Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera med på rejse
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-03 13:04

Hej

Jeg skal have mit digital kamera med på en lille rejse med fly. Er der noget
jeg skal være opmærksom på, når jeg skal have det med gennem check in - jeg
tænker på, om der er fare for at data på ram kortet kan slettes, når man
begiver sig igennem den der detektor før man kommer ud til flyet? (hvad
hedder sådan en tingest! ;) ) For er det noget med at der er et stærkt
magnetfelt eller lign.?

mvh Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-05-03 14:01

Peter Christensen wrote:
> [...]
> man kommer ud til flyet? (hvad hedder sådan en tingest! ;) ) For er
> det noget med at der er et stærkt magnetfelt eller lign.?

Det er et røntgenapparatur du kommer igennem - der er ikke et stærkt
magnetfelt. Det er helt uskadeligt for digitalkameraer, og alm. film tager
som regel heller ikke skade.

God tur! :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-03 14:07

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:14Psa.292$J23.230@news.get2net.dk...
> Det er et røntgenapparatur du kommer igennem - der er ikke et stærkt
> magnetfelt. Det er helt uskadeligt for digitalkameraer, og alm. film tager
> [...]
Tak for oplysningen :) Jeg er sikker på det blir en god tur - målet er Rom.

Hilsen Peter

Fra : Martin

Dato : 03-05-03 15:14

> [...]

>Det er et røntgenapparatur du kommer igennem - der er ikke et stærkt
>magnetfelt. Det er helt uskadeligt for digitalkameraer, og alm. film tager

Det apparat bagagen kommer igennem er røntgen. Det man selv går
igennem er ikke røntgen. Det er en metaldetektor der vel nok fungerer
ved en eller anden form for magnetisme. Det er dog ganske svagt, da
der jo intet sker med betalingskort og andet elektronisk udstyr man
slæber med igennem (når man glemmer at tage det op af lommerne)

--
Martin

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-05-03 22:16

Martin wrote:

> [...]
> der jo intet sker med betalingskort og andet elektronisk udstyr man
> slæber med igennem (når man glemmer at tage det op af lommerne)

Ja, selvfølgelig. Det er mig der skrev lidt for hurtigt - jeg ved godt man
ikke kommer gennem et røntgenapparatur - det kunne da ellers give en masse
sjove muligheder. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-05-03 00:04

In article <3eb3b034$0$72332$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter Christensen wrote:
> [...]
> begiver sig igennem den der detektor før man kommer ud til flyet? (hvad
> hedder sådan en tingest! ;) ) For er det noget med at der er et stærkt

Den største fare er myndigheder der ikke ved hvad et digital
kamera er, og kræver filmen udleveret. Jeg kom ud af situationen
ved at forstyrre ambassadøren på hans private bopæl en søndag
eftermiddag.