Bluetooth problemer
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 10-05-03 14:05

Jeg har købt en Siemens S55. Den har Bluetooth og email og alt det der kan
pakkes ned i en mobil for tiden.
Så har jeg købt en Sandberg USB-Bluetooth adapter fra TDC-Butikken her i
byen, og den vil bare ikke på min computer.
Bluetooth Preference pane kommer frem på Systemindstillinger, den finder
også telefonen, men så søges der efter tjenester på telefonen, og der siger
den at der ingen tjenester er. Når de er parrede (uden tjenester) prøver jeg
alligevel Gennemse enhed, og så Kontrollerer den enhed, men svarer kontrol
ikke mulig.

Hvad tror I problemet er? Bluetooth adapteren virker fint på en PC. Der skal
dog installeres noget software, men på mine mac'er vil de ikke snakke
sammen.

På mine Mac'er har jeg 10.26, og på telefonen har jeg ligeledes opdateret
til nyeste software (S/W Version 11).

Mangler jeg noget software på min computer mon? Eller skal jeg lægge nogle
filer på telefonen, før computeren kan finde de tjenester den leder efter?

MVH
Henning

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-05-03 16:01

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> [...]
> filer på telefonen, før computeren kan finde de tjenester den leder efter?

Nu har jeg kun prøvet det med min SonyEricsson T68i, så min erfaring er
ikke så stor. Hvis du går ind i Bluetooth kontrolpanelet og vælger
Enheder, kan du så se din telefon på listen? Hvis den er der og du
klikker på den, hvad står der så under tjenester?

Jeg ved ikke engang om din telefon er understøttet i OS X, for det vist
Apple selv der skal sørge for drivere. Det er derfor i øjeblikket kun
SonyEricsson telefoner der er fuldt understøttede af iSync, så man kan
synkronisere iCal og Adressebog, samt skrive SMS'er. Nogen telefoner kan
dog enkelte af tingene.

Er det heller ikke muligt at sende filer til din telefon?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 10-05-03 18:00

On 10.05.2003 17:01, in article 1fur5mu.1v2zaxc11u9dnoN%spam02@tdcadsl.dk,
"René Frej Nielsen" <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> dog enkelte af tingene.
>
> Er det heller ikke muligt at sende filer til din telefon?

Intet af det der er muligt og ingen tjenester bliver fundet på mobilen. Jeg
kigger på nettet og har skrevet med flere andre og de må tro jeg er dum, for
de kan godt parre telefon og computer. Jeg kan ikke sende filer fordi når
computeren så vil kontrollere telefonen siger den at den ikke kan
kontrolleres.
Navnet på mobiltelefonen er så godt som det eneste computeren kan finde ud
af.
En gang havde jeg en USB Flash-ram pen-disk (dvs jeg kan ikke finde den nu),
og den virkede uden nogen drivere, men så da jeg havde op- eller
nedgraderet, så virkede det ikke mere, og jeg skulle finde noget software på
nettet der fik det til at virke igen. Hvis jeg nu sætter kabel mellem mobil
og telefon så er der nogen der siger at telefonen optræder på skrivebordet
som en flytbar disk... Hvis nu at min computer mangler den software til at
vise flytbare USB pen-diske, så kan jeg håbe at det kun er det computeren
mangler... Men det forklarer måske ikke bluetooth problemet.
Jeg har både kabel og usb-bluetooth adapter.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-03 00:09

> [...]

> kontrolleres.
> Navnet på mobiltelefonen er så godt som det eneste computeren kan finde ud

Har du prøvet at lade computeren være synlig og finde den med telefonen?
Hvis computeren kan se telefonen, så må det være en indstilling et sted,
som er i vejen. Da der ikke er så meget at gå fejl af på Mac'en, så kan
det være i telefonen.

Virker den med Bluetooth på PC'en?

> [...]
> mangler... Men det forklarer måske ikke bluetooth problemet.
> Jeg har både kabel og usb-bluetooth adapter.

Jeg tror ikke det har noget med hinanden at gøre.