Skydebaner (riffel)?
Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 18-05-03 13:03

Hej,

Som nyklækket jæger med en Mossberg 910 30-06 forsøger jeg at erhverve mig noget
træning således at jeg kan bestå riffelprøven, gerne d. 1. juni i Sjæsø. Men jeg
har problemer med at finde skydebaner, hvor jeg kan foretage det.
Jægerforbundets hjemmeside indeholder ikke rigtigt nogen informationer. Jeg er
medlem af jægerforbundet, men har trods 2 mdr's medlemsskab endnu ikke modtaget
mit medlemsbevis (men dog bladet "Jæger"), og da jeg har benyttet mig af deres
tilbud til jagttegnskursister om gratis medlemsskab frem til september, har jeg
af gode grunde heller ikke en girokvittering. Jeg har rykket for det 2 gange,
men so far uden held.

Så problemet er, hvor kan jeg træne riffelskydning i denne situation, evt. med
betaling af gebyr??

Er der baner i Nodsjælland/Sjælland, hvor man kan "komme ind fra gaden"? Hvad
med åbningstider etc.? Jeg har fået at vide at banen i Sjæsø kan benyttes af
medlemmer af Jægerforbundet (onsdag aften???), men det er jo i øjeblikket ikke
nemt for mig at bevise at jeg er medlem. Er informationen iøvrigt korrekt??
Udover banen i Sjælsø, kender jeg kun Skydecenteret Hanebjerg ved Hillerød, men
forstår at den ikke er egnet til mit formål (bestå riffelprøven). Så
informationer der kan hjælpe mig i denne situation værdsættes.

Selvfølgelig kunne jeg blot melde mig ind på normale vilkår, men så ville jeg
altså føle mig taget i den nedre ende af ryggen.

Et tillægsspørgsmål. Min riffel er monteret med en kikkert (også af mærket
Mossberg?!) med 4x32 angivet. Hvad betyder dette?

Jeg håber at det trods bukkejagten er nogle der har tid til at give et par gode
råd.

På forhånd tak og Knæk og Bræk,

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Mars

Dato : 18-05-03 14:09

>"Et tillægsspørgsmål. Min riffel er monteret med en kikkert (også af mærket
Mossberg?!) med 4x32 angivet. Hvad betyder dette?"

Hej

Det betyder at din kikert forstørrer 4 gange og at den yderste linse er 32
mm

Skydebaner på sjælland kender jeg desværre ikke noget til da jeg bord i
jylland

VH

MS

Fra : Buck

Dato : 18-05-03 16:55

Kim Kolmorgen wrote:

> Så problemet er, hvor kan jeg træne riffelskydning i denne situation, evt.
> med betaling af gebyr??

Som sportsskytte kan jeg kun anbefale masser af træning. Også efter at du
har bestået riffelprøven!

De skytteforeninger der råder over 200m lader ofte jægere indskyde for et
beskedent beløb.

Prøv at kontakte Frederiksborg Amts Skytteforeninger
http://www.faskyt.dk
under "info" står kontaktinformationer.

De vil sikkert kunne henvise til lokale skytteforeninger der lader jægere
indskyde på 100m.

Problemet med Hanebjerg er nok hvis de har elektroniske markeringsanlæg.
Hvis skærmen står på 200m, og skiven er af gummi, så du kan ikke se
skuddene.

Ellers er du velkommen til at indskyde på vores bane i "min" forening. Vi
har af og til jægere der indskyder en halv time inden vores træningstid
begynder. Det er nok bare ikke så praktisk for dig, for vores bane ligger i
Frøslev Plantage ved den dansk/tyske grænse...
--
/Buck

Fra : Peter Weis

Dato : 19-05-03 08:46

"Kim Kolmorgen" <kk1@kolmorgen.net> wrote in message

> [...]
Sjæsø. Men jeg
> har problemer med at finde skydebaner, hvor jeg kan foretage det.

Jeg har af og til skudt på nedennævnte baner. Så vidt jeg husker, så
koster det lidt mere hvis man ikke har et medlemskort. Men kontakt
stederne/klubberne på telefonen, og spørg dig for.
Ballerup: (www.bjf.dk -> kommunikation -> info fra -> skydedage i
Råmosen).
Kalvebod : http://www.shooting.dk/kjk/.

mvh
Peter

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 01-06-03 19:55

On Sun, 18 May 2003 14:02:45 +0200, Kim Kolmorgen <kk1@kolmorgen.net> wrote:

>Hej,
>
>Som nyklækket jæger med en Mossberg 910 30-06 forsøger jeg at erhverve mig noget
>træning således at jeg kan bestå riffelprøven, gerne d. 1. juni i Sjæsø.

.....og jeg bestod sgu' med alle skud i træffeltet, selvom det ene dog kun havde
fat i kanten.

Tak for al hjælp.

Knæk og bræk.