Infrarød USB - SigMaTel
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-05-03 15:30

Nogen, der har fået SigmaTel Y-160 USB - 2 - IrDa tila t virke under XP
sammen med Nokia 6100? Jeg har problemer med at holde forbindelsen (når
den endelig kommer). Det er, som om computeren kun lige "ser" telefonen,
hvorefter skidtet disconnecter. Selvom telefonen bliver liggende foran
den infrarøde port, sker der ingenting. Kun ca. engang i minuttet kommer
der en meddelese om, at der er en computer (Nokia 6100) i nærheden, men
forbindelsen brydes med det samme.

Nogen, der kan hjælpe?

\Mandal

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 16-05-03 09:06

"Brian Fisker [8900]" <Roye@SLETDETTEmiba.auc.dk> skrev i en meddelelse
< snip problem med IrDa>

Fandt selv en løsning :D

\Mandal

Fra : Bettina & Fillip

Dato : 16-05-03 09:19

Noget vi andre kan lære af?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 16-05-03 10:06

"Bettina & Fillip" <betfil@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Noget vi andre kan lære af?

Yep :D

Jeg startede med at opdatere min XP med de seneste online opdateringer.
Ved ikke om dette havde betydning for resultatet, så dette trin kan
eventuelt springes over :D

Derefter, i System/Egenskaber/Infrarød Enheder under Avanceret er
hastigheden sat til 115.200 (har ikke fået et til at virke med højere
hastigheder) samt Transceiver Type er sat til "Vishay 6101E".

\Mandal