Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
voodoo3 3000/3500 eller Geforce 2 mx når j~
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 26-03-01 20:44

Hvilket nyt grafikkort skal jeg vælge når jeg har følgende system:

Ax59pro
K6-3+ 450@600mhz (cpumark99 på ca. 48)
128 mb pc100
Via mvp3 chipset
ATI 8mb AGP 2D-kort
Voodoo2 12 mb pci

og vil tage følgende ting i betragtning:

1) Mit primære brug er windowsapps, men med lejlighedsvise 3d-spil

2) Nogle aopen mobo's leverer ikke helt nok strøm til agp-porten har jeg
hørt (er ikke 100% på om det gælder for mit ax59pro) så måske Geforce der er
lavet på 0,18 er det bedste valg set i det lys da det måske bruger mindre
strøm end V3!?

3) I følge hvad jeg har læst mig til fungerer V3 kort rigtig godt med AMD's
cpu'er da de udnytter 3Dnow instruktionsættet og ikke er nær så afhængig af
FPU'en som vist ikke er i top på k6-serien.
Er det i den sammenhæng vigtigt at have 32 bit farver som V3 jo ikke
understøtter?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Jesper

Fra : Seth-Enoch

Dato : 26-03-01 21:38

> [...]
> FPU'en som vist ikke er i top på k6-serien.
> Er det i den sammenhæng vigtigt at have 32 bit farver som V3 jo ikke

Jeg vil gå efter MX'eren... jeg har Voodoo3 3000 AGP, og jeg synes ikke den
er tilfredsstilende på en 800Mhz Duron.

--
Seth-Enoch

Fra : Gerner

Dato : 26-03-01 23:17

On Mon, 26 Mar 2001 22:38:13 +0200, "Seth-Enoch"
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>af

>Jeg vil gå efter MX'eren... jeg har Voodoo3 3000 AGP, og jeg synes ikke den

Man skal nok gå uden om det nedlagte 3dfx, da de allerede nu har lavet
de sidste driver opdateringer. Jeg læste det på deres sider og gik så
efter et navidia gforce 2 kort i stedet for voodoo 4 eller 5, som man
jo ikke ved om de er solgt for at blive videreført eller skrottet for
at mindske konkurrancen.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : N/A

Dato : 29-03-01 00:19

Fra : Hellfire

Dato : 29-03-01 00:19