Vis hvor mange som er online
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 11-05-03 15:30

Kan man få PHP til at se hvor mange bruger som er logget ind og deres
brugernavn på samme tid! Mit loginsystem bruger senssion!
Kan man det. Min sql tabel hedder users der er en felt hvor der står deres
sidste login, hvis det kan hjælpe!
Håber i forstår?

--
MVH
Michael/Storkie

Fra : Pelle Gøeg Møller

Dato : 11-05-03 17:13

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man det. Min sql tabel hedder users der er en felt hvor der står deres
> sidste login, hvis det kan hjælpe!

Hvilket dato format er "sidstelogin" gemt i?

hvis det er unix_timestamp så vil jeg forslå noget lignende (er ikke
testet):

$def = time() - 900;
$query = mysql_query("SELECT sidstelogin FROM users WHERE sidstelogin >
'$def'");
echo mysql_num_rows($query);

Den henter alle brugere ud som er logget ind inden for de sidste 15 min og
tæller rækkerne samme.

- Pelle

---------------------
http://gamebird.dk - Abandonware online

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 11-05-03 18:52

Jeg bruger getdate() som tids format! Hvad skal jeg så gøre??

Fra : Pelle Gøeg Møller

Dato : 11-05-03 21:49

> Jeg bruger getdate() som tids format! Hvad skal jeg så gøre??

Hvordan ser dit datoformat ud i databasen?

- Pelle

---------------------
http://gamebird.dk - Abandonware online

Fra : Jan Poulsen

Dato : 12-05-03 05:54

> Den henter alle brugere ud som er logget ind inden for de sidste 15 min og
> tæller rækkerne samme.

Kan man ikke lave en realtime onlineliste?

Er der ikke nogle muligheder for at hente oplysninger om
hvor mange sessions der køre på ens server og derved
også vide hvor mange som er online?

/jan