Word dokument via mail
Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-05-03 13:58

Hej alle sammen.
Problem: Når jeg sender wordsdokumenter (ibook 2000 SE, Netscape)til min
mand (titanium PB, indbygget mail), så kan han godt åbne dem, men når
han sender wordsdokumenter (samme program i begge MAC´S) til mig kan
jeg ikke åbne den??
Spændt på at høre fra Jer.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 17:08

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> mand (titanium PB, indbygget mail), så kan han godt åbne dem, men når
> han sender wordsdokumenter (samme program i begge MAC´S) til mig kan

Lone...iBook er sur over ikke at have fået det samme bolsjevand som du
fik sidste lørdag - det kaldes cupertinohævn))))))

Nej Lone - undskyld, jeg véd det ikke. Har I Office på begge maskiner?
Og du bruger Netscape Mail? Og din mand bruger Mail i OSX?

Prøv at gemme din mands dokument og efterfølgende åbne det fra Word?

Ellers må du lige skrive, hvilke systemer og programmer, det handler om
- hvis jeg tager fejl -

Pas nu din sengetid)))))
Knus
Morten
--
[2730]..Hvorfor er der kun ét monopoltilsyn..? (forældet paradoks)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-05-03 17:47

Morten Lind <mortenlind@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Prøv at gemme din mands dokument og efterfølgende åbne det fra Word?
>
> Ellers må du lige skrive, hvilke systemer og programmer, det handler om

Nå, Morten, du er vist en værre een hva´?!
De sagde ellers ved købet af computeren at man ikke måtte give den noget
at drikke!! Ellers kunne jeg såmænd godt unde min "Babe" lidt Gin og
Tonic, og det kunne i øvrigt være sjovt at se hvordan den opfører sig
efter 5-6- dobbelte!!
Du har forstået problemet rigtigt, men jeg har prøvet at sende det både
fra Word direkte, og hentet fra dokumenter. Det mangler filnavn, men der
har også været problemer ved .doc. Glemte iøvrigt at fortælle at det
fungerer fint med Excel!
Der er noget om at man skal skrive nedenunder andre indslag her i
MacSoup, ikke?
Godnat Morten, sov godt! ;-D
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 17:56

maillone@netscape.net (Lone Schmidt) writes:

> Du har forstået problemet rigtigt, men jeg har prøvet at sende det
> både fra Word direkte, og hentet fra dokumenter. Det mangler
> filnavn, men der har også været problemer ved .doc.

Hvad mener du med at "det mangler filnavn"? Hvis du bruger Office 2001
(eller nyere) kan du bede Word/Excel/PowerPoint om selv at tilføje
rette efternavn. Det gør du let ved at sætte kryds i din save-dialog.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 18:06

> [...]

> mand (titanium PB, indbygget mail), så kan han godt åbne dem, men når
> han sender wordsdokumenter (samme program i begge MAC´S) til mig kan

Hej Lone

Jeg udveksler word-dokumenter med mange. Nogle kan kun åbne dem, hvis de
er zippet/sittet først. Grunden kan jeg med mine ringe evner ikke finde
- men prøv at pakke dem med stuffit før I sender, og se, om det hjælper.

(muligvis et skud i tågen, men det er bedre at ramme ved siden af, end
slet ikke at ramme)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 18-05-03 22:13

Hej Martin

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> er zippet/sittet først. Grunden kan jeg med mine ringe evner ikke finde
> - men prøv at pakke dem med stuffit før I sender, og se, om det hjælper.

Tåbelig tanke, har det noget med encoding at gøre i postprogrammet?
UU, Base64, AppleDouble etc?

S/ebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 22:48

sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) writes:

> Tåbelig tanke, har det noget med encoding at gøre i postprogrammet?
> UU, Base64, AppleDouble etc?

Hvis man holder sig til efternavn på filerne og base64 plejer det at
spille.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-05-03 07:29

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Tåbelig tanke, har det noget med encoding at gøre i postprogrammet?

Fuldstændigt enig i at det lyder som tåbelig tanke, ikke desto mindre er
det en erfaring jeg har gjort. Og jeg er jo ikke hos folk og kan se
opsætningen af deres postpogram....

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Lone Schmidt

Dato : 19-05-03 12:12

> [...]

> Hej Martin

> Tåbelig tanke, har det noget med encoding at gøre i postprogrammet?

Sebastian har vist fat i noget af det rigtige,(jeg kan genkende
"Base64") jeg kan ikke komme til Power Booken lige nu, kommer med
nærmere detaljer snarest.
Tak for responsen, det er skønt! )

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge! )

Lone Schmidt.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 19-05-03 23:56

Hej Lone (etc)

> [...]

> Sebastian har vist fat i noget af det rigtige,(jeg kan genkende
> "Base64") jeg kan ikke komme til Power Booken lige nu, kommer med

Jamen det var da så lidt. Det tåbelige skyldtes, at det lød som om
opsætningerne var ens; men det var de jo så nok ikke alligevel

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50