jeg kan ikke få en hp1220c til at virke
Fra : Søren´s super Mac

Dato : 14-05-03 14:37

Vi har en mac sys 9.1 der sidder på et pc netværk. På netværket er
tilsluttet en hp1220c der tidligere har fungeret sammen med maccen.
Af en eller anden grund virker det ikke mere og jeg har derfor forsøgt
at få det til at virke.
Jeg har fjernet hp printeren i udvidelserne og hentet en ny driver hos
hp. Efter installering af denne er der nu et hp ikon i vælgeren, men når
jeg aktiverer dette dukker der ingen printer op i vinduet til højre. Det
virker som om at macen ikke kan finde printeren på netværket.
Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg kommer videre herfra og vil
derfor gerne have et bud på hvad jeg kan gøre

MVH

Jakob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-05-03 16:36

Søren´s super Mac <ingenmail@mail.dk> wrote:

> [...]
> Jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg kommer videre herfra og vil
> derfor gerne have et bud på hvad jeg kan gøre

Godt. Du har installeret en HP driver, som passer til HP 1220C, som er
en netværksprinter ?!

Hvad sker der hvis du pinger printeren fra Mac'en ? Kan du se den ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob

Dato : 14-05-03 16:40

> Godt. Du har installeret en HP driver, som passer til HP 1220C, som er
> en netværksprinter ?!
>
> Hvad sker der hvis du pinger printeren fra Mac'en ? Kan du se den ?

Nu sidder jeg ikke ved macen nu, men skal arbejde med den imorgen,
hvordan pinger jeg printeren ??

Jeg har hentet nyeste driver fra HP installeret, fjernet installeret
etc. Når jeg går ind i vælger og klikker på hp ikonet tænker maskinen
lidt men det dukker ingen printer op.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-05-03 16:52

http://www.eskimo.com/~pristine/intutils.html#macping

> Jeg har hentet nyeste driver fra HP installeret, fjernet installeret
> etc. Når jeg går ind i vælger og klikker på hp ikonet tænker maskinen
> lidt men det dukker ingen printer op.

Prøv lige at lukke alle programmer. Åbn Sherlock og skriv hp og fjern
alt der har med printeren at gøre. Skriv derefter 1220 og find mere. Når
du er helt sikker på at alt er fjernet, så geninstallér den rette
driver.

Hvilken Mac er det og hvilket OS ligger der på den ? dansk eller engelsk
?

Hvis det kokser helt for dig og du er i København, så send mig en mail
og du får hjælp.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Søren´s super Mac

Dato : 15-05-03 16:07

skal arbejde med den imorgen,

> http://www.eskimo.com/~pristine/intutils.html#macping

Dette program hjalp med at lokalisere problemet. Det viste sig at
hp1220c ikke kunne ses når jeg pingede. Jeg greb fat i printserveren og
da jeg udskrev en testside var appletalk slået fra. Jeg ved ikke om det
var der den lå begravet men men hjælp fra HP support fik jeg resettet
printserveren og sandelig, så dukkede hp1220c op i macping

Efter genistallering af printer virkede det sgu, så det var
printserveren den var gal med....

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-05-03 16:42

> [...]

> printserveren og sandelig, så dukkede hp1220c op i macping
>
> Efter genistallering af printer virkede det sgu, så det var

Cool, så kan du jo godt holde weekend ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jakob

Dato : 15-05-03 19:07

> Cool, så kan du jo godt holde weekend ?!

Gid det var så vel, jeg skal sgu arbejde imorgen også

Og så på en helligdag, det er uhyggeligt.......

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 15-05-03 19:03

> [...]
> alt der har med printeren at gøre. Skriv derefter 1220 og find mere. Når
> du er helt sikker på at alt er fjernet, så geninstallér den rette

Det vil jeg prøve imorgen

> Hvilken Mac er det og hvilket OS ligger der på den ? dansk eller engelsk

Det er en G4 733 m. superdrive og sys 9.1 dansk.
> ?
>
> Hvis det kokser helt for dig og du er i København, så send mig en mail
> og du får hjælp.

Tak for det venlige tilbud, men jeg er på fyn

Men jeg prøver lige dine forslag imorgen hvor jeg kommer tæt på maskinen
igen

MVH

Jakob