Tysk test af to Kyro kort
Fra : Lars Krag

Dato : 26-03-01 14:32

En længere sag på hele 29 sider, med rigtig mange benchmarks fra mange
forskellige spil. Var det f.eks. noget med et 64 MB kort til 220,- DMark
(retail) som stort set konsekvent tæsker et GF2MX i samtlige spil (~20
forskellige)? Læs selv, den er desværre kun på tysk, men graferne er ret
nemme at læse http://www.3dcenter.de/artikel/kyro/

Lars

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 26-03-01 16:21

Ikke dårligt, men check så bare KYRO II her
http://www.sharkyextreme.com/hardware/previews/hercules_3dprophet_4500_kyro2/index.shtml
til en forventet pris på 149$

Det lammetæver Gf MX og Radeon i fx. Quacke III 1600*1200

Mvh

Bruno

Fra : Lars Krag

Dato : 27-03-01 07:46

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
/index.shtml
> til en forventet pris på 149$
>
> Det lammetæver Gf MX og Radeon i fx. Quacke III 1600*1200

Ja, jeg har også læst den, samt denne
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1435&p=1 af et andet Kyro II kort.
Jeg så forresten lige at Midtdata havde Hercules 3D Prophet 4500 til 1395,-
med et par dages leveringstid! Ikke dårligt.

Lars

Fra : Locudo

Dato : 27-03-01 17:30

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> wrote in message
> [...]
1395,-
> med et par dages leveringstid! Ikke dårligt.

Jo hvis det var sandt, men den forventes pålager den 18.04. hos dem.

men prisen er god.

http://midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=PROPHET4500

Hilsen

Tom

Fra : Lars Krag

Dato : 27-03-01 21:07

"Locudo" <120100704638@mail.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Jo hvis det var sandt, men den forventes pålager den 18.04. hos dem.
> men prisen er god.
> http://midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=PROPHET4500

Lømler, i morges stod der den 04.04. hvilket jo unægteligt gør en forskel
Gad vide om ikke det kommer til at sælge ok, når engang det så dukker
op.

Lars

Fra : Søren Skovgård Chris~

Dato : 28-03-01 09:21

-- Jeg har lidt problemer med news.stofanet.dk, så jeg undskylder hvis denne
besked kommer to gange ----

Hmm, der står at modellen med TV-out til 1595,- kommer d. 4/4.

Hvor god mon TV-udgangen er? Der findes vel ikke en test af denne endnu.
Understøtter Kyro II egentlig nogen former for Dual Head/Twinview?

--
Best regards
Søren Skovgård Christensen

skovgard@kom.auc.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-03-01 19:18

iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
> til en forventet pris på 149$
>
> Det lammetæver Gf MX og Radeon i fx. Quacke III 1600*1200

Hvad så med kvaliteten? Det nytter jo ikke noget med 1200 fps, hvis det
er noget lort den lukker ud. Det er f.eks. det der er Radeon styrke i
forhold til Geforce.

Fly

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-03-01 10:17

Det vil overraske mig hvis der var noget at udsætte på kvaliteten, de to sider som jeg har
læst test på er begge ret seriøse så jeg er sikke på at de ville havde gjort opmærksom på
eventuelle problemer.

Jeg planlægger dog stadig selv at anskaffe mig et GeForce3 så snart det kan fås, dvs. om 3-4
uger, men det er mere et spørgsmål om at få FSAA i ældre spil.

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-03-01 10:26

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Jeg planlægger dog stadig selv at anskaffe mig et GeForce3 så snart det kan fås, dvs. om 3-4
> uger, men det er mere et spørgsmål om at få FSAA i ældre spil.

Sikket noget vås jeg har skrevet!

Kyro II klarer FSAA glimrende så nu har jeg lige valgt at spare en formue i forhold til et Gf3.

Mvh

Bruno

PS. De sparede 4500.- kan passende bruges til en Athlon 1200C + Motherboard + ?

Fra : Lars Krag

Dato : 28-03-01 10:34

[SNIP]
> Hvad så med kvaliteten? Det nytter jo ikke noget med 1200 fps, hvis det
> er noget lort den lukker ud. Det er f.eks. det der er Radeon styrke i
> forhold til Geforce.

Har du læst testen af Kyro, jeg oprindeligt henviste til på
http://www.3dcenter.de/artikel/kyro/? Testen er jo godt nok på tysk, men
hvis man læser teksten og ikke bare 'læser grafer' vil man hurtigt danne sig
et indtryk af en ret god kvalitet og ikke mindst stabilitet (bortset fra agp
4x). De nævner f.eks. også at Hercules skulle komme med en model 4000 med 32
MB til ca. 180,- DM (under 700,- kr.!) Det er da interessant for en masse
mennesker. Nu vil billedkvalitet til en vis grad altid være 'kompliceret' at
vurdere objektivt. Men Kyro lader til iflg. 3dcenter at have en bedre
billedkvalitet end GF2 MX. Kyro 'renderer' alt internt i 32 bit,
hvilket -siges det- især giver en markant bedre 16bit 2d/3d gengivelse. Det
interessante ved dette kort er vel især pris/ydelses forholdet. Det er vel
næppe tiltænkt professionelle CAD designere eller for folk med 21-24"
skærme, hvoraf nogle jo siger ,at de er de eneste der virkelig har forstand
og hardware til at bedømme 2d kvalitet (*g* kunne ikke lade være), men
derimod ganske 'almindelige' hjemmebrugere med 15-17" skærme (og børn med
computere), som alligevel max. kører 1024 måske 1152 i 2d. Det kan selv GF
kort klare helt uden problemer, og antaget at det er korrekt at Kyro er
bedre, så er sagen da ret klar.

Lars

Fra : Uffe Callesen

Dato : 28-03-01 19:33

Det kort er jo simpelthen for sindsygt !!!!! Var det ikke for den manglede
T&L havde jeg skiftet mit Geforce DDR ud med det samme !

WOW !!

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-03-01 21:11

Uffe Callesen wrote:

> Det kort er jo simpelthen for sindsygt !!!!! Var det ikke for den manglede
> T&L havde jeg skiftet mit Geforce DDR ud med det samme !

T&L er uden betydning. Kyro kan sagtens levere varen uden T&L, det siger
testen i hvert fald. Et problem _kan_ dog være manglende DX8 features.

Fly

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-03-01 21:13

Lars Krag wrote:

> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [SNIP]
>
> Har du læst testen af Kyro, jeg oprindeligt henviste til på
> http://www.3dcenter.de/artikel/kyro/?

Ja, jeg har læst den. Godt nok lidt hurtigt, men jeg er ikke helt inde i
det der grafik halløj, så jeg takker. Nu er spørgsmålet bare om det skal
være Radeon eller Kyro, som skal afløse mit G400.

Fly

Fra : Lars Krag

Dato : 29-03-01 07:16

[SNIP]
> Ja, jeg har læst den. Godt nok lidt hurtigt, men jeg er ikke helt inde i
> det der grafik halløj, så jeg takker. Nu er spørgsmålet bare om det skal
> være Radeon eller Kyro, som skal afløse mit G400.

Det er straks værre . Radeon er nok bedre "fremtidssikret", hvis man kan
kalde noget det inden for grafikkort? Mit valg er lidt lettere, jeg skal
have skiftet et TNT 1 med 16MB ud i en af pc´erne, så både 2d/3d bliver
bedre uanset hvad jeg vælger . Jeg er ret sikker på at det bliver Kyro
II, mest pga. prisen, men også fordi den har en ganske rimelig FSAA til lidt
ældre spil, og da det er knægtens computer passer det jo som hånd i handske.
Mon ikke der kommer flere fabrikanter til så prisen kan få endnu et lille
nøk ned? Det lod de i alt fald til at mene på 3dcenter.

Lars