Hvorfor taber jeg mig ikke?
Fra : Klostervej

Dato : 15-05-03 06:30

Hej igen!
Det var mig, der "kun" skulle tabe 5 kg.
Men gad nok vide, hvornår jeg begynder at tabe mig. Jeg begyndte at løbe
efter www.run4fun.dk's begynderprogram, som Sune anbefalede. (det går
okay) - Jeg får Slim Fast til morgen og frokost. Jeg får æbler og gulerødder
ind imellem - samt andet sundt, hvad der nu lige er. Jeg drikker vand -
omend ikke så meget som de anbefalede 2-3 liter.
Jeg får en rimelig almindelig aftensmad, hvor jeg tænker meget over ikke at
spise fedtet på kødet samt sovs osv. Vi får mange flere grøntsager, end vi
plejer.
Jeg tager heldigvis ikke på mere, men jeg har ikke smidt et gram.
Der var det med stofskiftet, som jo nok har været sat i bero fordi jeg ikke
rigtig fik nok at spise i løbet af dagen tidligere, og så en ordentlig
omgang aftensmad. Men hvornår kommer der gang i stofskiftet igen, og er det
for lidt jeg gør ved det?
Jeg vil helst ikke på en "fanatisk" kur. Det gør ikke noget, om jeg taber
mig meget langsomt, bare jeg taber mig!
Mvh Dorthe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-05-03 07:00

Klostervej wrote:
> [...]
> Jeg vil helst ikke på en "fanatisk" kur. Det gør ikke noget, om jeg
> taber mig meget langsomt, bare jeg taber mig!

du er nødt til at se på hvor længe du har været i gang, i forhold til de
forandringer du har gjort......
i samme øjeblik du begynder at motionere vil du opbygge muskelmasse.... det
vejer mere end fedt...... det kan være en af årsagerne......
den nemmeste måde at tjekke det ¨på er med målebånd.... vægten er kun en
indikator, prøv derfor i stedet at måle dig, og se om der sker noget der ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Klostervej

Dato : 15-05-03 16:14

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den nemmeste måde at tjekke det ¨på er med målebånd.... vægten er kun en
> indikator, prøv derfor i stedet at måle dig, og se om der sker noget der

Hej!
Tja... jeg har jo kun været i gang i 14 dage. Så jeg må vel bare være
tålmodig. Men den med målebåndet vil jeg huske!
Mvh Dorthe

Fra : sn67

Dato : 16-05-03 10:34

> [...]
> Tja... jeg har jo kun været i gang i 14 dage. Så jeg må vel bare være
> tålmodig. Men den med målebåndet vil jeg huske!

Jeg er helt enig med Sabina. Det er med garanti fordi du samtidig
motionerer. Muskelmasse vejer mere end fedt, så man skal passe på med at
stirre sig blind på badevægten.
Vægtvogterne eller Vægtkonsulenterne (kan ikke helt kende forskel)
"anbefaler" jo også, at man ikke motionerer når man følger deres kure,
simpelthen for at øge vægttabet så meget som muligt - det er jo det de
fleste fokuserer på.
Jeg vil til gengæld ikke opfordre dig til at droppe motionen, - du fortæller
også i et tidligere indlæg, at du har stillesiddende arbejde, - så bare klø
på med løbeturene.
Mht. at der ikke "sker noget" - så må du have lidt mere tålmodighed. Der
burde begynde at ske ændringer på nuværende tidspunkt, - enten at vægten går
ned, eller bukserne strammer lidt mindre!
Dit problem består måske også i, at du ikke har så meget at tabe af. I dit
tidligere indlæg skriver du at du vil ned på 52-53 kg, og at du måler 167
cm. Dvs. at for nuværende vejer du altså 57-58 kg. (?) Det er ikke meget for
en med din højde.
Jeg kan bedst illustrere det med de erfaringer jeg selv har gjort. For ca. 3
år siden nåede min kampvægt op på 76 kg (måler 167 cm) og jeg havde ét par
bukser tilbage jeg kunne passe - NU skal det være slut - tænkte jeg, og som
tænkt så gjort. Jeg lagde kosten om og begyndte at motionere mere
struktureret. Havde indtil da cyklet lidt, men nu ville jeg også prøve at
løbe !!! PUSTE...STØNNE...RALLE .... Ja, jeg troede jeg skulle dø - tænk
sig at det kunne være så hårdt at løbe (læs: lunte) 50 skridt!! MEN, som du
sikkert allerede har erfaret - så går det fantastisk hurtigt den rigtige
vej, og efter få uger kunne jeg med lethed løbe 5 km.
Kiloene raslede af, allerede efter en uge kunne jeg se resultater, og det
fortsatte. På 3 måneder smed jeg 13-14 kilo, uden på nogen måde at lide
afsavn rent madmæssigt.
Det længste jeg nåede ned på den gang var ca. 61 kg. Siden da er det gået
lidt op og ned. Jeg plejer at tage mig selv i nakken når vægten siger 65, og
så ryger der som regel 2-3 kilo uden problemer - men komme længere ned, det
kan jeg ikke. Så selv om min ønskevægt er 60 kg, så har jeg efterhånden
affundet mig med at den når jeg nok ikke. Så skulle jeg i hvert fald gå på
en eller anden sultekur, og det vil jeg ikke. Eller jeg skulle for altid
være afholdende mht. kager og chips - og det ka..., jeg mener - det vil jeg
heller ikke. Jeg hverken ryger eller drikker - så lidt andre laster har man
vel love at have!
Nøj, nu blev det her alt for langt - nå, men hvis du hænger på endnu, så er
min pointe at du nok må væbne dig med tålmodighed mht. at tabe dig, men til
gengæld håber jeg du føler mere velvære i hverdagen nu hvor du er begyndt at
motionere. Og drop så badevægten, brug spejlet og målebåndet i stedet for
(siger én der vejer sig hver dag *GG*)

Mvh
Susanne

Fra : Therese

Dato : 16-05-03 13:32

"sn67" skrev
> [...]
> "anbefaler" jo også, at man ikke motionerer når man følger deres kure,
> simpelthen for at øge vægttabet så meget som muligt - det er jo det de

Det er ikke helt korrekt, i hvert tilfælde ikke for Vægtkonsulenternes
vedkommende.
De siger, at hvis man ikke er vant til at dyrke motion, bør man vente med
løbe- og styrketræning osv. til man_er_godt_i_gang med vægttabet, for at
kunne bevare motivationen, da motion ikke er en nødvendighed for at tabe
sig, dog bør man få bevæget sig ved gåture o.lign. Herefter siger de, at man
endelig skal begynde på motionen, hvis man har mod på det, da det strammer
kroppen op og man får bedre kondition. Dyrker man i forvejen motion skal man
endelig blive ved med det.

De anbefaler altså ikke at man ikke dyrker motion, men siger at det ikke er
nødvendigt for at tabe sig! Bare, hvis der er nogen der har misforstået det

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 16-05-03 16:15

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message

> [...]
er
> nødvendigt for at tabe sig! Bare, hvis der er nogen der har misforstået

Det afhænger jo så af hvilken afdeling man kommer til, fordi jeg har haft et
par tunge snakke med en, som havde fået at vide, at der bestemt ikke måtte
motioneres samtidig. Fra DDV, altså den afdeling hun var tilknyttet og af
hende der nu ledte den.

> --
> Mange hilsner
> Therese
> www.elverdalen.dk

Nicolai

Fra : Klostervej

Dato : 17-05-03 09:22

> [...]
fortæller
> også i et tidligere indlæg, at du har stillesiddende arbejde, - så bare
Tak for opmuntringen - jeg tror også jeg fortsætter, selvom PUST - STØN -
det er meget hårdt her i starten.
Man får det faktisk bedre af at løbe.

> [...]
> cm. Dvs. at for nuværende vejer du altså 57-58 kg. (?) Det er ikke meget
Ja, min vægt svinger mellem 57-58 kg. Og jeg ved godt, det ikke er for meget
iht. alle de der BMI-beregninger. MEN, der står jo også, at der er forskel
på kraftigt og spinkelt byggede mennesker. Og jeg har en delle på maven,
rumpen og lårene, som blot er fedt. Det ved jeg, for jeg ejer ikke skyggen
af muskler. Mine fingerringe strammer også - specielt om morgen og aftenen.
Så jeg vil altså tabe mig de 5 kg.

> [...]
> løbe !!! PUSTE...STØNNE...RALLE .... Ja, jeg troede jeg skulle dø - tænk
> sig at det kunne være så hårdt at løbe (læs: lunte) 50 skridt!!
*LOL* - det der PUSTE...STØNNE...HIVE efter vejret - tro mig - det er noget
jeg kender til!

> [...]
at
> motionere. Og drop så badevægten, brug spejlet og målebåndet i stedet for

Jeg siger mange tak for dit fyldestgørende indlæg - det var motiverende.
Ikke én eneste pegefinger! Dejligt!
Jeg væbner mig med tålmodighed. Faktisk viste vægten i går morges en lille
nedgang. Vægten svinger altid 500 g. Det regner jeg ikke for noget, men den
stod på 57.2 i går, ellers har den været mellem 57.6 og 58.8 - så det var
dejligt!
Mvh
Dorthe

Fra : Ninett Green

Dato : 18-05-03 20:04

"sn67" <sn67@ping.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Vægtvogterne eller Vægtkonsulenterne (kan ikke helt kende forskel)
> "anbefaler" jo også, at man ikke motionerer når man følger deres kure,
> simpelthen for at øge vægttabet så meget som muligt ....

Det er IKKE korrekt! Weight Watchers anbefaler i høj grad deres deltagere at
motionere. Og så vil jeg lige pointere at Weight Watchers IKKE er en kur,
men en livsstilsændring!

Kærligst Ninett

--
Ninett Green
NLP Psykoterapeut® & tilknyttet Weight Watchers

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 15-05-03 07:55

[Klostervej | Thu, 15 May 2003 07:30:06 +0200]

> [...]
>ind imellem - samt andet sundt, hvad der nu lige er. Jeg drikker vand -
>omend ikke så meget som de anbefalede 2-3 liter.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt på hvad du spiste; skær nem på
SlimFast - godt nok indeholder de gode proteiner og vitaminer/mineraler,
men de indeholder altså også alt for meget sukker.

Sukkersodavand er vel heller ikke noget du drikker for meget af; får du
f.eks. liodt fedt og meget sukker/stivelse, er det pokkers svært at tabe
sig uden at skære ned på de "billige" kulhydrater.

>Jeg får en rimelig almindelig aftensmad, hvor jeg tænker meget over ikke at
>spise fedtet på kødet samt sovs osv. Vi får mange flere grøntsager, end vi
>plejer.

Kig lidt på de grøntsager du spiser; det hjælper f.eks. ikke at sige at
man spiser mange grøntsager hvis store dele af dem er meget
stivelsesholdige; kartofler er f.eks. en grøntsag du skal holde igen
med, sammen med ris og pasta der også er noget du bør overveje at ikke
spise for meget af for tit.

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Klostervej

Dato : 15-05-03 16:16

> Hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt på hvad du spiste; skær nem på
> SlimFast - godt nok indeholder de gode proteiner og vitaminer/mineraler,
> men de indeholder altså også alt for meget sukker.

Ok - jeg køber nok heller ikke mere af det - det var vist købt i
desperation - og var på tilbud

> Sukkersodavand er vel heller ikke noget du drikker for meget af;

Nej

> [...]
> stivelsesholdige; kartofler er f.eks. en grøntsag du skal holde igen
> med, sammen med ris og pasta der også er noget du bør overveje at ikke

Grøntsager herhjemme er ikke kartofler, ris og paste, jeg har hørt, at de
tre ting skal man passe lidt på med og i stedet spise en hel masse af de
andre grøntsager. Men tak for rådene

Fra : Pia J

Dato : 15-05-03 08:13

"Klostervej" <dorthe2107@hotmail.com> wrote in message
> Hej igen!
> Det var mig, der "kun" skulle tabe 5 kg.
> Men gad nok vide, hvornår jeg begynder at tabe mig. Jeg begyndte at løbe

Jeg er, hvis jeg kun prøver at tabe mig via kostomlægning, ca. 3 mdr. om at
komme i gang! Før det reagerer min krop åbenbart ikke. Men begynder det også
stille og roligt at drysse af.

Ikke særlig motiverende, når man er et år om at smide bare 8-10 kg! Og
sultekure gider jeg bare ikke, jeg vil kunne spise så jeg kan holde ud at
blive ved med det. I øvrigt hjælper de ikke, en 14 dages citronsaft-kur gav
tonsvis af energi og et vægttab på 2 kg. (vand, citronsaft, ahornsirup,
cayennepeber - gammel udrensningsfaste)

Så du må lige være lidt mere tålmodig, din krop skal lige geare om.

:Pia

Fra : Klostervej

Dato : 15-05-03 16:20

> [...]
at
> komme i gang! Før det reagerer min krop åbenbart ikke. Men begynder det

U-ha-da - om 3 måneder har jeg givet op er jeg ret overbevist om... hvis
ikke der er sket noget.
Men lidt mere tålmodighed kan jeg godt oparbejde.
Sultekure er bestemt heller ikke mig. Det virker heller ikke på mig, for jeg
overfalder ligesom mad, når jeg er skrupsulten. Så pt. forsøger jeg ihærdigt
på ikke at komme i en situation, hvor jeg er skrupsulten.
Mvh Dorthe

Fra : Mogens

Dato : 15-05-03 21:58

Den klart bedste løsning på et slankeproblem er kostomlægning og motion, men
utroligt mange kvinder får trods en ihærdig og langvarig indsats ikke held
ad denne vej.
Men man kan jo overveje lidt "start-hjælp". Efedrinholdige præparater - ja
uha det lugter af den meget udskældte Letigen - sætter bevisligt mere gang i
stofskiftet. Modsat de syntetiske præparater findes der jo også
efedrinholdige naturmediciner, som - min påstand - er væsentligt sundere for
organismen. Blot et bud hvis ikke du kan komme videre på anden vis!
--

Venlig hilsen
Mogens

www.urtemedicin.com
Glucosamin, MSM og Chondroitin, samt et bredt udvalg af urtemediciner.
Farmaceutiske kvalitetsprodukter til Danmarks laveste priser.

Fra : Klostervej

Dato : 16-05-03 07:37

"Mogens" <mail@urtemedicin.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> organismen. Blot et bud hvis ikke du kan komme videre på anden vis!

Kan du anbefale noget specielt - fås det i håndkøb?
Mvh
Dorthe

Fra : Mogens

Dato : 16-05-03 12:11

> Kan du anbefale noget specielt - fås det i håndkøb?
> Mvh
> Dorthe

Med fare for at blive beskyldt for at reklamere, ja så har vi produktet
Thermogenol på vores hjemmeside (www.urtemedicin.com). Det er et
efedrinholdigt produkt, hvor vi bruger Sida Cordifolia planten i stedet for
den normalt anvendte kinesiske Ma-Huang. Det skyldes at Sida Cordifolia
efter vores opfattelse er en bedre og mildere efedrinkilde end Ma-Huang.
Pillen indholder ud over Sida Cordiofolia, Guarana og kola nød, som er rige
på koffein, grøn the, hestekastanje, Zhische samt naturlig aspirin (hvid
pil).

Som med alle andre efedrinholdige præparater bør de ikke bruges hvis man har
problemer med forhøjet stofskifte eller hjerteproblemer. Tal evt. med din
læge om dette.

Vi har gode resultater med pillen, men bedøm selv.

Hilsen
Mogens

Fra : Klostervej

Dato : 17-05-03 09:25

> [...]
> læge om dette.
>
> Vi har gode resultater med pillen, men bedøm selv.

Nu bad jeg jo selv om en anbefaling, jeg kunne jo ikke vide, at du ligefrem
selv solgte produkter af den art!
Men tak for anbefalingen. Jeg tager et kig på siden. Min vægt var dog netop
i går morges faldet en smule, så måske ser jeg lige tiden an en uges tid
mere og ser, om det går fremad (læs nedad)
Mvh
Dorthe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-05-03 17:09

> Vi har gode resultater med pillen, men bedøm selv.

Kan det ikke konkretiseres. Er der tale om en dokumenteret effekt af
præparatet? I givet fald vil det da være relevant at fortælle både om
effekten og om hvordan denne er påvist.

Mvh. Lisbeth