"Micki" <tusind@hotmail.com> wrote in message
news:7jDw6.1036$84.180620@news010.worldonline.dk...
> "Morten Bonde" <mb@adtention.dk> skrev i en meddelelse
> news:3AC05D81.51C0CCE9@adtention.dk...
> > Jep. Men jeg skal kunne være i stand til selv at vælge hvordan
personen
> > skal
> > posere. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at man kan gøre kunsten
i
> > Poser 3.0. Lave to versioner af samme stilling, hvor det ene billede
er
> > med skind og det andet er skelet. Problemet er dog, at Poser er et
> > animationsprogram, hvilket vil sige, at kvaliteten af den grafik man
> > producerer er Skærm optimeret og ikke egnet til tryk.
>
> Hvis du har de færdige Poser figurer så importer dem i Max og så
render
> dem derfra i den opløsning du skal bruge...
Var det ikke lige det jeg havde skrevet for et par dage siden?
Men uanset hvad, så er det rigtigt som du skriver. Figuren kan hentes
ind i 3D Studio Max og renderes i den opløsning man har behov for. DPI
er blot et tal for hvor mange punkter der er på en tomme på papiret, så
du skal bare regne ud hvor stort billedet skal være på tryk, omregne til
tommer (dividere med 2,54) og gange med 300 (for at få 300 punkter pr.
tomme). Dette skal naturligvis regnes ud for både bredde og højde, da
4:3-perspektiv sjældent kan bruges til tryk. Nå ja, det er en lidt
unøjagtig formel, men den virker i langt de fleste tilfælde.
Jeg vil anbefale at bruge 32-bit *.TGA, da denne kan indeholde en
Alpha-kanal, så du i f.eks. Photoshop kan fjerne baggrunden og indsætte
en anden baggrund efter ønske. Det virker noget bedre end Photoshops
"Magic Wand".
--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen