Vis hvor mange
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 09-05-03 14:45

Hej Gruppe
Jeg vil gerne vise hvor mange links, som er i min database! Jeg har prøvet
at vise ID altså min primærkey, men det dyr ikke da der er nogle spring
imellem. Er der en måde man kan få php til at tælle hvor mange koloner, der
i f.eks tabllen "links"?

Håber i forstår?

--
MVH
Michael/Storkie

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-05-03 14:42

On Fri, 9 May 2003 15:44:39 +0200
"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nogle spring imellem. Er der en måde man kan få php til at tælle hvor
> mange koloner, der i f.eks tabllen "links"?

du kan kigge på mysql_numrows() (eller ligende hvis du ikke bruger
mysql).

--
Navn : Kim Schulz | Moe: What did you give your wife for
Email : kim @ schulz.dk | Valentine's Day? Joe: The usual gift -- she

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 09-05-03 15:03

Jeg bruger mysql hvad skal der stå inde i ()

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-05-03 14:58

Kim Schulz wrote:

> du kan kigge på mysql_numrows() (eller ligende hvis du ikke bruger
> mysql).

Jeg supplerer lige med en anden løsning ved flg. SQL-sætning:

"SELECT COUNT(ID) FROM table ... "

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-05-03 15:01

On Fri, 9 May 2003 16:02:58 +0200
"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> wrote:
> Jeg bruger mysql hvad skal der stå inde i ()

$result = mysql_query("select id from dintabel");
$antal = mysql_numrows($result);
print "vi har $antal links<br>";

--
Navn : Kim Schulz | I think I'm schizophrenic. One half of me's
Email : kim @ schulz.dk | paranoid and the other half's out to get him.