ftp
Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 08:13

Og æh... er der nogen der gider at se om de kan komme ind på min ftp
server?
ftp://home.blangstrup.dk
Jeg skal lige se om det virker udefra.
Der ligger et speakmail AppleScript i /Public
Tak!

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jens

Dato : 18-05-03 08:17

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> ftp://home.blangstrup.dk
> Jeg skal lige se om det virker udefra.
> Der ligger et speakmail AppleScript i /Public

Den downloader fint speakmail.sitx

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Den downloader fint speakmail.sitx
>
> Jens

Tak, Jens, du er en guttermand.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 08:23

> [...]

> ftp://home.blangstrup.dk
> Jeg skal lige se om det virker udefra.
> Der ligger et speakmail AppleScript i /Public

Hvorfor skulle man ikke komme ind, David?

Alt er jo perfekt - kører som i olie - og virker som det skal: æbleklik
din adresse, ftp-program starter - åbner - åbne public - hive speakmail
ud - tre sekunder, færdig - stuffIt åbner - fin mappe med script.

Og hvad gør det - eller hvad skal jeg gøre med det?

Foreløbig tak
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 08:36

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Alt er jo perfekt - kører som i olie - og virker som det skal: æbleklik
> din adresse,

Kan du klikke på links i suppen?

piiv - det kan jeg ikke

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-05-03 08:51

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Kan du klikke på links i suppen?
>
> piiv - det kan jeg ikke

Jo du kan. Marker/fremhæv med musen det du ønske at åbne og hold så
æbletasten nede og klik - Vupti.................

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 09:02

> Jo du kan. Marker/fremhæv med musen det du ønske at åbne og hold så
> æbletasten nede og klik - Vupti.................

Behøver endog ikke at markere - bare æbleklik
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 09:03

> Jo du kan. Marker/fremhæv med musen det du ønske at åbne og hold så
> æbletasten nede og klik - Vupti.................

Og står der ftp, åbner ftp-programmet - står der http, åbner
browseren
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 09:07

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og står der ftp, åbner ftp-programmet - står der http, åbner
> browseren
> M.

Jamen det er jo herligt - men hvorfor fik jeg pludseligt en netværksdisk
på skrivebordet: home.davidblangstrup.dk?

Og den var skide svær at komme af med igen: Spinning wheel of death
kørte og kørte....

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-05-03 09:09

> [...]

> på skrivebordet: home.davidblangstrup.dk?
>
> Og den var skide svær at komme af med igen: Spinning wheel of death

Markér disk og tryk æble + E

Pist verschwunden.........................

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:31

> [...]

> på skrivebordet: home.davidblangstrup.dk?
>
> Og den var skide svær at komme af med igen: Spinning wheel of death

Du æble+k'ede ftp'en, ikke? Gør det ikke, Apples Finder FTP er meget
smart, men også meget fejlbehæftet og ufærdig (kan heller ikke uploade).
Den er det _eneste_ der kan få min Mac til at gå i baglås!
Brug et native ftp program som osXigen - ren cocoa. Eller en af de
andre, bare _aldrig_ Finders ftp!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-05-03 09:33

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du æble+k'ede ftp'en, ikke? Gør det ikke, Apples Finder FTP er meget
> smart, men også meget fejlbehæftet og ufærdig

Lover aldrig at gøre det mere )

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 18-05-03 20:45

> [...]
> Den er det _eneste_ der kan få min Mac til at gå i baglås!
> Brug et native ftp program som osXigen - ren cocoa. Eller en af de

kann OS X Finder ftp?
Nu bruger jeg jo stadigvæk OS 9 og hader iDisk, da den kører næsten lige
så hurtig som en 68000 Mac med OS 7 filesharing.
Jeg savner nemlig i OS 9 netværk de mac-agtige gadgets der gør tingene
nemmere.

Finder ftp er i princippet smart.
at Mac integrerer DAVE teknologi mangler også i OS X.

angående ftp. blev jeg aldrig nogen ven med network browseren og bruger
en gammel anarchie. Den er bare alt anden end kønt.
Nå men det bliver måske til næste forår når Coda har sent det andet
update af Finale 2004 på gaden.

Forskellen mellem Quark og Finale brugerne er at Finalebrugere godt kan
klare sig med en OS 8 på en PowerMac. CPU hastighed spiller ingen rolle.

hilsen
Sebastian
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:31

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og står der ftp, åbner ftp-programmet - står der http, åbner
> browseren
> M.

Ah, det er bare fjong!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

> Jo du kan. Marker/fremhæv med musen det du ønske at åbne og hold så
> æbletasten nede og klik - Vupti.................

Du behøver ikke at fremhæve links, bare æbleklik dem.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hvorfor skulle man ikke komme ind, David?

Jeg blev lige usikker. Nogen gange kan noget du indenfor routeren, og
når man så går udenfor...

> Alt er jo perfekt - kører som i olie - og virker som det skal: æbleklik
> din adresse, ftp-program starter - åbner - åbne public - hive speakmail
> ud - tre sekunder, færdig - stuffIt åbner - fin mappe med script.

Deeejligt!

> Og hvad gør det - eller hvad skal jeg gøre med det?

Jo, nu skal du bare høre. Du placerer scriptet i fx
/Applications/Applescripts/ så ved du, hvor du har det. Dernæst åbner du
mail og preferences/rules -> I rules skal spam stå øverst. Så laver du
en ny rules, der gælder for 'every message', ikke andet, og nederst
sætter du den til at udføre et applescript - ja, nemlig, mit
applescript. Det åbner du altså indefra denne rule dialog og saver
rulen-der så skal være no. 2 i rule rækken lige efter spam. Alle andre
rules skal ligge under de to. Slå alle andre lyde i Mail.app fra, og så
vil din Mail.app fortælle dig på sjovt amerikansk, når du får Bærlingske
Tidende med hårdt d ind i din mailbox, og alt det andet du får -
undtagen spam! Så kan du høre, og langt fra Jesper Gylling, hvornår du
får noget virkelig post, og hvem det er fra. Voila! Åbn nu ikke scriptet
på anden måde Morten en _inde fra ny rule:
Velbekomme og tak for testningen!
- David, den glade broadcaster.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 18-05-03 09:39

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Jeg blev lige usikker. Nogen gange kan noget du indenfor routeren, og
> når man så går udenfor...

David, din router er åbenbart konfigureret korrekt
M.(ligesom min)
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-05-03 08:37

> [...]

> ftp://home.blangstrup.dk
> Jeg skal lige se om det virker udefra.
> Der ligger et speakmail AppleScript i /Public

Det virker, men hvad er en "speakmail"?
v.h
MartinP

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 09:12

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Det virker, men hvad er en "speakmail"?
> v.h
> MartinP

Se mit lange og omhyggelig svar til Morten Ræv i denne tråd.
Og tak!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-05-03 13:26

firstname@home.lastname.dk (David Blangstrup) writes:

> Og æh... er der nogen der gider at se om de kan komme ind på min ftp
> server? ftp://home.blangstrup.dk Jeg skal lige se om det virker
> udefra.

Jeg kan fint browse dine mapper. Konquerer på Linux.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 14:36

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jeg kan fint browse dine mapper. Konquerer på Linux.
>
> -j

Tak Janus. Var festen fed? Var der nogle lækre lyskurver? Var du med?
Ved du hvad jeg taler om?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på