centimeter over maven ..
Fra : sjales

Dato : 06-05-03 16:36

Er der nogen der har en god kur til at smide npgle centimeter over en dejlig
rund mande mave ??
( bukserne passer sgu ikke mere ;)

Hvis der er nogen der har en mirakel kur vil jeg gerne modtage den ..

Søren

Fjern simlåsen på din mobil telefon og spar mange penge ..
www.sjales.com

Fra : Anders Lund

Dato : 06-05-03 19:39

"sjales" <soj@dbs.dk> wrote in news:3eb7d64a$1@news.wineasy.se:

> Er der nogen der har en god kur til at smide npgle centimeter over en
> dejlig rund mande mave ??

Sådan gjore jeg det - på 2-3 måneder:

Begyndte at spise en god portion morgenmad. Til forkost skar ned på kødet
(lidt) og spiste mere grønt. Og endelig til aftensmad spiser jeg kun 2/3
dele til halvdelen af det jeg normalt spiste.

Ved hvert måltid stopper jeg med at spise inden jeg føler mig helt
mæt/proppet. Dette kunne godt være lidt hårdt i starten, men min mave har
åbenbart vænnet sig til det, så nu er det meget naturligt for mig. Til
gengæld holder jeg mig ikke tilbage ved flæskesteg eller andet kød, selv om
der er fedt på. Jeg spiser det hele.

Jeg drikker ikke sodavand eller spiser slik normalt (det gjore jeg heller
ikke før min kur), kun ved fest - hvis det altså ikke bliver øl og sprut.

Jeg er gået fra str. 35 til 32 i bukser.

Jeg havde pga. andre årsager ikke dyrket motion i den periode hvor jeg
tabte mig, men det betyder jo ikke at det ville skade.

Der er der nok andre i gruppen som kan komme med nogle mere effektive råd,
som kan virke hurtigere. Men sådan har jeg gjort!

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Helle Biks

Dato : 07-05-03 22:17

"sjales" <soj@dbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rund mande mave ??
> ( bukserne passer sgu ikke mere ;)
>
> Hvis der er nogen der har en mirakel kur vil jeg gerne modtage den ..

Hej Søren
Jeg er lige startet på en kur/livsstilsændring, der hedder "eat" det går i
al sin enkelthed ud på at kroppens brændstof hovedsageligt skal bestå af
protein og fedt, og MEGET LIDT kulhydrater. (Tallerkenmodellen ser således
ud: 40% protein, 40% fedt og 20% kulhydrater)
Du kan læse mere om det på http://www.eatweb.no.
Man deltager i et "omlægningskursus" der strækker sig over 8 leksioner á 2
timer (fordelt på 8 uger). Derefter er man selvkørende.
Jeg kender flere, der har tabt mange kilo og centimeter på denne måde at
spise på.
En bekendt har tabt 16 kilo på 8 uger, men det skal lige nævnes, at han
vejede 144 kg da han startede. Hvis man er knap så overvægtig, rasler
kiloerne nok ikke så hurtigt at.
Man mister ikke muskelmasse på denne kur, tværtimod. Og det kræver ikke den
vilde motion ved siden af.
Eksempel på kosten er rejer, æg, fløde, mejerismør, olivenolie, kød, bacon,
grøntsager og frugt, mandler, nødder, avodado. Man har en god
mæthedsfornemmelse.
Jeg skal tabe 15 kg, og har ikke følt mig tiltrukket af hverken pulverkure
eller "sultekure", men jeg forventer mig meget af denne kur, og vil gerne
fortælle mere, når der er gået nogle uger.

Helle

Fra : Mimi

Dato : 08-05-03 08:53

Helle wrote:
> Jeg skal tabe 15 kg, og har ikke følt mig tiltrukket af hverken pulverkure
> eller "sultekure", men jeg forventer mig meget af denne kur, og vil gerne
> fortælle mere, når der er gået nogle uger.

Hej Helle.
Ja, vil du ikke huske at gøre det? Jeg er ved at bygge motivationen op til
at gå i gang med Omegametoden igen (minder meget om det du beskriver), og
der er jo ikke noget som en succeshistorie til at sætte gang i sagerne. Jeg
faldt af vognen efter at have tabt 2,5 kg sidst, men det skal prøves igen.
Held og lykke med det. Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går.
Mvh. Mimi

Fra : Nicolai Lang

Dato : 09-05-03 19:28

On Wed, 7 May 2003 23:17:19 +0200, "Helle Biks"
<virkerkunkort@hotmail.com> wrote:

>Jeg er lige startet på en kur/livsstilsændring, der hedder "eat" det går i
>Man deltager i et "omlægningskursus" der strækker sig over 8 leksioner á 2
>timer (fordelt på 8 uger). Derefter er man selvkørende.

Hej Helle,

Jeg har stadig svært ved at se fornuften i at betale ~1900 kr. for
noget man kan læse i en bog til 70 kr.

Du kommenterede aldrig mit tidligere indlæg?

Anyway, jeg så opslag for 'Eat' på Hillerød Sygehus i tirsdags. Jeg
tror ikke der er noget i vejen med kuren, men jeg er altid lidt mere
på vagt overfor sådan noget distribueret salg, det lyder lidt af MLM
markedsføring.

Som tidligere sagt - konceptet er kraftigt inspireret af Atkins, hvor
man dog (i lighed med Omegametoden) tillader flere kulhydrater.
Resulatet bør være at man taber sig langsommere - men det er stadig et
godt koncept.

Vægttab på Atkins efter påske (17 dage): 5,2 kg.
Vættab totalt: 9,4 kg.
Mål: 14,8 kg (så er jeg nede på 75).

Men jeg skal nok opereres indenfor de næste 3-4 uger, så der regner
jeg med at holde pause med diæten indtil jeg er kommet mig ovenpå
operationen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Helle Biks

Dato : 16-05-03 23:01

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> Hej Helle,
>
> Jeg har stadig svært ved at se fornuften i at betale ~1900 kr. for
> noget man kan læse i en bog til 70 kr.

Ja, sådan så jeg også på det. Jeg fik bare aldrig gjort alvor af at få læst
bogen og sat mig grundigt nok ind i tingene. Nu har jeg betalt 1900 kroner
for at få en underviser til at forklare mig om det, og fortælle mig essensen
af det hele.
Ud over det, har jeg underviserens støtte og også resten af holdets støtte.
Man får nogle gode forklaringer og mulighed for spørgsmål og debat. Det
fungerer rigtig fint.
Det er kun mig og min mand, der er på kuren. Vores fire børn er ikke. I den
forbindelse er det også rart at få lidt gode idéer til, hvordan man
sammensætter et middagsbord, så alle kan deltage.

> Du kommenterede aldrig mit tidligere indlæg?

Jeg tror ikke, at dit indlæg er nået til mig. Jeg har en fornemmelse af, at
jeg misser nogle indlæg (ukendt årsag - på et tidspunkt kunne jeg ikke se
mine egne indlæg, men kunne godt se svarene)

> [...]
> tror ikke der er noget i vejen med kuren, men jeg er altid lidt mere
> på vagt overfor sådan noget distribueret salg, det lyder lidt af MLM

Jeg er også lidt følsom over for MLM, men var egentlig ikke klar over, at
det var sådan noget. I så fald er de vist temmelig diskrete, for så vidt jeg
husker annoncerer de ikke efter undervisere/forhandlere på deres site.

> [...]
> man dog (i lighed med Omegametoden) tillader flere kulhydrater.
> Resulatet bør være at man taber sig langsommere - men det er stadig et

Det er kun de første 14 dage, at man kun må få 20 g kulhydrater pr. dag. Uge
3 stiger det til 30, og går derefter gradvist opad.
Meningen med de 20 g er at tvinge kroppen til at forbrænde fedt istedet for
kulhydrater, og når den først er kommet i gang, øger man gradvist
kulhydraterne igen. Dog skal kulhydraterne helst ikke overstige 20% af
kosten på sigt.

> Vægttab på Atkins efter påske (17 dage): 5,2 kg.
> Vættab totalt: 9,4 kg.
> Mål: 14,8 kg (så er jeg nede på 75).

Det er flot!
Jeg har d.d. været på kuren i 12 dage. Havde svært ved at komme under de 20
kulhydrater i starten, så det gik lidt langsomt. Nu er jeg mere konsekvent.
Jeg har tabt 1,7 kg indtil nu.
Denne kur fokuserer dog mere på centimeterne, da fedtet bliver omdannet til
muskler pga. rigeligt protein: Halsmål, Overarm, brystmål, taljemål,
håndledsmål, ende og lår. Summen af målene er for mit vedkommende reduceret
med 5 cm.
Min mand har tabt 2,4 kg og 11,5 cm.

> Men jeg skal nok opereres indenfor de næste 3-4 uger, så der regner
> jeg med at holde pause med diæten indtil jeg er kommet mig ovenpå
> operationen.

Pøj pøj med operationen! (Forhåbentlig ikke noget alvorligt)
Jeg tror det er bedre for dig at blive på diæten. Hvis du har lært kroppen
at køre på fedt i stedet for kulhydrater nu, bliver den nok forvirret over
skulle tilbage i den gamle gænge.
Du skulle måske skele lidt til blodtypekosten. Et "sammenkog" af Atkins og
blodtypekost skulle ligefrem være healende.

Helle

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 17-05-03 00:27

"Helle Biks" <virkerkunkort@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> bogen og sat mig grundigt nok ind i tingene. Nu har jeg betalt 1900 kroner
> for at få en underviser til at forklare mig om det, og fortælle mig

Jeg synes det er mange penge, for et halvkopieret koncept.

> [...]
> kulhydrater, og når den først er kommet i gang, øger man gradvist
> kulhydraterne igen. Dog skal kulhydraterne helst ikke overstige 20% af

Kroppen forbrænder vel det som er at forbrænde, - hvis der ikke er nogle
kulhydrater, forbrænder den fedt. I takt med at dit kulhydrat indtag stiger,
vil den vel forbrænde dem først? Det er naturligt for kroppen, og kan vel
ikke bare laves om.

> [...]
> muskler pga. rigeligt protein: Halsmål, Overarm, brystmål, taljemål,
> håndledsmål, ende og lår. Summen af målene er for mit vedkommende

Ja, det kan være godt at fokusere på cm i stedet for tallene. Men som jeg
har forstået det, kan kroppen ikke optage mere end X antal gram protein ad
gangen og om dagen. Du skriver rigelig mængder af protein, hvad sker der så
med resten? Som jeg har hørt, skal kroppen forbrænde overskuddet af protein,
hvilket jo også kræver energi, men det skulle også være en meget hård
belastning for de indre organer. Ret mig hvis jeg tager fejl.

> [...]
> Du skulle måske skele lidt til blodtypekosten. Et "sammenkog" af Atkins og
> blodtypekost skulle ligefrem være healende.

For den sidste bemærkning her, ville jeg nok tro du kom op og slås med et
par læger eller 3. . Efter en operation, er det vigtigt at man får de
rigtige ting indenbords, og det gør man ikke med hverken atkins eller
blodtypekosten. Det er meget vigtigt, at kroppen bruger sine resourcer på at
hele sig selv, via et fornuftigt kostindtag og ikke bruger energien på at
forbrænde overskydende protein osv.

Men jeg vil da gerne vide, hvor du har hørt/læst, at et "sammenkog",
ligefrem skulle være "healende"?

Og hvordan laver man et "sammenkog", for jeg har læst om begge kure og kan
ikke rigtigt se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at blande dem, uden
at gå på kompromis med én af diæterne.

Jeg synes faktisk, at dit sidste råd her, var direkte farlig. ;-(

> Helle

Nicolai

Fra : Helle Biks

Dato : 17-05-03 14:34

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gå på kompromis med én af diæterne.
>
> Jeg synes faktisk, at dit sidste råd her, var direkte farlig. ;-(

De beklager jeg!
Det jeg mener er, at hvis man f.eks. er blodtype O og spiser i følge Atkins,
kan det vel være godt, hvis man f.eks. skal have fisk til aftensmad, at
vælge Laks, som er "medicinsk" i stedet for stenbider, som man bør undgå.

Det var iøvrigt mere ment som en tanke end som et råd. Jeg har slet ikke den
fornødne viden til at give gode råd - endnu. Jeg skal lære meget mere først.

mvh Helle

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 17-05-03 18:58

> [...]
> kan det vel være godt, hvis man f.eks. skal have fisk til aftensmad, at
> vælge Laks, som er "medicinsk" i stedet for stenbider, som man bør undgå.

Ok. på den snedige måde. . Det var bare ikke den opfattelse jeg fik.
Generelt skal man være meget varsom med diæter, motion osv efter operation,
alt afhængig af hvilken type operation forstås.

> Det var iøvrigt mere ment som en tanke end som et råd. Jeg har slet ikke
den
> fornødne viden til at give gode råd - endnu. Jeg skal lære meget mere
først.

Ja, det tager mange år at blive læge.

> mvh Helle

Nicolai

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-05-03 11:58

On Sat, 17 May 2003 00:01:11 +0200, "Helle Biks"
> [...]

>for at få en underviser til at forklare mig om det, og fortælle mig essensen

Det er klart, jeg aner ikke hvad man får for de 1900 kr., men jeg har
jo også min personlige vejleder i René

>Jeg tror ikke, at dit indlæg er nået til mig. Jeg har en fornemmelse af, at
>jeg misser nogle indlæg

Okay, så er jeg mere tryg ;)

> [...]
>Meningen med de 20 g er at tvinge kroppen til at forbrænde fedt istedet for
>kulhydrater, og når den først er kommet i gang, øger man gradvist

Præcis samme på Atkins, bortset fra at man jo har en grænse for hvor
mange kulhydrater man må få hvis man vil tabe sig.,

Man kan måle om kroppen forbrænder fedt ved at måle indholdet af
Ketoner i urinen, hvis de findes forbrænder man kropsfedt.

Præcis hvor grænsen går er individuelt, og René er mere følsom end os
andre. Men igår spiste han et stykke knækbrød (~6g kulhydrater) og han
var stadig i Ketose da vi gik i seng.

> [...]
>muskler pga. rigeligt protein: Halsmål, Overarm, brystmål, taljemål,
>håndledsmål, ende og lår. Summen af målene er for mit vedkommende reduceret

Ja, jeg kan også ret hurig se det på livvidden - mine bælter er
allesammen for store selv i inderste hul.

Vægten bruger jeg som mål fordi den er hurtig at tage hver morgen.

>Pøj pøj med operationen! (Forhåbentlig ikke noget alvorligt)

Det er ikke helt ukompliceret, jeg har en kronisk tarmsygdom som har
medført et par fysiske defekter (arvæv). Så jeg skal have fjernet 2
forsnævringer i tyndtarmen og en sammenvoksning mellem tarmen og
blæren.

>Jeg tror det er bedre for dig at blive på diæten. Hvis du har lært kroppen
>at køre på fedt i stedet for kulhydrater nu, bliver den nok forvirret over
>skulle tilbage i den gamle gænge.

Det er jeg nu ikke så nervøs for, jeg har med mellemrum holdt pause i
kuren. Faktisk har jeg for et par dage siden besluttet ikke at være
så stramt på kuren, fordi jeg syntes jeg blev ved med at være træt,
jeg havde en forværing i eksem (astma eksem) og jeg havde ne
øjenbetændelse der ikke ville gå væk (altsammen er formodentlig fordi
min tarmsygdom også kræver lidt fra kroppen og fordi jeg får
cyostatika (dæmper immunforsvaret) ).

Så for at hjælpe kroppen spiser jeg nu lidt mere almindeligt. Men jeg
benyttter stadig mine erfaringer på den måde at jeg fortsat spiser
lowcarb youghurt, spiser så lidt kulhydrater til frokost og supplerer
måske René's aftensmad med lidt pasta, kartofler eller brød.

Men jeg går ikke over gevind og begynder at spise bolcher, kiks,
småkager, sukker-cola og hvad der ellers er tilgængelig på mit
arbejde.

Mit mål er at se om jeg kan bibeholde min vægt, og måske endda
langsomt tabe mig lidt mere. Og hvis jeg ikke kan det, så tager jeg en
stram Atkins når jeg er kommet mig over operationen.

Samtidig er jeg begyndt at cykle på kondicyklen, ikke for at tabe mig,
men for at bedre min kondition, styrke musklerne lidt. Det er ikke for
meget jeg får rørt mig til daglig.

>Du skulle måske skele lidt til blodtypekosten. Et "sammenkog" af Atkins og
>blodtypekost skulle ligefrem være healende.

Beklager, men blodtypediæten virker på mig totalt ulogisk hvis man
skal have vægttab.

Der findes også en diæt der hedder 'SCD' som helbreder nogen af dem
som har samme tarmsygdom som mig. Jeg siger ikke det er fup, men jeg
tror ikke på den kan hjælpe alle. Det er faktisk tæt på Atkins,
bortset fra at man her godt må få frugt (men stadig ikke stivelse) og
ved at de er frygtelig konservative mht hvilke kunstige sødemidler der
er tilladt. Jeg har forlængst besluttet at hvis min sygdom blev så
slem at den blev et problem for mig i forbindelse med arbejdet (så jeg
ikke længere kunne rejse), så hoppede jeg på den.

Men det er meget svært for mig at følge en hvilkensomhelst LC diæt når
jeg rejser meget.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 17-05-03 19:02

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> wrote in message
> [...]

> Præcis hvor grænsen går er individuelt, og René er mere følsom end os
> andre. Men igår spiste han et stykke knækbrød (~6g kulhydrater) og han

Måler i selv denne tilstand? Hvordan gør i det?

> /Nicolai

Nicolai

Fra : Helle Biks

Dato : 17-05-03 23:14

> "Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> wrote in message

> Måler i selv denne tilstand? Hvordan gør i det?

Man køber en pakke "KETO-DIABUR-TEST 5000" (Glycose/Ketones) på apoteket.
Indeholder 50 stk. strips. Strippen dyppes 1 sekund i aftenurin eller man
holder strippen ind under strålen i 1 sekund. Så venter man 2 minutter og
kan så aflæse ketonet ud fra en farveskala på æsken. Hvis den ta'r farve, jo
mere jo bedre, er det fordi man har godt gang fedtforbrændingen. Pakken
koster kr. 96,25.

Afskrift fra indlægssedlen: Evaluering af ketonstoffer: Forekomsten af
ketonstoffer (acetoacetat, acetone) i urinen skyldes øget nedbrydning fedt.
Hovedårsagerne til dette er: Ketoacidose i ukontrolleret deabetes
(precoma/coma), hypoglykæmi, slankekure, andre sulttilstande, faste mere end
12 timer, febriske sygdomme, opkastning ved graviditet og ketonæmisk
opkastning hos små børn.

Helle

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 18-05-03 00:26

> [...]
jo
> mere jo bedre, er det fordi man har godt gang fedtforbrændingen. Pakken

Ej, hvor smart. Dem kendte jeg slet ikke til. Tak for det.

> Helle

Nicolai

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-05-03 11:56

[Nicolai Larsen | Sun, 18 May 2003 01:25:32 +0200]

>Ej, hvor smart. Dem kendte jeg slet ikke til. Tak for det.

Desuden giver de en god psykologisk værdi; man kan tisse på en pind, se
den skifter farve og derved få bekræftet at man får omsat sine
fedtdepoter :)

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Helle Biks

Dato : 19-05-03 02:02

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Desuden giver de en god psykologisk værdi; man kan tisse på en pind, se
> den skifter farve og derved få bekræftet at man får omsat sine
> fedtdepoter :)

Ja, den del af det har i hvert fald en stor psykologisk værdi hos mig.
Det er også tydeligt at se på farven, hvis man i et par dage spiser rigeligt
med kulhydrater, for så bliver "pinden" lyserød i stedet for lilla.

Helle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 18-05-03 11:55

[Helle Biks | Sun, 18 May 2003 00:14:20 +0200]

>Man køber en pakke "KETO-DIABUR-TEST 5000" (Glycose/Ketones) på apoteket.
>Indeholder 50 stk. strips. Pakken koster kr. 96,25.

Hvis du ønkser det, kan du spare et par kroner ved at "kun" købe
Ketostix - de tester ikke på glukose men kun ketoner, og koster kun ca.
65 kroner for 50 styk.