iPod og PC...
Fra : Tom

Dato : 10-05-03 14:02

Hej gruppe

Jeg har lige investeret i en iPod (savle). Havde tænkt mig at installere et
firewirekort i pc'en, men hører at iPod'en er ret kræsen... Er der nogen i
gruppen der har erfaringer med dette, og evt. kan anbefale et kort der dur?

MVH Tom

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-03 14:32

"Tom" <ray.hollis@ubik.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg har lige investeret i en iPod (savle).

tillykke.. Er det en af de nye modeller?

> Havde tænkt mig at installere et
> firewirekort i pc'en, men hører at iPod'en er ret kræsen... Er der nogen i
> gruppen der har erfaringer med dette, og evt. kan anbefale et kort der
dur?

Hvor har du hørt fra at den skulle være kræsen?

Firewire er vel firewire.. Det er vel mere med det windows driver/software
der bruges der kan skafe problemer eller hvad??

Mon ikke det sagtens kan virke et fx et Creative Audigy lydkort med
firewire? Det er efter min mening da et godt bud på et firewirekort, så har
man samtidigt et godt lydkort

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 10-05-03 15:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> Mon ikke det sagtens kan virke et fx et Creative Audigy lydkort med
> firewire? Det er efter min mening da et godt bud på et firewirekort,
> så har man samtidigt et godt lydkort

Nej, lige netop Audigy er der store problemer med ifølge diverse ipod fora.

Jeg anvender selv et Belkin FW PCI kort (købt ved Apple sammen med min
iPod), og det er der ihvertfald ingen problemer med.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-03 15:25

"Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net> wrote in message

> Nej, lige netop Audigy er der store problemer med ifølge diverse ipod
fora.

Okay! men hvilke problemer og hvilke forums?

> Jeg anvender selv et Belkin FW PCI kort (købt ved Apple sammen med min
> iPod), og det er der ihvertfald ingen problemer med.

Okay, men det er nu da også halvdyr 590,-

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-05-03 10:09

> Okay! men hvilke problemer og hvilke forums?

http://www.ipodlounge.com/forums/

Desværre har de lige skiftet deres forum ud, så alle de gamle posts er
væk. Men der er noget om Audigy under 'iPod Windows' -> 'Tech support'

Jeg kan ikke lige huske hvad problemerne drejede sig om, men det er
tilsyneladende noget med VIA chipset.

> Okay, men det er nu da også halvdyr 590,-

Ja, det er rigtigt.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Tom

Dato : 10-05-03 15:14

Fra : Wass Up

Dato : 10-05-03 15:27

> [...]
> firewirekort i pc'en, men hører at iPod'en er ret kræsen... Er der nogen i
> gruppen der har erfaringer med dette, og evt. kan anbefale et kort der

Jeg købte det billigste Firewire kort man kan købe. Det fungere uden
problemer i WinXP

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-03 15:33

> [...]
> firewirekort i pc'en, men hører at iPod'en er ret kræsen... Er der nogen i
> gruppen der har erfaringer med dette, og evt. kan anbefale et kort der

Jeg skal lige høre... Jeg må indrømme at disse ipod jo er ret lækre... Jeg
kender da kun en som har en, hun bruger den dog bare sammen med din mac...
Det er så den ældre model...

Men på den nye, er der ikke også USB 2.0 udgang? Jeg kan se på billedere at
der er en multiport i bunden.. Men følger der adabterkabler med til at
tilslutte diverse ting eller hvad?

Jeg kan dog ikke forstå, der står hos apple angående usb2:

USB 2.0 requires Internet download available in June.

Fordi jeg går ud fra man også kan bruge maskinen til fillering?? Så var det
jo en meget god ting, hvis den også kunne snakke med usb udstyr..

Har du ellers prøvet windows softwaren til maskinen? måske hos en der har
firewire.. Det er mere hvis du kunne fortælle hvad man kunne med dette
Itunes

Fra : Sebastian Steen

Dato : 10-05-03 16:20

Bjarke Hansen wrote:
> Men på den nye, er der ikke også USB 2.0 udgang? Jeg kan se på
> billedere at der er en multiport i bunden.. Men følger der
> adabterkabler med til at tilslutte diverse ting eller hvad?

Der er ganske rigtigt USB2 på den nye, et særligt kabel skal erhverves
seperat: http://tinyurl.com/bfy4

> Har du ellers prøvet windows softwaren til maskinen? måske hos en der
> har firewire.. Det er mere hvis du kunne fortælle hvad man kunne med
> dette Itunes

iTunes virker kun til Mac (men det er møgfedt). PC-versionen bruger
MUSICMATCH Jukebox Plus som må siges at være en, lidt trist, erstatning.

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-03 16:43

"Sebastian Steen" <supergnu_salg@mail.tele.dk> wrote in message

> Der er ganske rigtigt USB2 på den nye, et særligt kabel skal erhverves
> seperat: http://tinyurl.com/bfy4

Skal man også have dette kabel, hvis man køber dock stationen? Der står jo
også under dock stationen at den understøtter usb 2.0 men man skal downloade
noget fra juni...

Hvor kan ipod ellers købes ud over shop´en i Danmark? Hvis man kigger på den
Amerikanske er det jo en del billigere.. Blandt andet fordi dollekursen er
lav. Men så kommer der jo bare en masse fortolning, hvis man køber den der´

> iTunes virker kun til Mac (men det er møgfedt). PC-versionen bruger
> MUSICMATCH Jukebox Plus som må siges at være en, lidt trist, erstatning.

Hmm Føj....

MEn hvad er der så af programmer.. Tidligere synes jeg der var et firma der
specielt havde opbygget et program til iPod til PC...

Men hvad kan iTunes mere end at overføre og synkronisere musik mellem MAC og
ipod?

Fra : Torben

Dato : 10-05-03 17:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> MEn hvad er der så af programmer.. Tidligere synes jeg der var et
> firma der specielt havde opbygget et program til iPod til PC...

EhpPod er ganske godt, og det er gratis. Det er dét jeg bruger.
http://www.ephpod.com/

Xplay skulle også være godt, men det har jeg ikke selv prøvet. (endnu)
Det koster penge.
http://www.mediafour.com/

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

Fra : Sebastian Steen

Dato : 10-05-03 19:00

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Skal man også have dette kabel, hvis man køber dock stationen? Der
> står jo også under dock stationen at den understøtter usb 2.0 men man

Fra deres hjemmeside:
"USB 2.0 connection is for Windows PCs only; dock connector to USB 2.0 cable
sold separately.
USB 2.0 requires Internet download available in June."

Jeg tror at understøttelse til Windows/USB2 bare ikke er lavet færdig endnu
og derfor virker det vist først (med USB2) fra engang i juni.

> [...]
> på den Amerikanske er det jo en del billigere.. Blandt andet fordi
> dollekursen er lav. Men så kommer der jo bare en masse fortolning,

FONA, Electric City osv.. Men det er (normalt) maks 200 kr. billigere end på
Apple egen side.

> Men hvad kan iTunes mere end at overføre og synkronisere musik mellem
> MAC og ipod?

Det er en musikafspiller/organizer som Winamp/MusicMatch eller så mange
andre. Men det er meget lækkert og overskueligt lavet + at den nyeste
version har en indbygget "musik butik" (som ikke virker udenfor USA) og den
er super-elegant. Det bedste jeg har set hidtil indenfor computer/musik. Jeg
er dog PC-bruger så jeg har kun "besøgt" iTunes hos nogle bekendte...

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Tom

Dato : 10-05-03 17:34

> iTunes virker kun til Mac (men det er møgfedt). PC-versionen bruger
> MUSICMATCH Jukebox Plus som må siges at være en, lidt trist, erstatning.

Der er rygter om at apple søger programmører til at lave en windowsversion
af iTunes. Det ville være for fedt!

Fra : Martin

Dato : 10-05-03 17:45

"Tom" <ray.hollis@ubik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firewirekort i pc'en, men hører at iPod'en er ret kræsen... Er der nogen i
> gruppen der har erfaringer med dette, og evt. kan anbefale et kort der

jeg købte også en ipod for ca 6 mdr siden og derefter det billigste
firewirekort. det virker, der skal ikke andet til. mht audigy kortet, er det
noget med at firewire porten afbryder under overførsel og derved får man jo
ikk så meget ud af det!!!

Fra : Tom

Dato : 12-05-03 20:38

Tak for tippet. Der er flere der anbefaler at købe det billigste kort der
findes... Spørgsmålet er så bare hvad det kort egentlig hedder........?!