den interne strøm
(12V stikkene)?

Fra : MaRk

Dato : 18-05-03 18:45

> Jeg har også lidt kig på dette:
>
> http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1108

Et minus ved det er at der kun følger en klap med til cdrom drev/ brænder
osv.

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 18-05-03 18:37

Det her kunne være noget for mig....
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=607

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-05-03 18:40

[8700] Brian Mark Madsen skrev :
> [...]
da
> jeg ikke er millionær.
>
> Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?

Jeg går og kikker på dette ColorCase Air Silver:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=681

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021120_colorcase_air_silver.php?page=1

*Nogen der har nogen erfaringer med det ?*

4 stk. 5¼" eksterne drevpladser til CD/DVD - 2 (måske 3) låger der skjuler
de kedeliggrå drev
1 stk. 3½" eksterne drevpladser til diskettedrev - skjult
7 stk. 3½" interne drevpladser til en masse harddiske - 4-5 af dem køles af
medfølgende 120 mm blæser
Pris: DKK 675,00 plus 74,00 i porto (øv)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-05-03 18:54

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> Nåhh ja så er der også den lille detalje at det skal ligge omkring
> 500kr da jeg ikke er millionær.
>
> Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?

http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=DG-01W

Sådan eet står under mit skrivebord og opfylder de ting jeg hversætter hos i
kabinet:
- Ingen låger eller andet lir
- den klassiske råhvide farve
- miditower
- til at betale
- god PSU
- rart at arbejde med - god plads

--
Martin K

Fra : --* edmundo *--

Dato : 18-05-03 19:59

"[8700] Brian Mark Madsen" <brianm@mobilixnet.dkREMOVE> skrev i en
meddelelse news:3ec7ba21$0$24710$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> og god "indretning". Med indretningen mere jeg at jeg roder meget i
> kabinettet så det skal være nemt at komme til indmaden - gerne uden en

.....som de andre også har forslået, så er et Chieftech en dejligt kabinet.
Lækker kvalitet, fine detaljer.

Har for nylig købt et, efter at ha' haft diverse Aopen kabinetter og jeg
skal aldrig ha' andet en Chieftech (eller lignende kvalitet)

edm...

Fra : Devast8or

Dato : 18-05-03 20:28

> [...]
> 500kr da jeg ikke er millionær.
>
> Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?

Se om der er noget her der kan friste: www.codegengroup.com

Jeg har selv et 6049L (http://www.codegengroup.com/proddetail.asp?id=146) i
titanium/silver og er godt tilfreds med det. Ingen skruer til indstikskort,
og kun en skrue udenpå (og det er en fingerskrue). Og så kostede det vist
kun lidt over 400 inkl. fragt og 300W PSU. Det eneste minus er at de grimme
hvide CD-drev på ingen måde passer til og jeg har ikke kunne finde noget
maling i den rigtige farve.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-05-03 20:38

> Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?

http://www.xhw.dk/?menu=guider&side=vis&grid=61

Købt hos Kope.dk - 500 kr., dertil skal du så have strømforsyning (ungefär
200 kr. med forsendelse)... Der er lys og hele turen i

Tag at læs review'et! (skrevet af mig

// Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-05-03 20:40

> http://www.xhw.dk/?menu=guider&side=vis&grid=61

Kommer til at se du selv har henvist til det...

Nu er der så et til review du kan læse Personligt vil jeg helt klart
anbefale dette kabinet, det er virkeligt kvali til få penge, og selv en af
mine venner, der går sååå meget op i computere, og kører psykisk hetz på
alle der ikke har en computer der er større end hans, må bøje sig i støvet,
dette kabinet er federe end hans moddede AOpen-kabinet

// Troels

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 18-05-03 21:56

Jeps super fedt kabinet - tak for din anmeldelse...

"Skidtet" er dermed bestilt.... glæder mig..
Hvor har du monteret katoderøret i den optagelse der ligger på siden?

Mvh.
B. Madsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-05-03 22:10

> Jeps super fedt kabinet - tak for din anmeldelse...
>
> "Skidtet" er dermed bestilt.... glæder mig..
> Hvor har du monteret katoderøret i den optagelse der ligger på siden?

Det er placeret i bunden.

Hvor bestilte du kabinettet, og til hvilken pris (og var det med
strømforsyning - jeg ved 6052MDL også er leveret _med_ strømforsyning, dog
til en lidt anden pris)?

// Troels

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 18-05-03 22:29

Bestilt på http://www.befro.dk til 499,- + 55,- (fragt) = 554,- dkr

Har forresten lige nydt din kørsel med bimmeren i "sandkassen"....

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 18-05-03 23:09

> Har forresten lige nydt din kørsel med bimmeren i "sandkassen"....

Nydt ligefrem? Nogen kommentarer, ser det godt ud, eller er det ren røv? Der
er desuden kommet del 2... (er det den du har set, er der "Hvad har jeg gang
i")

Der kommer snart mere...

// Troels

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 19-05-03 12:55

Jo jo - det er ren rally stil.... Hvad er det for en lampe der blinker i
instrument brættet?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 12:59

> Jo jo - det er ren rally stil.... Hvad er det for en lampe der blinker i
> instrument brættet?

Den vil fortælle at bilen skal til serviceeftersyn (som den har
overskredet med 150.000 km) - dog er der blevet skiftet olie o.l., jeg har
bare ikke fået nulstillet styreboksen

// Troels

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-05-03 19:35

..
> [...]
da
> jeg ikke er millionær.
>
> Er der nogen der har er godt vink til hvad jeg leder efter?

Hej
Selv om det hedder midi kan der være en højdeforskel på 15 cm. prøv her:
http://www.bjtrading.dk/menu.
De er virkelig flotte.
Gunnar

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-05-03 20:14

Gunnar Grooss skrev :
> .

> Hej
> Selv om det hedder midi kan der være en højdeforskel på 15 cm. prøv her:
> http://www.bjtrading.dk/menu.asp
> De er virkelig flotte.

De kan så købes op mod 100 kr billigere her:
http://www.comelectronics.dk/index.php?menukat=2&PHPSESSID=7c578a0ca1ea8f38c3349b51d12b4509

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk