Hjælp ECS K7VTA3 v3.1 starter ikke/bipper
Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 09-05-03 20:08

Hej

Jeg har prolemer med ovennævnte mb. Det eneste jeg har mulighed for at teste
er rammen - er gjort. Det eneste jeg får er tre bips. Cpufan kører 2700
rpm - har læst i en test den ikke vil acceptere lavhastighedsblæsere.
http://www.tweak.dk/test93.php

Conf. er: mb, xp2000, Spire Whisper Rock, kingston pc2700, gf mx400, 400W
Codegen.

Cpu og ram kan jo kun vende på en måde, intet andet, end ovenstående, er
tilsluttet.

Please hjælp, ved at blive en smule pissed

Mvh
Michael

Fra : Chipmand

Dato : 09-05-03 20:51

On Fri, 9 May 2003 21:08:09 +0200, "Michael [2720 Vanløse]"
<mlv@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>tilsluttet.
>
>Please hjælp, ved at blive en smule pissed

Ved ikke om det kan være det samme hos dig men ved mig var det
grafikkortet der ikke sad som det skulle i agp porten.

Mvh
Chipmand

Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 09-05-03 21:37

> Ved ikke om det kan være det samme hos dig men ved mig var det
> grafikkortet der ikke sad som det skulle i agp porten.

Nøh, har lige prøvet. Har renset det med lidt kontaktrens - det har ligget
lidt.

Men halløjsa - har lige prøvet med at andet kort - det var sgu defekt, det
skidt.

Tak for du ledte mig på sporet.

Mvh
Michael

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-05-03 21:38

"Chipmand" <chipmand@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om det kan være det samme hos dig men ved mig var det
> grafikkortet der ikke sad som det skulle i agp porten.

....Der sidder nemlig en hvid plasticklip-tingest, som bruges til at holde
AGP-kortet fast!

NYYYDELIG detalje, hvis man ellers er opmærksom.

Jeg har selv dette bundkort, og det clocker fint min AMD XP1600+ til at køre
140Mhz FSB (Altså XP 1700+) under min Silent Viking-køler på 47 grader max!

Giv det lidt tålmodighed, for det er sgu' et dejligt MB til under 600 kr med
RAID og KT333...

Men ved nogen af jer om det også ka' æde en Barton, når jeg udelukkende har
PC-2700 RAM?

Det BURDE det da kunne?

Eller skal man have CAS-2 RAM i stedet for CAS-2,5 RAM i, så?

(2,5x133Mhz og 2x166Mhz = 333Mhz?)

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael [2720 Vanløs~

Dato : 09-05-03 22:31

> Giv det lidt tålmodighed, for det er sgu' et dejligt MB til under 600 kr
med
> RAID og KT333...

Nu du nævner RAID... På selve kortet står der K7VTA3 3.1, men der er hverken
RAID eller LAN. Rigtig sært er det, da de butikker jeg har kigget på det i
er der disse features, bortset lige fra der hvor jeg valgte at købe kortet -
der var der ikke disse features på.

Jeg var desværre lidt for hurtig til at få det pakket det ud og opdagede for
sent at disse ting ikke var på, sur røv. Jeg har snakket med dem og de vil
ikke bytte det, hvilket de vist er i deres gode ret til, da de på deres
hjemmeside ikke skriver noget om raid og lan. Jeg har også forhørt mig hos
en advokat som bekræfter at der ikke er meget at komme efter, da jeg har
brudt forseglingen og kortet derfor ikke kan sælges til fuld pris, hvilket
er grunden til at de er i deres gode ret til at nægte at bytte kortet. Jeg
kan hverken benytte mig af mangler eller fortrydelse. - bugger...

Er der andre der er hoppet i på denne måde?

Mvh
Michael