Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop-HUD
Fra : Henrik

Dato : 04-05-03 08:54

Hej

Kan godt lide at rode med modelfoto og har derfor set hos andre fotografer
at de nogengange har "glattet" deres model lidt ud
Ved ikke hvordan jeg skal beskrive det andet en kalde det for photoshop-hud.
Ingen fregner, bumser, strækmærker, rødme, gåsehud eller mærker i det hele
taget. Samme glatte struktur hele kroppen igennem. Det er selvfølgelig ikke
pænt når det er overdrevet, men jeg gad godt kende teknikken bag alligevel.

Er der nogen som ved hvad jeg ævler om og har opskriften eller nogle links ?

Mvh
Henrik Sort

Fra : Claus Smith

Dato : 04-05-03 09:32

Den funktion ligger i den seneste udgave af Adobe Photo Shop.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk

Fra : Manior

Dato : 04-05-03 10:19

Prøv at kigge på filter - Blur > Smart blur
Eller anden opskrift -
I Layers ta kopi af billedet så du har to , den nederste layer - skrue
op med Sharpen > Unsharp mask, Den øverste layer - Blur > Gausian Blur .
Til sidst den øverste skrue ned for opacity til ca 60%.
Prøv at experimentere med instillinger.
Resultatet - se http://www.fotokritik.dk/ Billede-ID 26543

Hilsen

Marek

Fra : Henrik

Dato : 05-05-03 21:38

"Manior" <marek*removethis*@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op med Sharpen > Unsharp mask, Den øverste layer - Blur > Gausian Blur .
> Til sidst den øverste skrue ned for opacity til ca 60%.

Mange tak. Det vil jeg undersøge

Mvh.
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 04-05-03 13:38

Henrik skrev:

> Kan godt lide at rode med modelfoto og har derfor set hos andre
> fotografer at de nogengange har "glattet" deres model lidt ud

Udover det der allerede er nævnt her i tråden så kan du også prøve
at kigge på det værktøj der ligner en dråbe. Det hedder Blur Tool
på engelsk og Sløringsværktøj på dansk.

Madsen.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-05-03 15:43

"Henrik" <schwarz@privatREMOVE.dk> skrev i melding
> Hej
>
> Kan godt lide at rode med modelfoto og har derfor set hos andre fotografer
> at de nogengange har "glattet" deres model lidt ud

Om du ikke har Photoshop kan det gjøres med dette gratis tool:
http://www.mediachance.com/digicam/cleanskin.htm
Deres Photo-brush er for øvrig et kapabelt verktøy for de enklere jobber, og
med et betydlig flatere læringskurve enn Photoshop.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no