Outlook Express vil ikke hente (men nok se~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 16-05-03 18:42

Hejsa,

En af mine bekendte har en Outlook Express 5.02 (stakkels mand ), der
ikke vil hente post på Stofanet (hvis det ellers har betydning); men
gerne sende post der.

Han har også en PC, og der virker det fint.

Han hævder, at opsætningerne er ens.

Har I nogle gode råd, jeg kan sende til ham?

/På forhånd tak for hjælpen, Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Bondi

Dato : 16-05-03 22:11

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> En af mine bekendte har en Outlook Express 5.02 (stakkels mand ), der
> ikke vil hente post på Stofanet (hvis det ellers har betydning); men
> gerne sende post der.

Normalt sender man post vha SMTP og henter vha POP.

Er det en start?

--
/preben@ravnekrogen.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-05-03 22:30

On Fri, 16 May 2003 23:10:52 +0200, Bondi wrote:

> Normalt sender man post vha SMTP og henter vha POP.
>
> Er det en start?

Man kunne måske uddybe det til at sige at man sender via sin ISP, og
henter fra sin mail-udbyder. Hvis man har Stofa som ISP, bruger man altså
deres SMTP-server til at sende mail, og har man en mailkonto hos fx
Hotmail, bruger man deres POP-server til at hente mail.

--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 17-05-03 20:33

Hej Martin og Preben

Tjah

> [...]
> deres SMTP-server til at sende mail, og har man en mailkonto hos fx
> Hotmail, bruger man deres POP-server til at hente mail.

Det er jeg med på, problemet for ham er bare, at han både er logget ind
på Stofanet og skal hente og sende gennem Stofas server, så det er altså
lidt mystisk; men måske jeg skulle få ham til at sende mig et
skærmbillede.

/Seb

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-05-03 21:02

On Sat, 17 May 2003 21:33:06 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> [...]
> på Stofanet og skal hente og sende gennem Stofas server, så det er altså
> lidt mystisk; men måske jeg skulle få ham til at sende mig et

Når man kan det ene, men ikke det andet, er det i 99% af tilfældene
forkerte serveroplysninger man har indtastet.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 17-05-03 22:25

Hej Martin

> Når man kan det ene, men ikke det andet, er det i 99% af tilfældene
> forkerte serveroplysninger man har indtastet.

Ja det var jo også min tanke; men han hævder, at de er rigtige; men jeg
må nok hellere kigge med egne øjne på dem

/Seb

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-05-03 22:55

On Sat, 17 May 2003 23:24:34 +0200, Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> Ja det var jo også min tanke; men han hævder, at de er rigtige; men jeg
> må nok hellere kigge med egne øjne på dem

Mellemrum og punktummer med en klat forneden kan gøre de sjoveste ting.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 17-05-03 23:18

Hej Martin

> Mellemrum og punktummer med en klat forneden kan gøre de sjoveste ting.

Ja eller en skiftetast i et password; men jeg tror nu nok, at han må
have skrevet fejl i pop-serveradressen, nå jeg er nok nøst til at se det
selv ,-)

Der er vel ingen, der har for mange licenser til Timbuktu i versioner,
der kører på PPC OS 7.5.5, som de vil sælge til mig?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50