Er disse 2 Lite-On brændere understøttet
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-05-03 13:59

Liteon CD Brænder LTR-16102B

Liteon CD Brænder LTR-24102B

til brug i iTunes og Toast.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-05-03 00:39

> Liteon CD Brænder LTR-16102B
>
> Liteon CD Brænder LTR-24102B
>
> til brug i iTunes og Toast.

De virker med både iTunes, DiscBurner og Toast i både OS 9 og OS X.

Hvad vil du med så gamle drev?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-05-03 07:31

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> De virker med både iTunes, DiscBurner og Toast i både OS 9 og OS X.
>
> Hvad vil du med så gamle drev?

Min søster er meget glad for sit fine bondifarvede Que! USB drev, men
det er gået i stykker, så derfor skal der ny indmad i.

Jeg vidste ikke at de var gamle. De koster 359,- alt incl.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-05-03 11:03

> Min søster er meget glad for sit fine bondifarvede Que! USB drev, men
> det er gået i stykker, så derfor skal der ny indmad i.
>
> Jeg vidste ikke at de var gamle. De koster 359,- alt incl.

Det er jo længe siden, at 16x og 24x speed var standarden, men da det er
til en USB brænder er det jo ligegyldigt.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-05-03 13:17

In article <1fuqq9k.5irrn66bplgwN%spam02@tdcadsl.dk>, René Frej Nielsen wrote:

> Det er jo længe siden, at 16x og 24x speed var standarden, men da det er
> til en USB brænder er det jo ligegyldigt.

Man skal huske, at jo langsommere man brænder, jo bedre er kvaliteten
og sandsynligheden for at skiven ikke dør efter 3 mdr på hylden.

Kritiske backups laver jeg sjælden med over 4x speed.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-03 13:28

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Man skal huske, at jo langsommere man brænder, jo bedre er kvaliteten
> og sandsynligheden for at skiven ikke dør efter 3 mdr på hylden.

Det har måske noget på sig, men faktisk er der også grænser for hvor
langsomt man må brænde. Hurtige medier må f.eks. ikke brændes
langsommere end 4x, da laseren så tilsyneladende brænder for kraftig.

Personligt har jeg ikke haft problemer med mange hundrede 16x
brændinger, men jeg har ikke leget nok med 48x brændinger til at jeg kan
udtale mig om holdbarheden.