hvordan spærre man en stjålet telefon?
Fra : Jørn Jensen

Dato : 04-05-03 08:13

Hej alle!
jeg har desværre fået stjålet min telefon, hvordan får jeg den spærret?
Hvad er IMEI?
jørn

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-05-03 08:40

On Sun, 4 May 2003 09:12:44 +0200, "Jørn Jensen" <kenni@stofanet.dk>
wrote:

>Hej alle!
>jeg har desværre fået stjålet min telefon, hvordan får jeg den spærret?
>Hvad er IMEI?

Dette er fra Telmore:

Hvordan tyverispærrer jeg min telefon ?
Ring til TELMORE på nummer 7021 8500, hvis din telefon er stjålet,
således at vi kan spærre dit SIM-kort.
Bemærk at det i alt koster kr. 125,00 som dækker udgifter til
genåbning/nyt SIM-kort.
Når du skal politianmelde tyveriet af telefonen, skal du oplyse
"IMEI-nummeret" på telefonen. Det er derfor vigtigt at du opbevarer
dette nummer, som står på telefonen (ofte under batteriet). Nummeret
står også på kassen, som telefonen lå i ved købet.

Hvis du har et andet selskab, så se på deres hjemmeside eller ring til
dem, men du skal i hvert fald have IMEI nummeret for at den kan blive
spærret.

Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-05-03 11:22

On Sun, 04 May 2003 09:40:08 +0200, Kurt Brixen
<no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote:

>Hvis du har et andet selskab, så se på deres hjemmeside eller ring til
>dem, men du skal i hvert fald have IMEI nummeret for at den kan blive
>spærret.

Rettelse!

SIM-kortet kan vel goft spærres uden IMEI-nummer, men hvis IMEI
nummeret er spærret hos politiet kan tyven ikke bruge telefonen med et
andet SIM-kort.

Kurt Brixen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 10-05-03 23:23

> Rettelse!
>
> SIM-kortet kan vel goft spærres uden IMEI-nummer, men hvis IMEI
> nummeret er spærret hos politiet kan tyven ikke bruge telefonen med et
> andet SIM-kort.

Nej desværre, teleselskabet indberetter godt nok imei-nummeret til et
internationalt kontor og samtidig spærer de for adgang til deres eget net.

Desværre får de andre selskaber bare intet at vide om det. Jeg har
diskuteret dette både med Sonofon og TDC, da jeg har været udsat for nogle,
der kom med telefoner som virkede på TDC's netværk, men ikke på Sonofons.

Imei-kontoret sender ingen udskrifter til teleselskaberne og hverken TDC
eller Sonofon videregiver oplysningerne. I praksis vil stjålne telefoner
derfor ofte kunne bruges hos et andet selskab. De er naturligvis stadig
meget lette at spore - så at bruge en stjålen telefon er noget af det
dummeste man kan gøre.

Det blev for noget tid siden nævnt, at Telmore havde lukket for adgangen til
mange telefoner. Jeg håber det er udtryk for, at selskaberne er begyndt at
samarbejde mere på dette punkt.

--
mvh Kasper / Unlock Århus ==>>> www.unlockaarhus.dk

Unlock af nye Nokia og Motorola pr email over hele landet
Vi yder naturligvis fuld garanti på alt arbejde

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-03 18:27

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote in message

> Hvis du har et andet selskab, så se på deres hjemmeside eller ring til
> dem, men du skal i hvert fald have IMEI nummeret for at den kan blive
> spærret.

Men teleselskabet burde have en log over de Imei numre der er blevet brugt
til opringerne via selskabet... Så burde man jo få IMEI´en den vej rundt,
hvis man ikke har koden!

Fra : Fischer

Dato : 04-05-03 20:28

> Men teleselskabet burde have en log over de Imei numre der
> er blevet brugt til opringerne via selskabet... Så burde man jo
> få IMEI´en den vej rundt, hvis man ikke har koden!

Det tror jeg ikke du skal regne med.
Godt nok bliver meget logget og gemt et stykke tid, men jeg tror at sådan
information er meget svær tilgængelig. Jeg tvivler på at det er noget man
lige kan "slå op".

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-03 21:11

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> information er meget svær tilgængelig. Jeg tvivler på at det er noget man

Nu kan jeg ikke lige huske problemet helt... Men jeg mener at jeg havde et
problem med Telia Cach for meget lang tid siden, hvor det lige var
startet... Problemer med beløbet, tror jeg.... Der kunne de slå IMAI op, om
det nu var den ene eller anden telefon der blev ringet op fra...

Fra : -= T Rex - 6400 =-

Dato : 11-05-03 15:38

Alle teleselskaber kan se

Hvilket SIMkort der ringes fra.
Hvilket IMEInummer der ringes fra.

Hvor der ringes fra.
Hvem der ringes til, det bliver logget på en server.

/ T Rex