en beslutning er truffet,
Fra : grumpy

Dato : 15-05-03 13:22

Jeg vil begynde at tabe mig med speasy, og jeg er startet idag, jeg vil køre
på, og kun afvige hvis der kommer gæster, eller jeg skal spise ude

Håber i vil støtte mig lidt herinde

Fra : Britt Malka

Dato : 15-05-03 14:55

On Thu, 15 May 2003 14:21:57 +0200, "grumpy"
<dsl92130@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg vil begynde at tabe mig med speasy

Hvad er speasy?
Britt Malka

Vil du modtage ugebrevet tips & tricks? www.malka.it/libris/tips.html

Fra : Nicolai Lang

Dato : 15-05-03 21:17

On Thu, 15 May 2003 13:55:22 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

>Hvad er speasy?

http://www.speasy.dk kan du læse alt om det.... Det er noget Arne
Astrup m.fl. har udviklet. Der er mistænkelig meget sukker i, men hvis
der er nogen der har tabt sig på det vil jeg da meget gerne høre om
deres erfaringer.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Britt Malka

Dato : 17-05-03 16:59

On Thu, 15 May 2003 22:16:39 +0200, Nicolai Lang <nicolai@spamcop.net>
wrote:

>På http://www.speasy.dk kan du læse alt om det....

Tak for linket. Kosterstatning, altså. Alene ordet. Det kalder de det
selv på deres hjemmeside. Kosterstatning.

Mon ikke, at det var smartere med noget sund kost, grøntsager, magert
kød, rodfrugter og den slags, frem for pulver?

>Det er noget Arne
>Astrup m.fl. har udviklet.

Hmmm... har han ikke lige været indblandet i en skandale vedrørende
det stof, der også var i Herbalifes pulvere, og som viste sig at være
livsfarligt? Eller husker jeg galt?

>Der er mistænkelig meget sukker i, men hvis
>der er nogen der har tabt sig på det vil jeg da meget gerne høre om
>deres erfaringer.

Det kunne være mere interessant at vide, om de holdt vægttabet, og om
de ændrede kostvaner efterfølgende.

Fra : Pia J

Dato : 17-05-03 17:20

"Britt Malka" <britt@malka.fr> wrote in message

> Tak for linket. Kosterstatning, altså. Alene ordet. Det kalder de det
> selv på deres hjemmeside. Kosterstatning.

Er det ikke bare en ny slags nupo med en masse sukker i?

:Pia

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-05-03 18:47

[Pia J | Sat, 17 May 2003 18:19:58 +0200]

>Er det ikke bare en ny slags nupo med en masse sukker i?

Faktisk en rigtig god beskrivelse :) Nupo med meget sukker og lidt
havrefibrer...

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-05-03 18:46

[Britt Malka | Sat, 17 May 2003 15:59:26 GMT]

>Mon ikke, at det var smartere med noget sund kost, grøntsager, magert
>kød, rodfrugter og den slags, frem for pulver?

Hvad det burde erstattes af kan diskuteres; men det er en håbløs
opfattelse der ligger til grund for pulvet - nemlig at sukker ikke
feder, hvorfor der er (for) meget sukker i Speasy pulveret.

Reelt set får man næsten det samme hvis man tog et glas appelsinjuice,
tilsatte en ske soyaprotein (fås billigt hos matas) og tog en lille bid
af en vitaminpille :)

>Hmmm... har han ikke lige været indblandet i en skandale vedrørende
>det stof, der også var i Herbalifes pulvere, og som viste sig at være
>livsfarligt? Eller husker jeg galt?

Jeg har ikke hørt at der skulle være andet galt ved Herbalife's pulvere
end priserne :) Men det kunne være noget jeg ikke havde hørt?

Omkring Astrup var den store "ting" i vælten at han havde opfundet
Letigen i sin tid, der jo senere blev mistænkt for nogle grumme (men
sjældne) følgevirkninger.

>Det kunne være mere interessant at vide, om de holdt vægttabet, og om
>de ændrede kostvaner efterfølgende.

Præcist.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-03 07:27

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Hvad det burde erstattes af kan diskuteres; men det er en håbløs
> opfattelse der ligger til grund for pulvet - nemlig at sukker ikke
> feder, hvorfor der er (for) meget sukker i Speasy pulveret.

Hvorfra ved du, at baggrunden for Speasys indhold af sukker er en formodning
om, at sukker ikke feder?

Jeg kan slet ikke få det til hænge sammen. HVIS det var baggrunden, kunne de
lige så godt have hældt MERE sukker i, så man fik mere energi. En dagsration
af Speasy er jo kun på 810 kcal - og det er meget lidt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-05-03 11:59

[Lisbeth Jacobsen | Sun, 18 May 2003 08:26:47 +0200]

>Hvorfra ved du, at baggrunden for Speasys indhold af sukker er en formodning
>om, at sukker ikke feder?

Blot at det var Arne Astrups kæphest i ca. 20 år - at sukker var komplet
uskadeligt og at fedt var den eneste store synder.

>Jeg kan slet ikke få det til hænge sammen. HVIS det var baggrunden, kunne de
>lige så godt have hældt MERE sukker i, så man fik mere energi.

Mit gæt må være at også han er blevet klogere, at sukker ikke er
uskadeligt, men at det i begrænsede mængder giver et energiboost som
folk naturligvis værdsætter og som mange føler de har brug for når de er
på kur.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-05-03 14:32

> Blot at det var Arne Astrups kæphest i ca. 20 år - at sukker var komplet
> uskadeligt og at fedt var den eneste store synder.

Men deraf kan man ikke udlede, at sukkerindholdet i Speasy er fastlagt ud
fra den formodning.

Speasy er da vist introduceret samtidig med, at Astrup opgav sin kæphest.

Astrup blev i øvrigt klogere på sukker længe før vi andre vidste, at han var
blevet klogere.... det var jo en hel del kritik af, at en sukkerundersøgelse
blev offentliggjort med mange års forsinkelse. Angiveligt fordi den
ansvarlige medarbejder var på barselsorlov. Men Astrup har kendt resultatet
længe.

> [...]
> uskadeligt, men at det i begrænsede mængder giver et energiboost som
> folk naturligvis værdsætter og som mange føler de har brug for når de er

Nu siger du vist, at det IKKE Astrups kæphest, der har fastlagt
sukkermængden i Speasy.

I øvrigt er der mig bekendt ikke tale om, at man er gået fra at mene, at
"sukker ikke feder" til at mene, at "sukker ikke er uskadeligt"

Mig bekendt er sukker ikke spor skadeligt, medmindre det misbruges. Men det
gælder for ufatteligt mange fødevarer.

Mvh. Lisbeth

Fra : Britt Malka

Dato : 18-05-03 10:58

On Sat, 17 May 2003 19:45:55 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>Hvad det burde erstattes af kan diskuteres; men det er en håbløs
>opfattelse der ligger til grund for pulvet - nemlig at sukker ikke
>feder, hvorfor der er (for) meget sukker i Speasy pulveret.

Ja, men det troede "man" jo i lang tid. Det fortalte De Danske
Sukkerfabrikker jo i alle deres annoncer.

Så vidt jeg husker viste det sig, at man havde betalt for at få
laboratoriet til at komme frem til den konklusion.

>Jeg har ikke hørt at der skulle være andet galt ved Herbalife's pulvere
>end priserne :)

Jo, men den er god nok. Vi skrev om det i et-sect-era 2. årgang nr. 3
fra den 20. januar 2003:

Citat fra artiklen:

Herbalife ændrer slankeprodukter efter dødsfald

Herbalife har ligesom mange andre pulverfirmaer markedsført et
slankemiddel, som indeholder produktet ephedra. Nu mistænkes det for
at være skyld i flere dødsfald.
Mindst to mennesker er døde efter at have spist slankemidler fra
Herbalife, der indeholdt stoffet ephedra. Om det skyldes overdosering
eller anden misbrug, vides endnu ikke, men Herbalife står over for en
retssag. Dødsfaldene skete i foråret 2002, og siden starten af januar
i år har Herbalife solgt ud af deres produkter, der indeholdt ephedra,
for nu at markedsføre en ny ephredra-fri linje.

>Omkring Astrup var den store "ting" i vælten at han havde opfundet
>Letigen i sin tid, der jo senere blev mistænkt for nogle grumme (men
>sjældne) følgevirkninger.

Ja, men så huskede jeg rigtigt. I Danmark var det nemlig Letigen, der
indeholdt ephedra.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-05-03 12:04

[Britt Malka | Sun, 18 May 2003 09:57:34 GMT]

>Ja, men det troede "man" jo i lang tid. Det fortalte De Danske
>Sukkerfabrikker jo i alle deres annoncer.

Ja, jeg var selv én af dem der faldt i vandet, begyndte at tro at sukker
var uskadeligt og var parate til at "forsvare" dem :(

>Citat fra artiklen:
>Herbalife ændrer slankeprodukter efter dødsfald

Uhyggeligt.

>Ja, men så huskede jeg rigtigt. I Danmark var det nemlig Letigen, der
>indeholdt ephedra.

Er der ikke forskel? Altså er Ephdra ikke et naturstof der er beslægtet
med Efedrin og Letigen indeholdte den "ægte vare"?

Fra : Britt Malka

Dato : 18-05-03 12:40

On Sun, 18 May 2003 13:03:51 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>Altså er Ephdra ikke et naturstof der er beslægtet
>med Efedrin og Letigen indeholdte den "ægte vare"?

Nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener med den "ægte vare", men
ifølge de oplysninger, jeg har, var det ephedra, der var både i
Herbalife's produkter og i Letigen. Altså samme stof.

Fra : Pia J

Dato : 18-05-03 13:52

> Nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener med den "ægte vare", men
> ifølge de oplysninger, jeg har, var det ephedra, der var både i
> Herbalife's produkter og i Letigen. Altså samme stof.

Letigen indeholder ephedrinhydrochlorid helt nøjagtigt. Samt coffein.

:Pia

Fra : Britt Malka

Dato : 18-05-03 14:48

On Sun, 18 May 2003 14:52:09 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Letigen indeholder ephedrinhydrochlorid helt nøjagtigt. Samt coffein.

Tak

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-05-03 21:31

[Britt Malka | Sun, 18 May 2003 11:39:53 GMT]

>Nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener med den "ægte vare", men
>ifølge de oplysninger, jeg har, var det ephedra, der var både i
>Herbalife's produkter og i Letigen. Altså samme stof.

Well, det er ikke helt korrekt :)

Planten Ephedra Sinensis, der typisk anvendes i naturmedicin, indeholder
flere ting, bl.a. lidt efedring. Letigen indeholder det "rene" stof.

Fra : grumpy

Dato : 21-05-03 08:28

Sjovt...........

Jeg ville blot have en lille smule hjælp og støtte, men straks blev tråden
ændret og det blev så til diskussion om speasy, Astrup, sukker og hvad ved
jeg.

Hav det godt

Fra : Britt Malka

Dato : 21-05-03 11:02

On Wed, 21 May 2003 09:27:58 +0200, "grumpy"
<dsl92130@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg ville blot have en lille smule hjælp og støtte

Hvordan definerer du "hjælp og støtte"?

Ja-sigere?

Hvis vi nu svarede: Det er godt, at du har taget beslutningen, hvilket
det er, og det er smaddergodt at spise pulver, der indeholder meget
sukker, hvordan tror du så du ville have det, når du finder ud af, at
dette ikke er korrekt, og du nu er i gang med en yoyo-kur, der
ødelægger dit stofskifte?`

Du skulle hellere værdsætte, at der er nogen her, der har turdet
fortælle dig, hvad de mener, i stedet blot at være falske rygklappere.

Held og lykke med kuren.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-05-03 19:11

[Britt Malka | Wed, 21 May 2003 10:02:09 GMT]

>Du skulle hellere værdsætte, at der er nogen her, der har turdet
>fortælle dig, hvad de mener, i stedet blot at være falske rygklappere.

Hey, hvorfor skriver du det samme som mig - blot mere velformuleret? :)

Fra : Britt Malka

Dato : 17-06-03 16:35

On Wed, 21 May 2003 20:10:33 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>Hey, hvorfor skriver du det samme som mig - blot mere velformuleret? :)

He, he Jeg skrev det først Nej, jeg ved det ikke. Jeg har
været væk fra News længe. Har ikke haft tid. Har først lige nu set din
besked, men det er rart for en gangs skyld at være enig med nogen.

Tak for det.
Britt Malka

Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum - www.malka.it/tips/tilmeld.html

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-05-03 19:09

[grumpy | Wed, 21 May 2003 09:27:58 +0200]

> [...]
>ændret og det blev så til diskussion om speasy, Astrup, sukker og hvad ved

Jamen, tag nu ikke fejl - du FIK hjælp og støtte, men også så meget
andet... du kan jo ikke forvente at kunne forudse hvordan en snak
udvikler sig i virkligheden og så da slet ikke hér.

Du fik massere af information om Speasy; måske mere negativt end du
havde håbet, men dk.helbred.slank er jo IKKE blot en "rygklapperklub"
med gode forventninger, men intelligente mennesker med en holdning til
tingene :)