For store bryster.
Fra : Helle

Dato : 07-05-03 15:11

Hejsa.

Jeg er en ung pige på 20 år som har taget 30 kg på i løbet af 2 år. De 15 kg
er smidt igen men mangler stadig 15 endnu. Mine bryster er blevet frygtelig
grimme efter jeg har taget så meget på. Jeg bruger en 85C i bh hvor jeg
førhen brugte 75B.
De hænger og har fået voldsomme strækmærker og ar. Jeg flover mig over dem.
Når jeg har tabt mig, bliver de så pæne igen? jeg går i fitness center og
træner bla. brystmuskler men det ser endnu ikke ud til at hjælpe synderlig
meget.

Mvh Helle
__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-03 15:49

Helle wrote:

> [...]
> træner bla. brystmuskler men det ser endnu ikke ud til at hjælpe synderlig

Dine ar og strækmærker kommer du aldrig af med igen.

Sådan er livet nu engang.

Det eneste trøst jeg kan give dig er, at mænd altså også kan få
strækmærker.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 14-05-03 22:04

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote in news:3EB91CCF.F8D7ECDE@carben.dk:

> Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
> http://www.bloddonor.dk

Jeg ville bare sige at det ikke er forgævs, at du har denne i din signatur.
Jeg fik taget blodprøve for en god uge siden og venter nu bare på at de
ringer efter mig. Men der går jo lige 3 måneder inden da...

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Mimi

Dato : 07-05-03 17:33

Helle wrote:
> Når jeg har tabt mig, bliver de så pæne igen?

Hej Helle.
Ifølge DDV (De Danske Vægtkonsulenter)'s program, skal man spise indmad en
gang om ugen, fx. lever, for at stramme huden op i forbindelse med stort
vægttab. Og det lader altså til at virke for mange mennesker.
Mht. strækmærker, har jeg aldrig hørt om nogen, der slipper helt af med dem,
når først de er opstået. De kan dog mildnes meget ved massage eller
skrubbecreme og ved indsmøring af fugtighedscreme, fordi det øger
blodgennemstrømningen i det problematiske område. (I dit tilfælde skulle det
vist ikke være svært at få kæresten til at hjælpe*GG*).
Og træning af brystmuskler skal nok hjælpe på sagen også - du skal bare være
tålmodig og blive ved at knokle i fitness centeret.
Det er virkelig flot, det er lykkedes dig at smide så mange kilo!
Fortsat held og lykke med det.
Mvh Mimi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-05-03 18:50

"Mimi" <mimi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge DDV (De Danske Vægtkonsulenter)'s program, skal man spise indmad en
> gang om ugen, fx. lever, for at stramme huden op i forbindelse med stort
> vægttab. Og det lader altså til at virke for mange mennesker.

Hvordan er det konstateret, at det virker for mange mennesker?

Mvh. Lisbeth

Fra : Mimi

Dato : 10-05-03 15:13

"Lisbeth Jacobsen" wrote:

> Hvordan er det konstateret, at det virker for mange mennesker?

Kære Lisbeth,
"Konstateret"? Jeg skriver "det lader til at virke for mange mennesker".
Det skriver jeg fordi jeg personligt kender flere, der har opnået stort
vægttab med DDV, ligesom jeg har fulgt en mailingliste, hvor mange var meget
succesfulde med DDV, og dertil kommer de mange lykkehistorier i ugeblade, på
nettet etc. Og jeg har ikke hørt klager over løs hud efterfølgende,
tværtimod forundring over, at det forhadte lever åbenbart har haft den
ønskede effekt, så min personlige - rent empiriske - konklusion er, at det
"lader til at virke".
Mvh Mimi

Fra : Marianne

Dato : 10-05-03 17:26

> en

Vægtkonsulenterne har deres egen hjemmeside med en diskussionsgruppe knyttet
til. Der er emnet 'lever' ofte oppe og vende, mest fordi en del ikke kan
lide det og derfor vil høre, om det gør noget at skifte det ud med noget
andet.

Jeg har i den diskussionsgruppe stødt på folk, der har tabt sig fint uden
lever og uden efterfølgende hudproblemer. Jeg har også stødt på folk, der -
trods leverspisning - har hudproblemer. Og der har været folk, som har valgt
at gå til plastic-kirurg efter kiloene er kommet af.

DDV's logik er således: vi tror, lever hjælper -> det kan ikke bevises at
det hjælper, men heller ikke at det ikke hjælper -> lever skader ikke --> vi
kan roligt anbefale lever.

Hvorom alt er kan man først vurdere 'skaderne' 6 mdr. efter vægttabet er
slut. Så lang tid tager det nemlig kroppen at finde sin form (bogstavelig
talt!)

mvh
Marianne

Fra : Mimi

Dato : 10-05-03 17:53

Marianne wrote:
> [...]
> DDV's logik er således: vi tror, lever hjælper -> det kan ikke bevises at
> det hjælper, men heller ikke at det ikke hjælper

Så ja, fremfor at anbefale Helle som HAR hudproblemer at gå til
plastickirurg, er det vel rimeligt at anbefale hende til en start at prøve
om indmad - så som lever - virker for hende.

> Hvorom alt er kan man først vurdere 'skaderne' 6 mdr. efter vægttabet er
I så fald er svaret på Helles spørgsmål vel JA: Der er heldigvis håb forude
om, at din hud tilpasser sig din nye, mindre kropsstørrelse.

Mvh Mimi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-05-03 20:15

> Så ja, fremfor at anbefale Helle som HAR hudproblemer at gå til
> plastickirurg, er det vel rimeligt at anbefale hende til en start at prøve
> om indmad - så som lever - virker for hende.

Hvorfor anbefale lige netop lever? Hvorfor ikke peberfrugter, gulerødder,
grønkål, spinat og tomater? Meloner, bananer og appelsiner?

Hvorfor overhovedet anbefale noget konkret mod hudproblemer, medmindre det
er dokumenteret, at det virker?

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 11-05-03 21:15

> Hvorfor anbefale lige netop lever? Hvorfor ikke peberfrugter, gulerødder,
> grønkål, spinat og tomater? Meloner, bananer og appelsiner?

Lever - og andet, der indeholder et vist mål A-vitamin - vil vel være værd
at prøve.

mvh
Marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-05-03 20:11

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det hjælper, men heller ikke at det ikke hjælper -> lever skader ikke -->

Lever har så stort indhold af A-vitamin, at det frygtes at kunne forårsage
fosterskader. Derfor fraråder man gravide at spise det.

Mvh Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-05-03 20:07

> "Konstateret"? Jeg skriver "det lader til at virke for mange mennesker".

Jamen OK da... hvordan har man konstateret, at det lader til at virke?

> [...]
> tværtimod forundring over, at det forhadte lever åbenbart har haft den
> ønskede effekt, så min personlige - rent empiriske - konklusion er, at det

Hvordan ved du (og andre), at det lige netop er leveren, der er årsagen?

Mvh. Lisbeth

Fra : Mimi

Dato : 12-05-03 12:31

Lisbeth wrote:
> Jamen OK da... hvordan har man konstateret, at det lader til at virke?
> Hvordan ved du (og andre), at det lige netop er leveren, der er årsagen?

Lisbeth, så er det vist nok.
Det kan jo ikke være rigtigt, at man ikke kan få lov at skrive et forslag
til nogen, uden at du skal stille dig på bagbenene og forlange videnskabelig
dokumentation.
Mit råd var til Helle, det baserer sig på DDV's principper og personlige
erfaringer, og jeg har ikke tænkt mig fortsætte denne diskussion med dig.
/Mimi

Fra : Karin Hansen

Dato : 12-05-03 14:05

Mimi wrote:

> [...]
> Mit råd var til Helle, det baserer sig på DDV's principper og
> personlige erfaringer, og jeg har ikke tænkt mig fortsætte denne

Jamen jeg vil da give Lisbeth ret. Hvordan ved man at leveren virker på
netop denne måde?
Mvh. Karin

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 13-05-03 00:01

"Karin Hansen" <krh@post.dk> wrote in message

> Jamen jeg vil da give Lisbeth ret. Hvordan ved man at leveren virker på
> netop denne måde?

Det kan vel siges så let som, hvis du fik et "husmandsråd", ville du så
spørge efter videnskabelig dokumentation, eller ville du afprøve det og
sige, "nå ja, jeg har intet at tabe"?

Det lisbeth har gang i, burde efter min mening ikke være trukket så langt
ud, da hun sikkert udemærket i forvejen ved at der ikke findes dokumentation
for det råd der blev givet og derfor indleder sig i den debat for at være på
tværs. Og dermed ødelægger det, som hele tråden blev startet for. Det er der
ikke plads til efter min mening.

> Mvh. Karin

Nicolai

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-05-03 07:40

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel siges så let som, hvis du fik et "husmandsråd", ville du så
> spørge efter videnskabelig dokumentation, eller ville du afprøve det og
> sige, "nå ja, jeg har intet at tabe"?

Jeg har været ammerådgiver for Forældre & Fødsel og har fra den tid masser
af erfaringer med, hvilken effekt husmandsråd og mere holdbare råd kan have.
De stakkels mødre, der skal have gang i amningen, overlæsses nemlig ofte med
diverse husmandsråd, myter og skrøner om, hvordan de skal gøre det. Og på
trods af, at disse ofte gives i den bedste mening, så er de ofte årsag til
problemer og bekymringer.

Også i dén sammenhæng lærte jeg, at det i det mindste er godt at kunne kende
forskel på husmandsråd og mere pålidelig vejledning. Det bør i det mindste
være kendt, om der er tale om det ene eller andet. Derefter kan man så selv
vælge, om man vil prøve husmandsrådet eller vælge andre løsninger.

> Det lisbeth har gang i, burde efter min mening ikke være trukket så langt
> ud, da hun sikkert udemærket i forvejen ved at der ikke findes
dokumentation
> for det råd der blev givet

Jeg har i hvert fald endnu ikke set nogen form for dokumentation. Men en
organisation, der råder samtlige sine medlemmer til at spise lever en gang
om ugen for at undgå rynker på maven, BØR sgu have orden i sin
dokumentation! Ellers bør man overlade husmandsrådene til ammestuesnakken i
kaffesøsterklubberne!

> og derfor indleder sig i den debat for at være på tværs.

Nej. Jeg gør det IKKE for at være på tværs, men fordi jeg synes, at rådet om
at spise lever ikke skal fremsættes uden at folk bliver klar over, at der
ikke kun er tale om et aldeles udokumenteret råd - men sandsynligvis endda
et aldeles virkningsløst råd. Og så kan folk tage stilling på mere reel
baggrund.

> Og dermed ødelægger det, som hele tråden blev startet for. Det er der
> ikke plads til efter min mening.

Selvfølgelig er der plads til debat om, hvad der er hold i og ikke hold i af
diverse råd.

Mvh. Lisbeth

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 13-05-03 12:46

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in message

> [...]
selv
> vælge, om man vil prøve husmandsrådet eller vælge andre løsninger.

Man kan ikke sammenligne pærer og bananer, og der findes altid eksempler på
noget slemt. Jeg havde ikke indtryk af, at det råd som oprindeligt blev
givet, var andet end et husmandsråd. Så det er måske dig, som tolker ting
for "hårdt". Desuden, at du siger til mig, at du har været ammerådgiver for
et blad jeg slet ikke kender, skulle jeg lige kunne bruge til hvad? Hvem
siger at dit råd er rigtigt? Da jeg fik min søn, blev min kæreste
bombarderet med råd omkring amning. Og selv de 3-4 forskellige sygeplejerske
på hospitalet, havde hver deres "rigtige" måde det skulle gøres på. Hvordan
skal vi så kende forskel på husmandsråd og mere pålidelig vejledning, når
det er sygeplejersker på en officiel fødeafdelingl, som giver hver deres
råd? Det gjorde det så hellere ikke bedre, at den sundhedsplejerske der
kommer hjem til en, havde en helt 5. løsning.

> [...]
> organisation, der råder samtlige sine medlemmer til at spise lever en gang
> om ugen for at undgå rynker på maven, BØR sgu have orden i sin

Nu opfattede jeg ikke hende som gav et råd, hvad hun nu hed, som om hun
repræsenterede en organisation, men jeg kan jo have taget fejl. Har du et
horn i siden på DDV? Prøv lige at se dig omkring i samfundet, hvor mange
ting er reelt dokumenteret? Samfundet er fyldt med halv dokumenteret
produkter og præparater, og ting som har fået et stempel af staten osv. Jeg
kan komme med mange eksempler, hvor uærlige/mangelfulde dokumentationer og
vildledende stempler og godkendelser er til mere skade end gavn.

Og så iøvrigt, så skader lever ikke normale mennesker. Så måske du skulle
sortere lidt i dine slagsmål? . Dem der ikke har noget at miste, kan da
lige så godt prøve det råd først. De bliver jo ikke bondefanget eller noget
i den stil.

> Ellers bør man overlade husmandsrådene til ammestuesnakken i
> kaffesøsterklubberne!

Helt ærligt, jeg regner da ikke usenet for andet. Så ergo, så var rådet
fuldt berettiget, også efter dit udsagn. Hvis ikke usenet, er en
kaffesøsterklub, hvad er det så? Er der garanti på noget? Har myndighederne
deres daglige gang herinde? osv osv. Usenet er en udvidet kaffesøsterklub,
hvor folk kan spørge andre folk om deres mening omkring noget, ikke kun
spørge og få svar, når der findes lægelige udredninger og doktorafhandlinger
om emnet. Desuden ser man da ikke titler på folk herinde og selvom der var
en som udgav sig for noget, ville du så kunne stole på det? Altså er usenet
et sted, hvor alt bliver sagt og nævnt og skal tages med forbehold og det
mener jeg er underforstået.

> Nej. Jeg gør det IKKE for at være på tværs,

Jeg synes du er på tværs, og den mening har jeg lov til at have. Så kan du
mene hvad du gør. Du kan seriøst da ikke sige til mig, at du ikke er på
tværs, når det er min opfattelse at du er, eller vil du også ændre min
opfattelse? Så er det da noget af en livsopgave du er på.

> [...]
> et aldeles virkningsløst råd. Og så kan folk tage stilling på mere reel

Så synes jeg at du kunne have valgt op til flere alternative
indgangsvinkler. En god en, kunne jo være at du bare skrev "Husk lige, at
det råd ikke er dokumenteret, inden du forsøger". Så var den ikke længere.
For som jeg sagde, så indledte du selv om du egentlig godt vidste bedre. Og
det er efter _min mening_, at være på tværs. Og prøv ikke på at lave det om.

> Selvfølgelig er der plads til debat om, hvad der er hold i og ikke hold i
af
> diverse råd.

Prøv nu lige engang at læse hvad jeg skriver, før du svarer. Det plejer at
give et bedre resultat. Selvfølgelig skal der være debat omkring diverse
råd, deres virkning osv. Men jeg skriver, at det formål hvori tråden blev
startet, blev ødelagt af jeres debat og det er syndt for den som oprindeligt
lavede indlægget. Det ses desværre tit, at et indlæg _drukner_ i et par
personers debat om noget som, for alle andre end de 2 personer, er
ligegyldigt og det synes jeg ikke er fair overfor den person som har brug
for hjælp, synes du? Og der er da ikke plads til at ødelægge en tråd med
fnidder, når man kan starte en ny, omhandlede det pågældende råd. Jeg skal
gerne give dig et par forslag til et emne, hvis du ikke helt kan følge mig.

"Dokumentation på om lever har indflydelse på huden, efter større vægttab"
"Virker lever som DDV siger?"
"Lever"
"Lever som alternativ til kirurgi"
"Rådet om lever"

Behøver vist ikke fortsætte?

Derudover tilråder usenet, officielt, at folk tager klarer deres uenigheder
internt, altså på mail for eks. Dette netop for, at man ikke ødelægger et
indlæg.

> Mvh. Lisbeth

Nicolai

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-05-03 18:01

> Man kan ikke sammenligne pærer og bananer, og der findes altid eksempler

> noget slemt.

Ja.. og men nogle er skeptiske, når de får husmandsråd er der andre, der
hopper på limpinden. Det er ikke uden grund, at der tjenes milliarder på
virkningsløse produkter, der påstås at have slankende virkning. Overvægtige
synes faktisk at være en gruppe, der er ret naive og godtroende, hvad råd
angår. Lav en pille og påstå, at man kan tabe sig ved at spise den... og du
kan tjene masser af penge! Du behøver ikke engang dokumentere påstanden.

> Jeg havde ikke indtryk af, at det råd som oprindeligt blev
> givet, var andet end et husmandsråd.

Når rådet gives af en organisation, som mange har tillid til, virker det
mere troværdigt, end når man får det "over hækken" af naboen.

> Desuden, at du siger til mig, at du har været ammerådgiver for
> et blad jeg slet ikke kender, skulle jeg lige kunne bruge til hvad?

Forældre & Fødsel er en organisation, der ti gange om året udgiver et blad.
http://www.fogf.dk/

Amning og slankekure er emner, som har det fællestræk, at almindelige
mennesker ofte optræder som eksperter på emnet. Derudover er det emner, der
begge er sølet ind i myter og skrøner om, hvad man kan gøre.....

> [...]
> råd? Det gjorde det så hellere ikke bedre, at den sundhedsplejerske der
> kommer hjem til en, havde en helt 5. løsning.

Der er ingen, der siger, at råd givet af en sygeplejerske er rigtige!
Man må med andre ord vurdere rådet - og ikke (kun) den, der kommer med det.

> Nu opfattede jeg ikke hende som gav et råd, hvad hun nu hed, som om hun
> repræsenterede en organisation, men jeg kan jo have taget fejl.

Hun repræsenterede næppe en organisation. Hun nævnte blot, at rådet kommer
fra en bestemt organisation.

> Har du et horn i siden på DDV?

Ikke andre horn end den med, at man skal spise lever for at undgå rynker.

> Prøv lige at se dig omkring i samfundet, hvor mange
> ting er reelt dokumenteret?

Jamen det er der sørme da masser, der ikke er! Jeg siger ikke, at ting
BEHØVER være det - men kun, at det er godt pg praktisk at vide, OM de er det
eller ej.

> Og så iøvrigt, så skader lever ikke normale mennesker.

Hvilket vist ingen har hævdet, at det gør (under normale omstændigheder).
Men fjerne rynker på maven er der altså heller ingen dokumentation for, at
det kan.

> Så måske du skulle sortere lidt i dine slagsmål?

Jeg slåsser ikke. Jeg debatterer. Og jeg opfatter ikke uenighed som uhøfligt
eller som en personlig fornærmelse.

> Dem der ikke har noget at miste, kan da lige så godt prøve det råd først.

Jada..... men de mister vist heller ikke noget ved at få at vide, at der er
tale om et råd, som der ikke findes nogen som helst dokumentation for.

> De bliver jo ikke bondefanget eller noget i den stil.

Jeg synes man bondefanger folk, hvis man får dem til at tro, at de undgår
rynker på maven ved at spise lever.

Mange er ved at brække sig bare ved tanken om at skulle spise lever eller
anden indmad. For dem er det måske nok rart at høre, at man ikke behøver
frygte at få rynker på maven efter slankekuren bare fordi man dropper at
spise lever!

> [...]
deres mening
> omkring noget, ikke kun spørge og få svar, når der findes lægelige

Ja.. Usenet er en kaffesøsterklub..... hvor enkelte får kaffen galt i
halsen, når nogen vover at stille spørgsmål ved de ting, der videregives.

Men jo flere spørgsmål der stilles, desto større er chancen for, at tingene
bliver belyst fra mange forskellige vinkler - og altså ikke kun optræder som
endegyldige sandheder.

> Desuden ser man da ikke titler på folk herinde og selvom der var
> en som udgav sig for noget, ville du så kunne stole på det?

Som jeg skrev herover... jeg er ikke tilbøjelig til at tro på ting bare
fordi de præsenteres af en sygeplejerske.

> Jeg synes du er på tværs,

Ja. Det har jeg hørt tit *S*

> Du kan seriøst da ikke sige til mig, at du ikke er på
> tværs, når det er min opfattelse at du er, eller vil du også ændre min
> opfattelse? Så er det da noget af en livsopgave du er på.

Jamen det siger jeg da bestemt heller ikke! Jeg skal nok afholde mig fra at
ændre din opfattelse af, at jeg er på tværs *S* Det ER jeg jo.

Jeg skrev blot, at jeg ikke - som du påstod - indleder en debat FOR at være
på tværs!

> Så synes jeg at du kunne have valgt op til flere alternative
> indgangsvinkler. En god en, kunne jo være at du bare skrev "Husk lige, at
> det råd ikke er dokumenteret, inden du forsøger".

Jeg er ikke i stand til påstå, at der ikke findes dokumentation.
Jeg kan kun skrive, at jeg ikke har set nogen.

Selvom jeg tvivler, er jeg åben for, at en eller anden måske kan fremskaffe
dokumentation.

> Men jeg skriver, at det formål hvori tråden blev
> startet, blev ødelagt af jeres debat og det er syndt for den som
oprindeligt
> lavede indlægget.

Jeg er ikke enig i, at tråden bliver ødelagt, fordi debatten skyder
sideskud.

Og jeg synes bestemt ikke det er synd for den oprindelige spørger.

Usenet er jo ikke en damebrevkasse, hvor én spørger får svar af den person
man ønsker at få svar fra. På Usenet må man leve med, at hvem som helst kan
finde på at deltage og at debatten kan sno sig i utallige retninger. Og det
er ikke synd for nogen, men tvært imod berigende.

> Derudover tilråder usenet, officielt, at folk tager klarer deres
uenigheder
> internt, altså på mail for eks. Dette netop for, at man ikke ødelægger et
> indlæg.

Usenet-etiketten råder bestemt ikke til, at uenighed klares på mail!

Den råder til, at man sparker til bolden og ikke til manden - og at
"personlige opgør" klares på email og ikke i grupperne.

Mvh. Lisbeth

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-05-03 18:41

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange er ved at brække sig bare ved tanken om at skulle spise lever eller
> anden indmad.

Hmm, her synes jeg nok man burde sige, mange ikke bryder sig om tanken..
osv.. - synes det lyder lidt voldsomt det der.

> Ja. Det har jeg hørt tit *S*

AHA! - Måske du så skulle prøve at reflektere over det.. fordi måske er der
så noget om det! ... - No offence, men jeg opfatter dig også på tværs.. Du
kører tiltider dit helt eget ræs.. - Men måske man så skulle prøve at ytre
sig på en alternativ måde, og derved måske virke uenig, modstander, frem for
at fremstå som på tværs!???

> Mvh. Lisbeth

MVH katja.. som ELSKER lever og hjerter :) - og synes I ? går glip af
noget!

Og vælger btw at overse den med private slagsmål i private fora

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-05-03 19:05

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> AHA! - Måske du så skulle prøve at reflektere over det..

Det har jeg sørme tit reflekteret over.

> fordi måske er der så noget om det! ...

Der ER noget om det! Meget endda.

> - No offence, men jeg opfatter dig også på tværs..

Det ville dælme være mærkeligt, hvis du opfattede mig som en, der aldrig er
på tværs.

> Du kører tiltider dit helt eget ræs..

Hvis ræs skulle jeg ellers køre? *S*

> - Men måske man så skulle prøve at ytre
> sig på en alternativ måde,

Jeg har ikke behov for at ændre på min måde at ytre mig på. Men det sker af
og til - specielt i denne gruppe! - at ANDRE har behov for, at jeg skal ytre
mig anderledes.

> og derved måske virke uenig, modstander, frem for
> at fremstå som på tværs!???

Uenighed er at være på tværs af hinandens meninger!

Mvh. Lisbeth

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-05-03 22:08

>[Snip] en masse [Snap]

Det er sgu som at tale til den dør!

Katja - som overvejer at smække med døren :þ

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-05-03 23:18

> Det er sgu som at tale til den dør!

http://makeashorterlink.com/?T21313E84

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-05-03 06:50

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> http://makeashorterlink.com/?T21313E84

ville lige give dig en reminder: Links bør kun postes som led i en
igangværende debat, såfremt der samtidig redegøres for hvorfor linket er
relevant.

hvor er redegørelsen?
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-05-03 07:09

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hvor er redegørelsen?

Det gik vist lidt for stærkt. Jeg beklager, at jeg ikke fik præciseret, at
Katjas ord var redegørelsen for linket.

Det kan jo dårligt udtrykkes bedre: at ville lave om på andre er som at tale
til en dør.

Mange kvinder på kur kender det. En ting er, at man selv synes det kunne
være fint at tabe sig og derfor gerne vil lave om på sine spisevaner - men
at få MANDEN til at ændre sine, er svært, medmindre han selv erkender og
føler, at der er behov for det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ninett Green

Dato : 14-05-03 10:39

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sgu som at tale til den dør!
>
> Katja - som overvejer at smække med døren :þ

Åhr...nej, ikke også du! Jeg ville savne dig og din friske stil meget her i
dette forum.
Tænker bare på, hvordan det ville være, hvis du satte et filter på
indbakken, så du heller ikke kunne se alle disse provokerende mails? Jeg kan
love dig, at det - for mig - har gjort denne NG meget mere attraktiv og
let at deltage i.
Kærligst Ninett

Fra : KatjaStrofen

Dato : 14-05-03 11:07

"Ninett Green" <post@greenshus - no spam - .dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> love dig, at det - for mig - har gjort denne NG meget mere attraktiv og

Hov, det var nu ikke en "nu gider jeg fandeme ikke være her"-bemærkning!

Det var blot en demonstrativ måde at forklare, at jeg var træt af det pjat
nogle lukker ud..

Jeg går aldrig hjem *GG* - sætter højst halvdelen af brugerne i mit
killfilter *G*

KatjaStrofen

Fra : Ninett Green

Dato : 14-05-03 11:23

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Jeg går aldrig hjem *GG* - sætter højst halvdelen af brugerne i mit
> killfilter *G*
>
> KatjaStrofen

pyyyh...så er jeg mere rolig...*SS*

Kram, Ninett

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-05-03 17:12

> Det kan jo ikke være rigtigt, at man ikke kan få lov at skrive et forslag
> til nogen, uden at du skal stille dig på bagbenene og forlange
videnskabelig
> dokumentation.

Det kan da ikke være rigtigt, at man ikke kan få lov til at spørge, om der
findes videnskabelig dokumentation for en påstand, uden at du skal stille
dig på bagbenene, vel?

Jeg FORLANGER i øvrigt ikke videnskabelig dokumentation for påstanden.
Jeg SPØRGER, om du - eller andre - kender til dokumentation for påstanden.

Denne gruppe er faktisk så rummelig, at DU har lov til at komme med forslag
UDEN at kunne henvise til videnskabelig dokumentation. Og JEG har lov til at
spørge, om der findes dokumentation for diverse påstande.

> Mit råd var til Helle, det baserer sig på DDV's principper og personlige
> erfaringer, og jeg har ikke tænkt mig fortsætte denne diskussion med dig.

Jeg hverken forlanger eller forventer, at du skal diskutere med mig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mimi

Dato : 12-05-03 18:28

> [...]
at
> spørge, om der findes dokumentation for diverse påstande.
Og JEG har lov til at blive irriteret når du TRE GANGE skal stille det samme
spørgsmål til mit indlæg. Det er da ubehøvlet!

> Jeg hverken forlanger eller forventer, at du skal diskutere med mig.
Så start da en ny tråd om dokumentation for lever i stedet for at bombardere
mig, der - helt uhørt - prøver at HJÆLPE Helle, ikke ordkløve eller finde
stavefejl i hendes indlæg, eller henvise hende til hvordan man gebærder sig
i en NG.. Men det er der måske IKKE plads til i denne gruppe?

/Mimi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-05-03 18:39

> Og JEG har lov til at blive irriteret når du TRE GANGE skal stille det
samme
> spørgsmål til mit indlæg. Det er da ubehøvlet!

Det synes jeg ikke er det mindste ubehøvlet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Helle

Dato : 12-05-03 19:28

> samme
>
> Det synes jeg ikke er det mindste ubehøvlet.
>

> Mvh. Lisbeth

*SUK*

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 12-05-03 23:49

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message

> *SUK*

Ja, ærgeligt at et spørgsmål om hjælp, skal drukne i denne slags mundgejl.
Syndt. Men det er vel efterhånden det som kendetegner mennesket i vore dage,
intolerance og mangel på situationsfornemmelse.

Men håber da at du føler du fik lidt hjælp?

Nicolai

Fra : Ninett Green

Dato : 13-05-03 07:08

Alt det kævl, bare fordi DVV mener et eller andet om lever, tænk at vi da
hver gang, der kommer et nyt emne på bordet, skal igennem denne ulidelige og
endeløse tvist på ord. Den diskussion har vi jo været igennem utallige
gange, og jeg mener at vi er kommet til den konklusion, at der IKKE er den
ringeste skygge af bevis for at lever få skindet til at trække sig sammen.
Derimod er mange af de vitaminer, der netop er i indmad sunde i det hele
taget, men huden vil trække sig sammen, så godt den kan, med eller uden
indmad.

Personligt har jeg sat et filter på, så indlæg fra én bestemt person slet
ikke kommer ind i min indbakke, og det har gjort, at jeg er ved at genfinde
lysten til at skrive i NG. Nu ville jeg bare ønske, at I andre ville undlade
at medtage "snip....snap" og i det hele taget ignorere alle de
ÅHHhhhh.....så trættende ordkløverier fra denne person, som vi vist alle er
grundigt trætte af - jeg blev i hvert fald så led og ked af kontinuerligt
både selv at blive sablet ned, betvivlet og sat til vægs og se andre blive
udsat for samme behandling af en selvbestaltet "diktator".

Hvor ville det dog være dejligt, hvis vi kunne bruge gruppen til det, den er
til og ikke til endeløse flueknepperier - ja undskyld mit franske - og det
ville gøre det meget lettere for de, der rent faktisk kommer med et relevant
spørgsmål, at få et svar.

Kærlige tanker, Ninett

--
Ninett Green
NLP Psykoterapeut® & tilknyttet Weight Watchers

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 08-05-03 13:56

> [...]
> træner bla. brystmuskler men det ser endnu ikke ud til at hjælpe synderlig

Jeg ved godt, at det for mange er en ringe trøst. Men det er altså ikke det
som betyder mest for en mand. Vær glad, tro på dig selv og så vær stolt over
de fremskridt du allerede har gjort, i stedet for at kræve mere og mere af
dig selv.

Vi mand er altså ikke så overfladiske som vi tit bliver gjort til, altså
flertallet af os.

Og tillykke med resultatet.

> Mvh Helle

Nicolai

Fra : Helle

Dato : 08-05-03 19:33

> [...]
> dig selv.
>
> Vi mand er altså ikke så overfladiske som vi tit bliver gjort til, altså

Hej Nicolai.

Tusind tak for dit svar. Det er rart at høre at det for nogen mænd er
ligegyldigt om man har hængebabser med strækmærker men det ville nu være
rart at have nogle pæne solbrune og faste bryster om sommeren når det er
badetøjs sæson.
Well, jeg er ikke lige den der hopper i badetøj og viser mig offentligt i
småt sommertøj før jeg har tabt de sidste 18 kg! Synes seriøst jeg er TOTALT
deform selvom min mor nu mener jeg har fået lidt mere figur nu

Mvh Helle