iPod go højttalere
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 15-05-03 09:46

Hej alle

Jeg må indrømme jeg er blevet noget forelsket i den nye iPod med 30 gb disk.
Men jeg vil høre om det er muligt at koble den til externe højttalere? For
så havde man jo egentlig et stereoanlæg på 158 gram.

Bo

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 15-05-03 10:08

Rabbit_HGC <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> Jeg må indrømme jeg er blevet noget forelsket i den nye iPod med 30 gb disk.
> Men jeg vil høre om det er muligt at koble den til externe højttalere? For
> så havde man jo egentlig et stereoanlæg på 158 gram.

Uden at have en iPod kan jeg forestille mig, at du lige får brug for en
forstærker et sted imellem - men ellers så er det jo en lydkilde på
linje med en discman, minidisc etc.
--
Poul

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-05-03 12:33

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg vil høre om det er muligt at koble den til externe højttalere? For
> så havde man jo egentlig et stereoanlæg på 158 gram.

Der foelger en dock med hvor du kan saette hoejttalere til.

- Jens

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 15-05-03 12:34

kanon

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 15-05-03 12:55

Jens Rasmussen <hest@ko.gris> wrote:

> Der foelger en dock med hvor du kan saette hoejttalere til.

Men de skal være "powered", ikke sandt? Som f.eks. de foreslåede JBL
Creature.
--
Poul

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-05-03 14:57

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 15-05-03 17:08

Jens Rasmussen wrote:

> Mener du indbygget forstaerker eller stroem?
>
> Der er udgang paa, saa man kan vel bare saette docken til sin forstaerker.
> Hvad siger http://www.apple.com/ipod/ ?
>

> - Jens
>
> --
> Thus spake the master programmer:
> ``A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
> Book 4, The Tao of Programming

Det er fuldstændig som en Walkman, der er en udgang i iPod'en der kan
bruges til hovedtelefoner eller self-powered højtalere, eller
naturligvis ind i stereoanlæget. Men det er altså ikke en linie-udgang
som en stationær cd-spiller fx typisk har (phono-stik). Det er en
hovedtelefonudgang (mini-jack) - den kan bruges og det lyder helt ok.
Mvh, Thomas