E-Mail
webnoob 5265
Copyif/Hamster: If-løkke der ikke vil makk~
Fra : Peter G

Dato : 15-05-03 19:25

jeg har et problem med Copyif til min hamster og en if løkke

Jeg ønsker at scanne hentede indlæg for visse nøgleord i både header og
body. Hvis der er et match i enten body eller header, skal indlægget
kopieres over i en internal Hamstergruppe

Til dette har jeg en Copyif.def der lyder nogenlunde som dette

if Full body matches "[regular expression]" then do copy to Group
"svartilmig"
else if Full header matches "[regular expression]" do copy to Group
"svartilmig"
endif

Mit problkem er at Copyif brokker sig over min if-løkke og jeg kan ikke
gennemskue hvad jeg gør galt. Nogen bud?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 15-05-03 23:40

Peter G, du skrev:

Prøv om dette virker.

if Full body matches "[regular expression]" do copy to Group "svartilmig"
else
if Full header matches "[regular expression]" do copy to Group "svartilmig"
endif

--
Henrik
Indkommende mail bliver scannet med F-Prot

Fra : Dino

Dato : 16-05-03 00:21

Den 16-5 2003 skrev Henrik K Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> else
> if Full header matches "[regular expression]" do copy to Group "svartilmig"

Og det er nok med 1 endif?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 21:54

Henrik K Hansen skrev:

> Med de muligheder man har med Korrnews, er det svært at fatte at folk
> stadigvæk bruger Morver.

Er det så det man kalder for et vink med en vognstang?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-05-03 01:53

Henrik K Hansen skrev:

> Overhovedet ikke.

:)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-05-03 01:08

Dino, du skrev:

> Og det er nok med 1 endif?

Jeg bruger det selv og Korrnews hyler ikke op over det, så det tror jeg.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Peter G

Dato : 17-05-03 10:40

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg bruger det selv og Korrnews hyler ikke op over det, så det tror jeg.

Jeg synes også det se meget fornuftigt ud, men det ser ud til at Copyif er
yderst særegen.
Den brokker sig (såvidt jeg kan forstå tysk) over manglende "then" og vil
dernæst ikke tage anden if med.

Jeg har nu lavet to if-then udtryk og vil så se om de virker.

Tak for hjælpen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-03 11:50

Peter G, du skrev:

> Jeg synes også det se meget fornuftigt ud, men det ser ud til at Copyif er
> yderst særegen.

Det echelon du har gang i, kan du ikke gøre det med Korrnews, her tagger
Korrnews top postere, med en top poster header som jeg så filter på med min
news reader.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Peter G

Dato : 17-05-03 18:18

Henrik K Hansen skrev:

> Det echelon du har gang i, kan du ikke gøre det med Korrnews, her
> tagger Korrnews top postere, med en top poster header som jeg så
> filter på med min news reader.

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg bruger min "Echelon"-Copyif på
indlæg efter at have hentet dem. Det har intet med Korrnews at gøre, udover
at begge programmer teoretisk stort set skulle bruge det samme scriptsprog.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-03 15:57

Carl Drud, du skrev:

> Det kører fantasktisk med din def.

Det lyder godt.

> Jeg har tilføjet en lille variant så
> OE indledninger bliver trimmet ned til kun "skrev:" eller "wrote:" uden
> msg. ID'en.

Med de muligheder man har med Korrnews, er det svært at fatte at folk
stadigvæk bruger Morver.

> Du havde en lignende i starten der ydermere lavede et
> mellemrum ned til den citerede tekst, men det mellemrum var
> tilsyneladende ret tidskrævende.

Ja åbenbart, jeg har skåret det ned til at reparere OE's alternative
citering, udskifte '--' med '-- ' og så at tagge top postere og smide dem i
killfilteret.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-03 19:54

Peter G, du skrev:

> Jeg tror vi snakker forbi hinanden.

Måske.

> Jeg bruger min "Echelon"-Copyif på
> indlæg efter at have hentet dem. Det har intet med Korrnews at gøre

Jeg bruger Korrnews til at lede efter diverse ting i artiklerne, imens jeg
henter dem.

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Fra : Peter G

Dato : 18-05-03 08:50

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg bruger Korrnews til at lede efter diverse ting i artiklerne, imens
> jeg henter dem.

Jeg genlæste dit forrige indlæg og fandt ud af du vistnok var spørgende om
hvorfor jeg ikke brugte Korrnews i stedet for Copyif. Jeg opfattede dit
indlæg anderledes grundet manglende spørgmålstegn.

Det ville faktisk være en god ide, hvis jeg samtidig kunne få Korrnews til
også at kopiere matchede artikler over i en bestemt gruppe, fremfor kun at
markere med en header. Er dette muligt?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-03 21:27

Carl Drud, du skrev:

> Subject = %Subject%

Den linie er unødvendig, i din def.

> Omend et mindre problem, er der en måde at få slettet den AGV virus
> tekst?

Prøv om dette virker, utestet.

Set %li% = Header (Lines)
For %ty% = 1 to %li%
if Bodyline(%ty%) matches "det du leder efter"
Delete Bodyline %ty%
endif
next

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-03 22:29

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-03 22:53

Carl Drud, du skrev:

> men hvis jeg vil filtrere top-postere i OE skal jeg vel
> aktivere de to linier.

Ja OE kan jo desværre ikke filtre på X headere.

> Tak, det virker, men umiddelbart virker den desværre nok for
> tidskrævende.

Ja det er en masse linier der skal gennemgåes, jeg bruger den her i
Hamsteren, så jeg har ikke rigtig haft behov for at undersøge mulighederne
med Korrnews.

?-9999 Body: {\bOutgoing mail is certified Virus Free\b}{\bChecked by AVG anti-virus system\b}{\bFor security reasons all outgoing e-mails are scanned for computer viruses\b} {\bDenne mail er scannet\b}

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-05-03 11:22

Peter G, du skrev:

> Det ville faktisk være en god ide, hvis jeg samtidig kunne få Korrnews til
> også at kopiere matchede artikler over i en bestemt gruppe, fremfor kun at
> markere med en header. Er dette muligt?

Jeg spurgte om et samme i forbindelse med at jeg skrottede copyfups, det
kan man desværre ikke.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-05-03 14:44

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Det echelon du har gang i, kan du ikke gøre det med Korrnews, her
> tagger Korrnews top postere, med en top poster header som jeg så
> filter på med min news reader.

Det kører fantasktisk med din def. Jeg har tilføjet en lille variant så
OE indledninger bliver trimmet ned til kun "skrev:" eller "wrote:" uden
msg. ID'en. Du havde en lignende i starten der ydermere lavede et

Fra : Carl Drud

Dato : 17-05-03 19:13

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Med de muligheder man har med Korrnews, er det svært at fatte at folk
> stadigvæk bruger Morver.

Jeg siger også tak fordi du fik mig omvendt.

> Ja åbenbart, jeg har skåret det ned til at reparere OE's alternative
> citering, udskifte '--' med '-- ' og så at tagge top postere og smide
> dem i killfilteret.

Et lille spørgsmål. Jeg pt valgt ikke at smide top postere i
killfilteret. Istedet bliver citeret tekst slettet og flg. linie indsat:
*Et Quotefjols' bundvedhæng er blevet slettet*. Det går fint, dog med
den lille hage at nogen har den der "Tjekket med AGV virus et eller
andet". Så går det ikke så godt med at få slettet den citerede tekst.

Sidste del af def'en ser således ud:

#Set %Subject% = "Forbandede Top Poster "+ %Subject%
Subject = %Subject%
Set Header X-Top-Poster: %FRA%
Delete Signature
Set Signature

*Et Quotefjols' bundvedhæng er blevet slettet*
end
:BottomPoster

Fra : Carl Drud

Dato : 17-05-03 22:33

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Er det så det man kalder for et vink med en vognstang?

Jeg er blevet overbevist.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 17-05-03 22:32

> Den linie er unødvendig, i din def.

Jeg har sat en # foran den nu. Jeg kan ikke helt beslutte mig endnu om
jeg vil filtrere top-postere eller bruge *Et Quotefjols' bundvedhæng er
blevet slettet* teksten. Den omtalte linie hænger vel sammen med denne:
#Set %Subject% = "Forbandede Top Poster "+ %Subject% som jeg også har
"nulstillet" pt, men hvis jeg vil filtrere top-postere i OE skal jeg vel
aktivere de to linier.