GN Store nord????
Fra : bbl1@worldonline.dk

Dato : 26-03-01 19:37

Jeg købte GN Store nord aktier, da de lå på kurs 150..

Kommer de op det det niveau igen???

Eller skal jeg sælge med tab??

Det virker som en rimelig stabil aktie, men alligevel faldet meget p.g.a
Nasdaqs fald.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 26-03-01 20:58

Jeg købte til ca. samme pris for ikke så længe siden, men regner ikke
med at realisere tabet. De forskellige analyser jeg har kunnet finde
på nettet mener at de inden for et halvt til et helt år vil komme op i
ca. kurs 160.

Mvh. Brian

Fra : Anders Mork

Dato : 27-03-01 08:03

Det kommer lidt an paa mange ting. Jeg har selv koebt GN i 220, 160, 110 og
jeg ville gerne koebe flere nu. GN behandles lidt uretfaerdigt af markedet i
oejeblikket, men er efter min mening stadig en meget sund investering.
Muligvis bliver noteringen af GN Nettest ikke til noget i den her omgang,
hvilket maaske betyder at man ikke skal forvente at komme op paa meget mere
end 120-130 inden september.

Saa skal man saelge? Hvis man har noget bedre at investere som hurtigere end
GN selv kan faa tabet vundet ind igen, saa ja maaske, men jeg kan i
oejeblikket ikke se noget som er bedre i markedet over de naeste 6-9
maaneder.

Er der nogen der kan svare paa om et tab paa GN eventuelt kan traekkes fra
en gevinst paa en anden aktie saadan rent skattemaessigt?

../Anders

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 27-03-01 09:01

"Anders Mork" <anders_mork@iname.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan svare paa om et tab paa GN eventuelt kan traekkes fra
> en gevinst paa en anden aktie saadan rent skattemaessigt?

Så vidt jeg ved, kan man altid trække tab på ét papir fra i gevinster på
andre papirer.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Sm

Dato : 10-08-01 11:06

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev i en meddelelse news:99o714$c1n$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> med at realisere tabet. De forskellige analyser jeg har kunnet finde
> på nettet mener at de inden for et halvt til et helt år vil komme op i

Det var sådan du skrev 26 marts, hvad mener i om GN nu.
Ps. jeg har selv købt til 110, uha uha

Soeren

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-01 22:03

On Fri, 10 Aug 2001 12:06:29 +0200,
Sm <xxxmkos@worldonline.dk> wrote:

>Det var sådan du skrev 26 marts, hvad mener i om GN nu.
>Ps. jeg har selv købt til 110, uha uha

Hop ud og ind. Jeg har tabt lidt på den, men har været ude og inde
mange gange, så selvom jeg har købt til ret høj kurs første gang, så
er mit tab vel brgrænset til 10-15% inkl. omkostninger.

Man skal IKKE holde på aktier der går ned, men i stedet sælge dem,
og købe tilbage når de er billige.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 13-08-01 11:13

> Det var sådan du skrev 26 marts, hvad mener i om GN nu.
> Ps. jeg har selv købt til 110, uha uha
>
> Soeren

Yup! - det skrev jeg. Meget har desværre ændret sig siden.

Det der med at hoppe ud og ind hele tiden har jeg ikke tid/lyst til da jeg
generalt satser på lidt mere langsigtede løsninger. Men jeg har da siden jeg
købte til kurs 113 købt flere GN til kurs 65 så min gennemsnitlige
anskaffelseskurs nu er omkring 80.

Om det er klogt ved jeg ikke, jeg er på ingen måde ekspert i investering.
Men man skal jo lære det på den hårde måde...

Mvh. Brian

Fra : Anders Andersen

Dato : 30-05-01 22:49

JA

Det forventes at de stiger over tid.

Har du en gevinst på andre aktier kan du jo modregne tabet så det kan da
godt være, at det er en fordel at sælge med tab

Vh

Anders Andersen
<bbl1@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fWLv6.579$94.154831@news010.worldonline.dk...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-01 17:22

On Wed, 30 May 2001 23:48:36 +0200,
Anders Andersen <illued@get2net.dk> wrote:
>Har du en gevinst på andre aktier kan du jo modregne tabet så det kan da
>godt være, at det er en fordel at sælge med tab

Det er også en fordel at sælge med tab såfremt aktien falder yderligere,
så sparer man noget tab og kan købe dem billigere. Jeg er dog ikke
sikker på at man kan føre underskud frem i tiden, hvorfor man også skal
overveje hvornår et evt. overskud kan opstå.

Jeg har leget noget med GN Store Nord, hopper som regel ud når de
falder for at købe igen når de stiger. Men med GN skal man holde
meget øje med NASDAQ.

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Anders Andersen

Dato : 07-06-01 23:26

Hmm Underskud kan fremføres

Omkring din anden del...... Det er det der næsten er "daytrading"
Såfremt du ikke har inside info, kan dette ikke svare sig. Den eneste der på
sigt tjener på det er din vekseler

Held og lykke

Anders Andersen

Povl H. Pedersen <pope@home.terminal.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9hndj4.j3i.pope@home.terminal.dk...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-06-01 15:08

On Fri, 8 Jun 2001 00:26:01 +0200,
> [...]
>Omkring din anden del...... Det er det der næsten er "daytrading"
>Såfremt du ikke har inside info, kan dette ikke svare sig. Den eneste der på

Ved at handle om aftenen, inden kl. 2200, så har jeg mulighed for at
kende meget til USA markedet, og samtidig lave strakshandel (Hos Jyske
Bank). De åbner normalt lidt op for køb/salg spændet, men man kan opnå
fordele.

Daytrading er altid godt forvekselerer, men ikke nødvendigvis skidt for
investor. Hvis man har købt GN til f.eks. kurs 130, så er de ingen grund
til at holde på dem hele vejen ned til kurs 80. Det er bedre at stå ud
vd 120, og købe mange til kurs 82 på vejen op.