Start på slankekur
Fra : Brian Hinsby

Dato : 17-05-03 08:59

Hejsa

Nu har jeg lige fundet denne gruppe og har længe gået
og ville tabe et par kilo. Vejer omkring de 90 kg og har en højde på ca.
1.83.

Er der nogle gode råd eller mulige slankekure som der
kan anbefales. Arbejder i en bank så har en "del" stillesidende arbejde.
Hvordan skal det kombineres med motion??? Er løbeture nok eller skal der
motioneres i
et motionscenter???

Alle gode råd og tips er meget velkomne

Hilsen
Brian

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 17-05-03 18:51

"Brian Hinsby" <B.Hinsby@mail.dk> wrote in message

> [...]

> kan anbefales. Arbejder i en bank så har en "del" stillesidende arbejde.
> Hvordan skal det kombineres med motion??? Er løbeture nok eller skal der

Som motion, ville løbeture være nok. Ligeledes ville motion i et
motionscenter. Det der er vigtigst, er at lave den form for motion som man
kan li' og som man derfor kan holde ved lige. Det er faktisk meget vigtigt.

Slankekure? Ved jo snart ikke hvor man skal begynde, da det afhænger af ens
temperament og disciplin. Standard er at indtage færre kalorier end man
forbrænder og på de rigtige tidspunkter af døgnet. Altså, skal man i gang
med at tælle kalorier på det man spiser og drikker og finde ud af hvor mange
kalorier kroppen bruger, også aktivitetsniveau tages med. Det er noget
besværligt i starten, indtil man vænner sig til det. Med denne diæt er der
ingen decideret modstandere, kun nogen som siger, at den ikke virker på dem.
Med de andre kure, vil jeg lade andre fortælle om, da der som regel er både
modstandere og tilhængere og nemt kan udvikle sig til en "slåskamp".

> Alle gode råd og tips er meget velkomne
>
> Hilsen
> Brian

Nicolai

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-05-03 02:19

Nicolai Larsen wrote:

> Som motion, ville løbeture være nok. Ligeledes ville motion i et

Ja, men man skal passe på med skader. Brian lyder dog som om han kun
er en lille smule overvægtig, og så kan knæ og ankler sikkert sagtens
holde til det hele.

> motionscenter. Det der er vigtigst, er at lave den form for motion som man
> kan li' og som man derfor kan holde ved lige. Det er faktisk meget vigtigt.

Ja, det er dumt hvis man får større eller mindre skader af det man
laver, så man hele tiden skal holde pauser på flere dage (eller uger),
og ikke gider fordi det gør for ondt.

Løbeture er gode fordi de ikke tager ret lang tid per forbrændt
kalorie, og fordi de næsten helt sikkert opbygger mere muskelvæv end
gå- eller cykelture. Cykelture er nok det sikreste mht. skader, men
tager forbandet lang tid per forbrændt kalorie.

> [...]
> temperament og disciplin. Standard er at indtage færre kalorier end man
> forbrænder og på de rigtige tidspunkter af døgnet. Altså, skal man i gang

Mere specifikt skal kalorierne flyttes til tidligere tidspunkter på
dagen. Den med at springe morgenmaden over, og så komme efter det ved
aftensmåltidet, rammer 180 grader ved siden af.

Jeg mener også det er en god ide at holde stofskiftet i gang ved at
spise flere små måltider, evt. mellemmåltider mellem de rigtige
måltider. Hvis man springer et måltid over, så tror kroppen at der er
knaphed på mad, og skruer ned for blusset.

--
Peter Knutsen

Fra : Britt Malka

Dato : 18-05-03 11:03

On Sat, 17 May 2003 09:59:20 +0200, "Brian Hinsby" <B.Hinsby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kan anbefales. Arbejder i en bank så har en "del" stillesidende arbejde.
>Hvordan skal det kombineres med motion??? Er løbeture nok eller skal der

Motion er altid det bedste, men du kan finde kure, hvor du taber dig
uden nødvendigvis at motionere.

Jeg vil anbefale dig De Danske Vægtkonsulenter, Weight Watchers og
"Siker Slank i Syv Trin" fra www.nomedica.dk

Alle tre lægger vægt på (om jeg så må sige) sund kost med masser af
grøntsager, men samtidig kost, der er lækker og velsmagende.

Hvilken du vil vælge, er en temperamentssag.

Hos Vægtkonsulenterne skal du helst gå til vejning en gang om ugen,
hvilket nogen opfatter som motiverende, andre spild af tid.

Weight Watcherne har et program, du kan klare hjemmefra, evt. ved
hjælp af en CD.

Sikker Slank i Syv Trin består i det væsenligste i en bog, og dernæst
en mail tilsendt i ny og næ for at holde motivationen ved lige.
Britt Malka

Vil du modtage ugebrevet tips & tricks? www.malka.it/libris/tips.html

Fra : grumpy

Dato : 21-05-03 08:21

Jeg ville blot have en lille smule hjælp og støtte, men straks blev tråden
ændret og det blev så til diskussion om speasy, Astrup, sukker og hvad ved
jeg.

Hav det godt

Fra : grumpy

Dato : 21-05-03 08:29

undskyld, kom til lægge indlægget forkert