Dance/eletronica halløj
Fra : Troels

Dato : 18-05-03 10:33

Hej
Hvad er det den hedder den sang der minder lidt om Daft Punk, men så er der
en robotstemme der synger "i will never be your woman"?

/Troels

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 18-05-03 10:43

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvad er det den hedder den sang der minder lidt om Daft Punk, men så er
der
> en robotstemme der synger "i will never be your woman"?

White Town med Your Woman? Det er dog ikke en robotstemme, men alm.
mandestemme.

VH
Peter

Fra : Troels

Dato : 18-05-03 10:49

> der
>
> White Town med Your Woman? Det er dog ikke en robotstemme, men alm.
> mandestemme.

Joohh.. Jeg tror det er den. Det navn lyder bestemt bekendt. Det kan godt
være jeg huske forkert omkring det med robotstemmen. Det ville i så fald
ikke være første gang.

Mange tak!

/Troels

Fra : Don G.

Dato : 18-05-03 11:04

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev...

> Det kan godt være jeg huske forkert omkring det med
> robotstemmen. Det ville i så fald ikke være første gang.

....du hører tit robotstemmer???

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Jacob E.

Dato : 18-05-03 11:13

Troels wrote:

> Joohh.. Jeg tror det er den. Det navn lyder bestemt bekendt.

Det ER den...

Mvh Jacob E.

Fra : Troels

Dato : 18-05-03 11:18

> Det ER den...

Jepsen. Det er den (Det er sgu utroligt så hurtigt de pladeforretninger
bringer ud om søndagen). Det med robotstemmen tror jeg kommer af at lyden
på vokalen er lidt gusten. Men hvad jeg har kunne se er den samplet fra en
78'er fra 1932, så det er måske ikke så underligt.

/Troels

Fra : Jacob E.

Dato : 18-05-03 11:21

Troels wrote:

> [...]
> tror jeg kommer af at lyden på vokalen er lidt gusten. Men hvad jeg
> har kunne se er den samplet fra en 78'er fra 1932, så det er måske

??? Der tror jeg bestemt du er gået galt i byen. Hvor har du kunnet se
det???

Mvh Jacob E
--
"Vor undersøgelser viser, at vores våben er sikre..."

- Brigadegeneral Vincent Brooks, Talsmand for US Army,
på pressemøde under Irak-krigen, adspurgt om USA's brug af uran-armeret
ammunition.

Fra : Lars Bernau

Dato : 18-05-03 11:40

In article <ba7mrb$q7b$1@sunsite.dk>, not@realmailadress.ok says...

> ??? Der tror jeg bestemt du er gået galt i byen. Hvor har du kunnet se
> det???

Nææ.. Han er nu ikke gået helt galt i byen. Der er nuppet samples fra
Lew Stone's "My Woman", en jazz sag fra 1932. Indledningen er iøvrigt
inspireret af Buggles "Video Killed the Radio Star"

Fra : Troels

Dato : 18-05-03 11:52

> Nææ.. Han er nu ikke gået helt galt i byen. Der er nuppet samples fra
> Lew Stone's "My Woman", en jazz sag fra 1932.

Jeps, det var den jeg tænkte på. Om det er vokalen ved jeg faktisk ikke. Det
gættede bare på det nok var den da lyden ikke er helt god på vokalen (hmm...
jeg er vist ude i lidt af en syllogisme her . Det kan selvfølgelig også
bare være et trick de har brugt for at få den til at passe bedre med det de
har samplet fra Lew Stone.

/Troels

Fra : Jacob E.

Dato : 18-05-03 21:09

Lars Bernau wrote:
> Nææ.. Han er nu ikke gået helt galt i byen. Der er nuppet samples fra
> Lew Stone's "My Woman", en jazz sag fra 1932. Indledningen er iøvrigt
> inspireret af Buggles "Video Killed the Radio Star"

Ahwa, Bernau, har du drukket af natpotten? Ja, trumpetlyden er samplet og
nummeret inspireret af den jazzting dér, men hvor fanden hører inspirationen
fra vedr. "Video..."??

Enlighten me, as you often have, please...

Mvh Jacob E

Fra : Lars Bernau

Dato : 18-05-03 21:25

In article <ba8p9v$r8u$1@sunsite.dk>, not@realmailadress.ok says...

> [...]
> fra vedr. "Video..."??
>
> Enlighten me, as you often have, please...

I will try... måden som nummeret starter på, med lyd hvor der ikke er er
noget bas på... Det er allmusic.com der påstår at nummeret i inspireret
af Buggles. Det er mig der mener at i så fald må det være starten. Da de
er lavet på samme måde (ingen bas)

Jeg syntes nu også selv det lyder lidt søgt

/Lars

Fra : Jacob E.

Dato : 18-05-03 22:35

Lars Bernau wrote:
> [...]
> starten. Da de er lavet på samme måde (ingen bas)
>
> Jeg syntes nu også selv det lyder lidt søgt

*ROFL*

Hvad med den bajer dér...?

Mvh Jacob E

Fra : Troels

Dato : 18-05-03 22:42

> *ROFL*
>
> Hvad med den bajer dér...?

"The album's best-known track, of course, is the enormous hit "Your Woman,"
a playful piece of gender-bending built around samples from Lew Stone's 1932
jazz hit "My Woman" and the static that opens the Buggles' "Video Killed the
Radio Star." An infectious piece of pure synth pop, "Your Woman" sounds like
it could have been released on Rough Trade around 1981."

Hvad betyder static i den forbindelse?

Men ikke for noget... Vokalen minder sgu lidt om hinanden. Lidt
robotagtig...

/Troels

Fra : bonfils

Dato : 19-05-03 07:40

> [...]
like
> it could have been released on Rough Trade around 1981."

Static som i statisk elektricitet: (Hvid) støj - radio- eller nålestøj.

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-05-03 19:36

In article <ba8uad$56h$1@sunsite.dk>, not@realmailadress.ok says...

> *ROFL*
>
> Hvad med den bajer dér...?

Ja den må vi snart se at få gjort kål på !

/Lars