Gemme variabel på serveren
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 09-05-03 09:26

Hej.

Findes der noget a la $_SESSION, hvor den i stedet for at "gemme" det på
klienten, gemmer det på serveren - sådan at man f.eks. kan loade nogle
objekter ind, hvor de så bliver tilgængelige i alle .php-scripts?

På forhånd tak!

Mvh. Bjarke

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-05-03 10:38

Bjarke Walling Petersen wrote:

> Findes der noget a la $_SESSION, hvor den i stedet for at "gemme" det på
> klienten, gemmer det på serveren

Sessionsdata bliver altid gemt på serveren. Kun sessions-ID'et bliver (i
nogle tilfælde) gemt hos klienten.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 09-05-03 11:01

Jonas Koch Bentzen skrev:
> Sessionsdata bliver altid gemt på serveren. Kun sessions-ID'et bliver (i
> nogle tilfælde) gemt hos klienten.

Jo, det ved jeg godt. Men jeg vil gemme noget sådan at man kan tilgå det fra
alle scripts - altså som ikke er gemt på klienten.
F.eks. i et script:

$noget = "Hej";

Så skal jeg i alle andre scripts kunne skrive $noget og få returneret "Hej".

Nu vil jeg dog blot gøre det med objekter i stedet.

Mvh. Bjarke

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 09-05-03 11:08

> [...]
"Hej".

> Nu vil jeg dog blot gøre det med objekter i stedet.

SÅ er der nok kun en løsning, og det er at lægge det i en database,
hvorefter du så henter det hver gang en klient tilgår siden, og smider det
ind i en variabel..
Mener ikke der er andre muligheder..

MVH

Dennis T. Holm

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 09-05-03 12:08

Bjarke Walling Petersen wrote:
> Jo, det ved jeg godt. Men jeg vil gemme noget sådan at man kan tilgå det
> fra alle scripts - altså som ikke er gemt på klienten.

Hvis det kun er den pågældende bruger, der skal have fat i data, så er det
session variable, du skal have fat i. Alternativet er filer eller
databasesystemer.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 09-05-03 15:20

Tak for svarene.

Så bliver jeg nød til at bruge en database. Havde ellers håbet på at der var
en bedre mulighed.

Jeg må indrømme at jeg også arbejder med ASP. Der findes både Session og det
der hedder Application, hvor man altså kan gemme sine variabler/objekter på
webserveren.

Mvh. Bjarke

Fra : Allan Kok

Dato : 10-05-03 12:54

> Jo, det ved jeg godt. Men jeg vil gemme noget sådan at man kan tilgå
> det fra alle scripts - altså som ikke er gemt på klienten.

Kan du bruge include, til at inkludere en fil hver gang?

Allan

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 10-05-03 23:01

Allan Kok skrev:
> Kan du bruge include, til at inkludere en fil hver gang?

Nej, desværre. Det er dynamisk.
Men måske man kunne få en funktion til at skrive en ny include-fil hver gang
der er foretaget ændringer?

Mvh. Bjarke