2 decimale i regnestykke. Tak
Fra : Martin Korsgaard

Dato : 15-05-03 15:21

Hej.
Jeg er lidt stolt over at jeg har lavet et afstemnings stystem med søjler og
en cookie så man kun kan stemme en gang. Men, jeg vil have rundet dette er
stykke ned så der kun er 2 decimaler:

procent01 = stemmer01/ialtstemmer*100;

Kan få det lavet sådan at den automatist laver det til 2 decimaler?

MVH
Michael

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 15-05-03 15:30

<http://dk.php.net/manual/en/function.round.php>

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Kim Emax

Dato : 15-05-03 15:34

Martin Korsgaard wrote:

> procent01 = stemmer01/ialtstemmer*100;

Lige præcist det du laver der kan laves med intval()

$procent01 = intval(stemmer01/ialtstemmer*100)/100;

Du kan også kigge på number_format()

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-05-03 15:48

Martin Korsgaard wrote:
> [...]
> stykke ned så der kun er 2 decimaler:
>
> procent01 = stemmer01/ialtstemmer*100;
>
> Kan få det lavet sådan at den automatist laver det til 2 decimaler?

hmm ville bruge enten printf eller sprintf...

$procent01 = sprintf("%.2f", ($stemmer01/$ialstemmer*100));

mvh
Johan