Alternativer til SØD, Hermesetas, osv.
Fra : Dyler Turden

Dato : 15-05-03 14:43

Måske er det en gammel nyhed, men:

I dag i Føtex faldt jeg rent tilfældigvis over sødemidlerne Perfect Strø og
Perfect Fit fra Isis...de indeholder Aspartam og efter lidt eksperimenteren
lykkedes det mig at fremstille en limonade der ligner meget Fanta Light.
Samme eksperiment mislykkedes med SØD, så hvis nogen skulle være
interesserede kan man nu købe Aspartam sødemiddel i tør form både til kager
og drikkevarer. Efter lidt mailen frem og tilbage faldt jeg også frem til
isisfoods.dk...den havde jeg aldrig gættet.

Og lige for at slå fast: dette er er IKKE en rekvalme, jeg har ingen
økonomisk interesse i produktet.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-05-03 22:41

[Dyler Turden | Thu, 15 May 2003 15:42:51 +0200]

Blot for at knytte et par kommentarer:

>I dag i Føtex faldt jeg rent tilfældigvis over sødemidlerne Perfect Strø og
>Perfect Fit fra Isis...de indeholder Aspartam

Kun Perfect Strø indeholder Aspartam - da Perfect Fit også anvendes til
varme og kolde ting, er Perfect Fit lavet med sødemidler der kan bevare
deres egenskaber trods temperaturændringer; Aspartam tåler f.eks.
dårligt varme og mister sin sødeevne efterhånden.

>Samme eksperiment mislykkedes med SØD,

SØD er baseret på Cyklamat som den primære sødekilde; det er et rigtigt
godt sødemiddel da det er temperaturstabilt - det er dog vigtigt at
underdoserer, da det ellers giver en grim bitter smag.

>så hvis nogen skulle være interesserede kan man nu købe Aspartam sødemiddel i tør form både til kager
>og drikkevarer.

Som sagt er mængden af Aspartam i Perfect Stø meget lille, og er ikke
særligt velegnet til kager - her anbefales nærmere PerFect Fit eller
Atwel, samt kombineret med SØD for en bedre sødeevne.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk