Kvalitets digital Camera??? Men hvilken?
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 13-05-03 14:50

jeg har tænkt på at købe et nyt digital camera... et rigtig godt camera....
nok noget af det bedste til prisen... er der nogen der har nogle forslag??

Jeg har kikket godt på Canon cameraer.. da jeg har en ældre model, som
jeg har været meget glad for... Især har jeg kikket på Canon G3 , Powershot
S50,
Digital IXUS 400... hvilken er en bedst????... nogen med erfaringer??...

er der andre mærker der kan måle sig med Canon...

hilsen
Jan

p.s. håber på en masse svar...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 13-05-03 15:18

> [...]
Powershot
> S50,
> Digital IXUS 400... hvilken er en bedst????... nogen med erfaringer??...

Der er en gruppe med foto - dk.fritid.foto

Der er de sikkert langt bedre til at besvare dine spørgsmål

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-05-03 15:20

Jan Tovgaard wrote:
> jeg har tænkt på at købe et nyt digital camera...

Forkert gruppe.

Spørg i news:dk.fritid.foto

Fut sat til samme.

Fra : Devast8or, work

Dato : 13-05-03 15:21

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Digital IXUS 400... hvilken er en bedst????... nogen med erfaringer??...
>
> er der andre mærker der kan måle sig med Canon...

Prøv dk.fritid.foto, der sidder alle dem der ved noget om kameraer ;)

Devast8or

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 18-05-03 11:44

> [...]
> Digital IXUS 400... hvilken er en bedst????... nogen med erfaringer??...
>
> er der andre mærker der kan måle sig med Canon...

Som sagt før er du nok lidt i den forkerte gruppe.
Men jeg kan godt lige kort, fortælle at jeg har haft lånt et G3 i 3 mdr, og
det tager nogle kanon godt billeder, og så har det en god zoom.

MVH

Morten

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-05-03 03:08

> [...]
Powershot
> S50,
> Digital IXUS 400... hvilken er en bedst????... nogen med erfaringer??...

Der er himmelvid forskel på den lille Ixus og så G3.
Du skal være klar over at G3 er et kamera man kun køber hvis man på et
tidspunkt
ønsker selv at pille i processen. G3 er IKKE et kamera man kaster op i
luften
og som så bare indstiller sig selv. Hvis du vil have et lille fikst kamera
skal du vælge Ixusen
hvorimod G3 er et "spejlreflekskamera" forstået på den måde at man her får
muligheden for at
pille ved alle detaljerne såsom lukkertid og blænde. Fokus hvidballance.
Kvalitetsmæssigt vil G3 til enhver tid vinde over Ixusen fordi objektivet er
meget større og
meget bedre. Detaljerne bliver meget skarpere og farverne meget klarer.
Personligt er jeg dog af den opfattelse at G2'eren er bedre end G3 da Canon
har pillet ved billedalgoritmen
i G3 så den ikke tager helt lige så skarpe billeder som G2 når man
sammenligner billederne under kraftig
forstørrelse. G2 kan ligeledes skaffes for en billig penge enten brugt men
såmænd nogle steder stadig som nyt.

> er der andre mærker der kan måle sig med Canon...

Ubestridt nej. Ikke hvis du går efter kvalitet til den rigtige pris.
Kig evt. efter mere info her: www.dpreview.com en kanon resource som er
nyttig når man skal have nyt kamera.
Har selv haft min G2'er i lang tid nu og det er det bedste kamera jeg har
haft.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.