Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Fujichrome Provia og Velvia?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-05-03 13:34

Forleden gik jeg forgæves hos Posthustorvets Foto og Chr. Richardt i
Skive efter Fujichrome Velvia og Provia 100F. Nu kom jeg så lige i
tanker om, at der jo osse er en Merlin i byen, og har spurgt der. De
har dem heller ikke.

Hos www.billigefilm.dk har jeg købt 2 stk. Velvia formedelst 160 kr.
incl. porto og dem går jeg nu igang med at teste, men de har ikke
Provia. Herre Jemini, hvor i alverden køber man så denne film?

Da jeg nævnte det forleden, var der nogen der sagde, at der hvor de
bor, er det skam almindelig lagervare. Hvor var det? (så tæt på
Skive/Salling som muligt) og hvad koster de?

Er der nogen der har tænkt over at der måske kunne gøres et større
fællesindkøb - enten hos en grossist eller i Tyskmandsland?

Hvad koster det at få disse film fremkaldt? Overlader I dem til
bagbutikskogerierne, eller sender I dem til et Fuji-laboratorium for
optimal kvalitet? Så vidt jeg ved er det Fuji Brugsen bruger, så jeg
kan vel bare indlevere dem til fremkaldelse i den lokale Dagli' Brugs,
eller hyr?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-05-03 13:43

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote in

> Hos www.billigefilm.dk har jeg købt 2 stk. Velvia formedelst 160 kr.
> incl. porto og dem går jeg nu igang med at teste, men de har ikke
> Provia. Herre Jemini, hvor i alverden køber man så denne film?

http://www.speedgraphic.co.uk/html/discountfilm.html

Forsendelse er omkring 40 kr ved køb af film for under 300 kr. Der er mange
penge at spare... (dine 2 Velvia ville have kostet dig lidt over 8 pund + 4
pund i forsendelse = ca 145 kr..)

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-05-03 13:55

12 May 2003 12:43:21 GMT, skrev Kenneth Darling Soerensen:

> [...]
>penge at spare... (dine 2 Velvia ville have kostet dig lidt over 8 pund + 4

Hey, hey, godt link. Bortset fra at portoen er 7.95 pund til Europa
(ilfølge prislisten i PDF-format), ser det rigtigt fornuftigt ud.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-05-03 16:18

> Hey, hey, godt link. Bortset fra at portoen er 7.95 pund til Europa
> (ilfølge prislisten i PDF-format), ser det rigtigt fornuftigt ud.

http://www.speedgraphic.co.uk/html/orderframe.html

Desværre er PDF-prislisten ikke komplet hvad angår priser på forsendelse. På
ovenstående link ses det, at prisen er 3.95 pund ved bestilling af film for
under 30 pund og op til 2 kg..

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-05-03 15:29

Mon, 12 May 2003 14:34:16 +0200, skrev Kurt Hansen:

>Hos www.billigefilm.dk har jeg købt 2 stk. Velvia formedelst 160 kr.
>incl. porto og dem går jeg nu igang med at teste, men de har ikke
>Provia. Herre Jemini, hvor i alverden køber man så denne film?

NU har de
På min forespørgsel og foranledning er Provia nu kommet med i deres
netbutik til en pris på 63 kr.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Meineche

Dato : 12-05-03 15:58

Jeg køber som regel 20-30 film af gangen hos www.technikdirekt.de i
Tyskland, hvilket giver mig en besparelse på ca. 500-1000 kr. alt
efter om jeg køber Velvia eller Provia, hvilket stort set er de eneste
film jegt bruger.

Fremkaldelsen plejer jeg at lade Merlin står for og det koster 25 kr.
pr. film, når de ikke skal monteres og indtil videre har jeg været
meget godt tilfreds med resultatet.

De venligste hilsner fra Kim Meineche
www.photosub.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-05-03 16:32

Mon, 12 May 2003 14:57:32 GMT, skrev Kim Meineche:

> [...]
>Tyskland, hvilket giver mig en besparelse på ca. 500-1000 kr. alt
>efter om jeg køber Velvia eller Provia, hvilket stort set er de eneste

Æhmmm, hvordan regner du den ud? Hvis vi siger 25 film á 34 Euro pr. 5
stk + 17,50 Euro i porto, giver det omkring 1400 kr. Hvis vi så siger
at Velvia/Provia koster 65 kr. pr. stk i snit hos BilligeFilm og
lægger 25 kr. til i porto, giver det ca. 1600 kr. Og så kan man vel
ikke betale med Dankort/VISA hos TechnikDirekt?

Nå, back to work. Det skulle jo ikke være ren reklame for BilligeFilm
det her

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-05-03 17:52

On Mon, 12 May 2003 17:31:58 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk>
wrote:
klip

>Nå, back to work. Det skulle jo ikke være ren reklame for BilligeFilm
>det her
>
>Venlig hilsen
>Kurt Hansen

Det er ellers velfortjent, rent UG til ham.
mvh Ebbe

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-05-03 18:17

Kim Meineche wrote:
> [...]
>
> Fremkaldelsen plejer jeg at lade Merlin står for og det koster 25 kr.
> pr. film, når de ikke skal monteres og indtil videre har jeg været

Hmm interessant. Jeg anede ik Merlin laver det for 25kr. Min fotohandler
tager 40kr for en ren fremkaldelse, og så har jeg en rabatordning med ham
for at være en trofast kunde. Ved du hvor de sender dem hen? jeg kan ikke
forestille mig de laver dem selv. Hvordan får du dem leveret? hvor lang tid
er de om det?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : John

Dato : 12-05-03 18:57

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> forestille mig de laver dem selv. Hvordan får du dem leveret? hvor lang

Jeg plejer at få mine Velvia og Provia fremkaldt gennem den lokale Kvickly.
De bruger et Fuji lab (hvorhenne det ligger aner jeg ikke). Jeg giver 20,-
for fremkaldelse uden montering, men venter så godt nok en lille uges tid på
resultatet, som iøvrigt altid har været perfekt. Det samme kan dog for en
god ordens skyld ikke siges at gælde negativ / papirfremkaldelserne fra
samme lab.
--
MVH
John K Hansen

Fra : C. Poulsen

Dato : 14-05-03 16:26

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> wrote in message news:<3ebfe03f$0$32514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> resultatet, som iøvrigt altid har været perfekt. Det samme kan dog for en
> god ordens skyld ikke siges at gælde negativ / papirfremkaldelserne fra

Hej.

Jeg har for sjovt undersøgt ved www.fotoplaneten.dk om de kunne skaffe
de 2 eftersøgte film, begge film kan sagtens komme i deres eshop, og
til en pris a 59,00/stk + porto
Ang. fremkaldelse, så plejer jeg at aflevere disse ved den lokale
fotograf, som så sender dem til Gabs til fremkaldelse, mægtig fin
kvalitet.

Carsten

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-05-03 19:45

man kan også (hvis man køber et "klippekort") få dia fremkaldelse til en 20
pr. film, og for 20 kr mere bliver de skal monteres, hos japanphoto...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Tom Dissing

Dato : 15-05-03 22:54

Skal du ned på en time, skal du til AA1 colour I KBH.. ( stockholmsgade)
Her koster ti klip 350 ! ( cirka og vist uden moms ..)

Der skulle også være et sted I Århus .. CAV kræver 24 timer.. (?!)
Tom

Fra : Henrik

Dato : 22-06-03 21:42

[...]

Hej Kurt

Har før læst om dine problemer med Skives fotobutikker.
Nu arbejder jeg selv i een her over på djævleøen og oplever tit kunder som
søger en varer der ikke er på lager. Disse kunder udtrykker tit deres
frustration over ikke at kunne få de film, kemi eller papir de plejer at
bruge. I alle de butikker jeg har arbejdet i (4 siden 1986) var/er det
normalt at tilbyde at skaffe varen. Typisk tager dette 1-4 dage alt efter
hvad vi snakker om.

Jeg har svært ved at forestille mig at ingen af dine 3 fotobutikker i Skive
vil skaffe dine film til dig.
Handel det samme sted hver gang og så burde det vel ikke kræve den store
overtagelse til at de har en 5-10 stykker af din film liggende på køl ?
Eller ring nogle dage i forvejen og bestil dem så de er klar til afhentning
når du kommer forbi !

Mvh.
Henrik Schwarz
www.digitalfotoservice.dk