TELMORE lancerer WebSMS
Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 00:38

Har ikke set det nævnt herinde, så ville lige poste det:

30. april 2003

TELMORE lancerer WebSMS
Nu kan du skrive og sende SMS-beskeder fra din personlige side.

Vi har lanceret WebSMS, hvor du kan samle dine kontakter, og sende
SMS-beskeder til én eller mange modtagere på én gang. Skal du
sende den samme besked til hele fodboldholdet, klassen, vennerne,
eller familien, kan du enkelt og hurtigt lægge kontakterne ind, og
sende til alle dem du vil.

Du kan hele tiden følge med i hvornår de enkelte beskeder er
leveret til modtageren. Det hele til normal SMS-pris. Se mere
om WebSMS på din personlige side.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 00:42

> TELMORE lancerer WebSMS
> Nu kan du skrive og sende SMS-beskeder fra din personlige side.

Glimrende service. Savner bare at man ikke kan se til hvilke nummer,
som det så er at man har skrevet til. Ligesom man kan med alm. SMS fra
mobilen pt. Så ville det jo ellers være smart.

I stedet for:

30.04.03 17:08:19 WebSMS 00:00:00 -0.20 kr.
30.04.03 17:08:15 WebSMS 00:00:00 -0.20 kr.

så måtte der jo meget gerne stå:

30.04.03 17:08:19 WebSMS +4512345678 00:00:00 -0.20 kr.
30.04.03 17:08:15 WebSMS +4587654321 00:00:00 -0.20 kr.

for eksempel :)

Fra : Fischer

Dato : 01-05-03 05:23

> TELMORE lancerer WebSMS
> Nu kan du skrive og sende SMS-beskeder fra din personlige side.

Jeg er noget skuffet over denne.
Ens eget mobilnummer kommer ikke på som afsender, og så kan jeg overhovedet
ikke se fidusen med den før det sker.

*Fischer

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-05-03 06:32

Fischer wrote:

> Jeg er noget skuffet over denne.

....for ikke at snakke om, at man stadig kan sende 13 stk. gratis
hver dag fra TDC...
Hans

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 19:40

> at man stadig kan sende 13 stk. gratis hver dag fra TDC...

URL?

Fra : Brian Schelde

Dato : 01-05-03 20:05

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message

> URL?
<http://www.tdcmobil.dk/my/servlet/my?U1=200>

eller ved at gå ind på forsiden og klikke på mail og kalender
<http://www.tdcmobil.dk/>

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-05-03 20:06

Christian Poulsen wrote:

> URL?

....hmmn - jeg plejer at begynde på den her side:

http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=ut5hfZU5LD1TB5ThUr5oDP
7N(wKj2pwBQ)?U1=308&P113_1=NEW
Hans

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-05-03 06:51

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Jeg er noget skuffet over denne.
> Ens eget mobilnummer kommer ikke på som afsender, og så kan jeg
overhovedet
> ikke se fidusen med den før det sker.

Dette er første version, og her er det desværre ikke muligt at påføre
kundens afsender
nummer (Idet vi bruger egne GSM modems til at udsende med). Vi arbejder dog
på en langt
række forbedringer, bl.a. import muligheder til egen database, afsenderes
nummer og langt
bedre gruppe funtionaliteter.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 01-05-03 08:00

"Telmore - Frank Rasmussen" skrev

> Vi arbejder dog på en langt række forbedringer, bl.a. import muligheder
> til egen database, afsenderes nummer og langt bedre gruppe funtionaliteter.

Det ville klæde jer at fjerne reklameteksten fra sms'erne. Jeg gider ikke
betale 20 øre for at reklamere for Telmore, hver gang jeg sender en sms.
Hvis der skal reklame med, så skal sms'en være gratis!

Som andre har skrevet: TDC har et antal gratis beskeder pr. dag (med
afsenders eget nr. som afsender - og uden reklametekst). Coolsms.dk kan
også finde ud af at levere en ordentlig (betalings-)sms-sender, bl.a. med
tidsangivelse på statusmeddelelserne - hvilket tilsyneladende mangler
hos Telmore.

Det må I kunne gøre bedre! Faktisk mener jeg ikke det præsenterede produkt
er 20 øre værd pr. sms... Det er ellers en god idé.

Mvh. Erland

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 01-05-03 08:09

"Erland Stig Bredgaard" skrev

> tidsangivelse på statusmeddelelserne - hvilket tilsyneladende mangler
> hos Telmore.

Jeg har netop konstateret, at statusmeddelelserne overhovedet ikke virker
hos Telmore. Systemet melder, at sms'en er 'sendt', uanset om den er nået
frem eller ej. Om igen!

Mvh. Erland

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-05-03 08:10

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> wrote in message
> [...]
> betale 20 øre for at reklamere for Telmore, hver gang jeg sender en sms.
> Hvis der skal reklame med, så skal sms'en være gratis!

Jeg kan godt se pointen. Men fordi det ikke er brugerens nummer der står som
afsender, mente vi denne besked var nødvendig, så modtageren kunne se at
den kom fra WebSMS. Men det er naturligvis ikke acceptabelt at afsenderes
nummer ikke fremgår som afsender, og selvfølgelig skal der ikke stå en
reklame
fra Telmore. Det bliver rettet ASAP.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : H3nrik V!

Dato : 01-05-03 08:14

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message

> selvfølgelig skal der ikke stå en reklame
> fra Telmore. Det bliver rettet ASAP.

Og endnu engang beviser Frank, at han gider lytte til kunderne...!

Endnu et kryds hos mig...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 01-05-03 08:21

"H3nrik V!" skrev

> Og endnu engang beviser Frank, at han gider lytte til kunderne...!
>
> Endnu et kryds hos mig...!

Ja, et stort plus til Telmore på det punkt - endnu engang

Mvh. Erland

Fra : Anders Ravn

Dato : 01-05-03 09:45

Jeg synes at Telmore gang på gang viser at de er et teleselskab i særklasse.
Gode priser, god service, hurtig responstid - og de er engagerede i deres
kunder.

Kan man ikke få lavet et tilfredshedsbarometer over forskellige
teleselskaber? For _jeg_ ved godt hvem der ligger i top.

Mvh,

Anders Ravn
(Der ikke engang er Telmore-kunde, men overvejer at skifte. Og som hver gang
han seer noget positivt om Telmore, klapper i sine små hænder og glæder sig
på Telmore-kundernes vegne).

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 01-05-03 15:59

> "H3nrik V!" skrev

> Ja, et stort plus til Telmore på det punkt - endnu engang

Telmore er de sejeste

Og angående den der Smart-talk-sag, Frank eller andre: Hvornår kan vi mon
forvente en afgørelse, så vi kan grine af Smarttalk´s lousy reklametrick for
nogen tid siden?

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-05-03 17:50

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b8qheh$e34$1@sunsite.dk...

> Og endnu engang beviser Frank, at han gider lytte til kunderne...!

Well Telmore kunne vel have tænkt sig til at forbrugerne ikke ville
accepterer en reklame i en SMS besked de skulle betale for at sende, at de
gerne ville have deres eget nummer som afsender osv.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-03 09:15

> [...]
> på en langt
> række forbedringer, bl.a. import muligheder til egen database, afsenderes

Det med nummeret kunne coolsms og speedytomato da godt finde ud af at
overføre, og så var det gratis Dog ikke mere

Fra : Lars Christensen

Dato : 01-05-03 08:30

On Thu, 1 May 2003 06:23:22 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Jeg er noget skuffet over denne.
>Ens eget mobilnummer kommer ikke på som afsender, og så kan jeg overhovedet
>ikke se fidusen med den før det sker.

Så kan man jo lige så godt bruge coolsms.dk der kommer ens eget nummer
med som afsender. Og prisen er den samme.

Lars

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-05-03 09:32

"Lars Christensen" <lars@rifo-ofir.dk> wrote in message
> On Thu, 1 May 2003 06:23:22 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>

> Så kan man jo lige så godt bruge coolsms.dk der kommer ens eget nummer
> med som afsender. Og prisen er den samme.

Nu er det jo ikke nødvendigvis Telmore der skal være billigst. Men vi vil
gerne give den
bedste kombination af pris/kvalitet, det gør første version af WebSMS ikke
helt, og derfor
bliver den også forbedret snarest muligt.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Lars Christensen

Dato : 01-05-03 09:43

On Thu, 1 May 2003 10:31:37 +0200, "Telmore - Frank Rasmussen"
<fr@telmore.dk> wrote:

> [...]
>helt, og derfor
>bliver den også forbedret snarest muligt.

Men derfor er det jo ikke hensigtsmæssigt at bruge WebSMS før at det
bliver muligt at få sit mobilnr. som afsender. Når man nu pt kan få
den samme vare til en bedre kvalitet andet sted.
Men jeg ser da frem til muligheden som Telmore kunde.

Lars

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 01-05-03 09:49

> [...]

> version af WebSMS ikke helt, og derfor bliver den også forbedret snarest

Tja, man skal jo starte et sted - ser frem til forbedringerne

Mvh. Erland

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-05-03 09:45

"Lars Christensen" <lars@rifo-ofir.dk> wrote in message

> Så kan man jo lige så godt bruge coolsms.dk der kommer ens eget nummer
> med som afsender. Og prisen er den samme.

Nu er det jo ikke fair at sammenligne en portal der lige er åbnet med en der
har været på markedet længe.
I starten kunne man jo heller ikke bruge eget nummer ved Coolsms.dk
Udover det er jeg enig i at undertegnede heller ikke kunne drømme om (ej
heller i den vildeste Colarus) at betale penge for sms hvis eget nummer ikke
indgår..

Spændende at se hvordan det kommer til at se ud når det bliver rettet ind
til højre :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-05-03 16:04

"Lars Christensen" <lars@rifo-ofir.dk> wrote in message

> Så kan man jo lige så godt bruge coolsms.dk der kommer ens eget nummer
> med som afsender. Og prisen er den samme.

Det er nu rettet. Specifikationen er nu også rettet, "reklamen" er fjernet,
og man kan nu se hvem man har
WebSMS'et til på konto speficikationen.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-05-03 16:13

Hej Frank!

Telmore - Frank Rasmussen wrote:
> Det er nu rettet. Specifikationen er nu også rettet, "reklamen" er
> fjernet, og man kan nu se hvem man har
> WebSMS'et til på konto speficikationen.

Så mangler jeg kun muligheden at kunne forsende beskeder til udlandet via
WebSMS. Men prisen vil næppe være mindre end kr. 2,70?

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Online GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 19:12

> Det er nu rettet. Specifikationen er nu også rettet, "reklamen"
> er fjernet, og man kan nu se hvem man har WebSMS'et til på konto
> speficikationen.

Ahr det er fandme herligt at se Frank :)

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-05-03 20:47

> Ahr det er fandme herligt at se Frank :)

Men vi betragter det stadig kun som første version. Vi planlægger bl.a.
import muligheder
til vores Oracle database, skabeloner til standard SMS'er, kalender funktion
til bl..a automatisk afsendelse
af "mærkedage" SMS'er, bedre gruppe muligheder m.m. Vi satser på at skabe
"state-of-the-art" produkt
indenfor dette felt.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Dennis Lange

Dato : 01-05-03 20:50

Telmore - Frank Rasmussen <fr@telmore.dk> skrev:
> Men vi betragter det stadig kun som første version. Vi planlægger
> Vi satser på at
> skabe "state-of-the-art" produkt
> indenfor dette felt.

Kunne I ikke overvære muligheden for at sende sammenkædede sms'er også så?
Så man ikke er "bundet" af længden på 160 tegn.
--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-05-03 21:02

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> wrote in message

> Kunne I ikke overvære muligheden for at sende sammenkædede sms'er også så?
> Så man ikke er "bundet" af længden på 160 tegn.

Naturligvis. Næste step er iøvrigt at gøre det lidt pænere, og mere
brugervenligt.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 22:25

> Naturligvis. Næste step er iøvrigt at gøre det lidt pænere, og mere
> brugervenligt.

Hvad med en funktion der 'tæller ned'? Så man hele tiden kan se hvor mange
tegn man har igen.

Fra : Grethes

Dato : 02-05-03 06:48

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en funktion der 'tæller ned'? Så man hele tiden kan se hvor mange
> tegn man har igen.

Ja, med disse to funktioner vil det bare være helt perfekt. Men mon ikke
også der arbejdes med sagen. Jeg er helt ny Telmore kunde og synes bare det
fungerer fint. Har bestemt ikke fortrudt mit skift.

Mvh
Grethe

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 02-05-03 19:16

> Hvad med en funktion der 'tæller ned'? Så man hele tiden kan se hvor mange
> tegn man har igen.

Implementeret idag.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Jacob Andersen

Dato : 01-05-03 20:21

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet

> Det er nu rettet. Specifikationen er nu også rettet, "reklamen" er

Cool. Det fungerer perfekt nu. Super duper.

/Jacob

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 01-05-03 23:48

"Telmore - Frank Rasmussen" skrev

> Det er nu rettet. Specifikationen er nu også rettet, "reklamen" er fjernet,
> og man kan nu se hvem man har
> WebSMS'et til på konto speficikationen.

Det ser meget bedre ud nu

Men: Statusmeddelelserne fungerer stadig ikke - systemet melder, at
sms'en er 'sendt', uanset om den er nået frem eller ej. Er det noget, I
regner med at få til at virke? Ellers er alle de kommende funktioner og
det smarte design nemlig ikke meget værd - hvis ikke den helt
grundlæggende sms-funktionalitet er i orden...

Mvh. Erland

Fra : Brian Schelde

Dato : 02-05-03 08:06

> Men: Statusmeddelelserne fungerer stadig ikke - systemet melder, at
> sms'en er 'sendt', uanset om den er nået frem eller ej. Er det noget, I
> regner med at få til at virke?
Hvis der står den er sendt så er den vel sendt, der står vel ikke at den er
modtaget, hvis der ikke står det, så er der vel ikke noget forkert i det. Så
fungerer det på nøjagtigt samme måde som på din mobiltelefon. At den er
sendt betyder bare at den er lagt i kø på mobilnettet.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 02-05-03 08:59

"Brian Schelde" skrev

> [...]
> fungerer det på nøjagtigt samme måde som på din mobiltelefon. At den er
> sendt betyder bare at den er lagt i kø på mobilnettet.

Jeg forventer en statusrapport af samme kvalitet som fra min mobiltelefon
- hvor statusrapporten som bekendt melder, om meddelelsen afventer, er
uafsendt, eller om den er modtaget. Til 20 øre pr. sms forventer jeg
minimum samme funktionalitet og sikkerhed som ved afsendelse fra
telefonen. Coolsms.dk kan finde ud af at tilbyde en sådan service (til
samme pris), så kan Telmore også.

Uden statusrapport er sms-senderen ikke meget værd - jeg vil i hvert fald
være sikker på, at mine beskeder når frem, ellers vil jeg foretrække at
anvende mobiltelefonen, eller sende fra coolsms.dk...

Mvh. Erland

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 02-05-03 19:18

> [...]
> være sikker på, at mine beskeder når frem, ellers vil jeg foretrække at
> anvende mobiltelefonen, eller sende fra coolsms.dk...

Vi implementere en løsning, hvor man kan vælge at få en kvittering sendt til
sin mobil telefon,
så man ikke blot har sikkerhed for at de pågældende SMS er sendt i kø, men
også
modtaget.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : H3nrik V!

Dato : 02-05-03 20:55

> [...]
> sendt til sin mobil telefon,
> så man ikke blot har sikkerhed for at de pågældende SMS er sendt i

For f*nden, Frank! Jeg fortryder dæleme ikke at jeg skiftede til Telmore
dengang - 'bare' for 10 øres forskel på SMS; som det var dengang...!

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 03-05-03 12:43

> [...]

> til sin mobil telefon, så man ikke blot har sikkerhed for at de pågældende

Glimrende - tak for lydhørheden!

Mvh. Erland

Fra : Oros

Dato : 12-05-03 16:47

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

I stedet for at skrive en mail til Telmore skriver jeg i stedet her så ved
jeg da det bliver set og behandlet! (hej Frank ;) - ik fordi jeg har noget
at klage over vedr. service-kontakten normalt. Anyway....

Hvis man skriver en sms og udnytter alle sine tegn (160) bliver den helt
åndssvag hvis man prøver at gå tilbage i teksten og fjerne unødige tegn
(teenage-blondine-redigere i sproget) Cursoren hopper hele tiden ned i
bunden af feltet og lader ikke en redigere i teksten, end ik engang slette
et bestemt sted før man har fjernet det sidste, allersidste tegn i
sammenhængen og dermed kommer væk fra maks-antallet. Så kan man godt gå et
vilkårligt sted hen i teksten og rette på indholdet.

En lille bug jeg lige ville informere om, hvis andre ikke har dette problem
så kunne det måske også være meget rart lige med en post fra en vilkårlig om
at jeg sidder med en fejl40 i enten explorer, windows eller mit tastatur! ;)
Det er nemt at teste ihvertfald, udnyt alle 160 karakterer og prøv så at
redigere et sted inde i teksten og se cursor hoppe til enden, stortset
uanfægtet af hvilken tast man trykker. Dog er det tilfældet på alle mine 3
computere med forskellige styresystemer! hehe
Jeg ved så heller ikke hvor generelt problemet er, men sådan gør jeg altid,
skriver hvad jeg skal eller udnytter pladsen og redigerer så bagefter så det
passer i en besked. Evt implementere muligheden for at den kan splitte
beskederne op i flere hvis man overskrider de 160 tegn, blev da vidst også
nævnt af en anden gjorde det ik?

Sidst men ikke mindst synes jeg det kunne være rart hvis man havde mulighed
for at have sin browser stående så man kunne smide en sms når det var
nødvendigt, nu er det sådan med telmore-siden at den smider en af efter
15minutters inaktivitet så man må logge ind igen, uha det er træls når man
er vant til coolsms uden "sikkerheden" ;)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"

Fra : Dennis Lange

Dato : 02-05-03 20:34

Erland Stig Bredgaard <nospam@erlands.dk> skrev:
> Jeg forventer en statusrapport af samme kvalitet som fra min
> mobiltelefon

Hvis du klikker på det link der hedder: Se status for afsendte WebSMS, så
får du da status...

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 03-05-03 12:43

"Dennis Lange" skrev

> Hvis du klikker på det link der hedder: Se status for afsendte WebSMS, så
> får du da status...

Tjo, men den melder at sms'en er 'sendt', uanset om den er nået frem eller
ej - det er netop det, der er problemet.

Men, som det fremgår ovenfor, heldigvis er Frank Rasmussen lydhør, så
det lader til, at der kommer en løsning snart

Mvh. Erland

Fra : Brian Schelde

Dato : 05-05-03 08:55

> Tjo, men den melder at sms'en er 'sendt', uanset om den er nået frem eller
> ej - det er netop det, der er problemet.
Sendt betyder ikke at den er modtaget, ligesom når du sender et almindeligt
brev så bliver det heller ikke modtaget med det samme det er sendt. Det er
derfor begge ord (sendt og modtaget) findes i ordbogen!

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 06-05-03 13:40

"Brian Schelde" skrev

> Sendt betyder ikke at den er modtaget, ligesom når du sender et almindeligt
> brev så bliver det heller ikke modtaget med det samme det er sendt. Det er
> derfor begge ord (sendt og modtaget) findes i ordbogen!

Det ændrer ikke på, at der er behov for en statusrapport med tilsvarende
funktionalitet som ved afsendelse fra telefonen eller fra f.eks. coolsms.dk.
Heldigvis har Frank Rasmussen tilsyneladende fanget pointen

Mvh. Erland

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 19:08

> Ens eget mobilnummer kommer ikke på som afsender, og så kan jeg
> overhovedet ikke se fidusen med den før det sker.

Jeg har lige afsendt 16 SMS'er til hele fodboldholdet, inkl. en enkelt
til mig selv. Der kom mit nummer med som afsendernummer. Og så går det
_rigtigt_ hurtigt. Lækker funktion.

Fra : Henrik

Dato : 01-05-03 16:41

> TELMORE lancerer WebSMS
> Nu kan du skrive og sende SMS-beskeder fra din personlige side.

Har du fået det på email? Den har jeg da ikke fået.. (?)

/Henrik

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-05-03 19:12

> Har du fået det på email? Den har jeg da ikke fået.. (?)

Loggede ind på min personlige side, så var der en banner ude i højre
side. Plus man også kan finde det under TELMORE ekstra.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-05-03 20:36

[klip]>

Hej Frank
Set i lyset af Telmore's popularitet og din egen evne og lyst til at blande
dig her i gruppen og ikke mindst mine egne oplevelser som Telmore-kunde har
jeg nogle forslag til dig om mulige forretningsområder:
Bank
detailhandel
håndværkervirksomhed
ejendomshandel
bilhandel
ja - stort set al form for virksomhed, som kræver kundekontakt.

Så behøver vi ikke at finde os i Ekstra-Bladet mere......

Tak for indsatsen !

Jesper
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...