Skift af Location i OS X duer ikke ordentl~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 13:09

Jeg har 2 forskellige trådløse access points stående og jeg har oprettet
dem begge, så de kan vælge fra Location i æblemenuen, men..............

Hvorfor hulen skiftes der ikke automatisk til den anden basestation ?
Det skal jeg gøre hvergang manuelt.

Jeg bruger IOXperts driver til et Avaya kort.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-05-03 13:24

On Thu, 8 May 2003 14:08:40 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Hvorfor hulen skiftes der ikke automatisk til den anden basestation ?

Har de samme netværksnavn?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 14:22

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Har de samme netværksnavn?

Nej.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-05-03 14:30

On Thu, 8 May 2003 15:22:09 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Nej.

Så sørg for at de har det.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 14:35

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Så sørg for at de har det.

Så går hele ideen væk.

Lad os nu sige at jeg bruger min Mac på jobbet på deres trådløse - det
hedder Firma trådløst og hjemme hedder det Jespers trådløse - så burde
den da selv skifte alt, hvis jeg skifter Location ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-05-03 14:42

On Thu, 8 May 2003 15:34:58 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

> [...]
>hedder Firma trådløst og hjemme hedder det Jespers trådløse - så burde
>den da selv skifte alt, hvis jeg skifter Location ?!

Du går altså ind i kontrolpanelet og vælger lokationen "Hjemme", hvor
du har indstillet den til at bruge det trådløse netværk derhjemme,
eller?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 15:21

> [...]

> Du går altså ind i kontrolpanelet og vælger lokationen "Hjemme", hvor
> du har indstillet den til at bruge det trådløse netværk derhjemme,

Ja, men den skifter kun IP adresser og så videre, men ikke access point.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-05-03 19:17

On Thu, 08 May 2003 16:20:47 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Ja, men den skifter kun IP adresser og så videre, men ikke access point.

Sig mig, kører du med faste IP-adresser?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 19:52

> Sig mig, kører du med faste IP-adresser?

Ja.

Kommer du i øvrigt på lørdag. Vi skal have bajere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-05-03 20:22

On Thu, 08 May 2003 20:51:37 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Ja.

Prøv at skifte til DHCP og undlad brugen af locationer og se om det så
ikke fungerer.

> Kommer du i øvrigt på lørdag. Vi skal have bajere.

Det lyder som sådan noget der kræver fritid. Det har jeg ikke rigtigt
noget af for tiden.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-05-03 14:24

> Ja, men den skifter kun IP adresser og så videre, men ikke access point.

Kan du angive et bestemt access point i en lokation?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-05-03 15:26

> Kan du angive et bestemt access point i en lokation?

Ja, men den skifter ikke access point af sig selv.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-05-03 14:46

> [...]
> hedder Firma trådløst og hjemme hedder det Jespers trådløse - så burde
> den da selv skifte alt, hvis jeg skifter Location ?!

I hver lokalitets Airport indstillinger kan du i AirPort tab'en bede om
at forbinde til et bestemt netværk.

Med mindre du har brug for manuelt indstillede IP numre er der ingen
grund til at benytte forskellige lokaliteter når du kan bede om at
forbinde til det netværk med bedste signal.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 15:21

> [...]
> grund til at benytte forskellige lokaliteter når du kan bede om at
> forbinde til det netværk med bedste signal.

Jeg bruger ikke Apples software.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/