er mit firewirekort installeret ????
Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 17:34

jeg har stoppet et sandisk firewire kort i min pc for at hente noget dv
video over. Til min store skuffelse sker der ingenting når jeg går ind i
moviemaker og vil importere. Jeg får beskeden at videoenhed ikke kan
findes. JEg har trukket kablerne og tændt på på kameraet i vcr position.

Hvordan kontrolere jeg om firewirekortet er korrekt installeret ???

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 17:42

"Jakob" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> findes. JEg har trukket kablerne og tændt på på kameraet i vcr position.
>
> Hvordan kontrolere jeg om firewirekortet er korrekt installeret ???

Tjaa. Du skal kigge i divice manager..

Control panel -> system > hardware > device manager

Så skulle dit kort stå under noget i retning af "IEEE 1394 bus host
controllers"

Derudover skal du jo have installeret drivere til dit kamera

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 18:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ebbda62$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Control panel -> system > hardware > device manager
>
> Så skulle dit kort stå under noget i retning af "IEEE 1394 bus host

Og man må gå ud fra at du har installeret driverne til dit Firewire-kort
??

> Derudover skal du jo have installeret drivere til dit kamera

Det er ikke nødvendigt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 18:34

"Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> wrote in message

> Det er ikke nødvendigt.

Aha.. Så vidt jeg husker, da jeg for sjov tilsluttede en vens DV cam til mit
Audigy lydkort.. Installerede XP med det samme drivere.. Så kunne man optage
film osv og hente filmen ind på computeren... Kameraet stod så også under
device manager

Hvis ens styresystem ikke har driverne, må man vel skaffe dem på
producentens hjemmeside.. Ellers kan programmet der skal hente filmen ned,
vel ikke kommunikere med noget den ikke ved er der! Ligesom alt muligt andet
hardware

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-03 20:09

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ebbe668$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
ned,
> vel ikke kommunikere med noget den ikke ved er der! Ligesom alt muligt

Det har du naturligvis ret i. Men min pointe var at det nok var
usandsynligt at der skal bruges eksterne drivere til kameraet.
- men jeg sov lidt i timen og var lidt hurtig på aftrækkeren. ;)

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 20:51

In article <3ebbe563$0$95344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Martin
S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> says...

> Og man må gå ud fra at du har installeret driverne til dit Firewire-kort

Det har jeg ikke, jeg regnede nok bare på noget plug and play men det
var nok naivt

Tak for svaret

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 20:50

> Så skulle dit kort stå under noget i retning af "IEEE 1394 bus host
> controllers"

Jeg kan ikke se det, regnede med at det dukkede op af sig selv, havde
ikke tænkt på at jeg skulle installere drivere

tak for svaret, jeg kigger lige på sandbergs hjemmeside

Tak for svaret

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 21:00

> tak for svaret, jeg kigger lige på sandbergs hjemmeside

Hmm på sandbergs hjemmeside

http://www.sandberg.it/support/13014FAQ.HTM

står at driverne til kortet er en del af windows, og der er således
ingen drivere der. Desuden står der at at pci portene skal være af typen
2.2 for at det kan fungere, men det står der ikke noget om hos min
bundkortsproducent...

http://www.ivmm.com/innobd/products_7300d.html

Hvad gør jeg så ??

MVH

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 21:08

> Hvad gør jeg så ??

Nu har jeg også prøvet med en manuel installering, men jeg får beskeden
at der ingen driver er tilgængeligt, en gorgisk knude....

Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 21:14

> [...]
> ingen drivere der. Desuden står der at at pci portene skal være af typen
> 2.2 for at det kan fungere, men det står der ikke noget om hos min

Det var da et elendigt svar...

Hvilket styrersystem benytter du?

Der er næppe ingen drivere til firewire kort til windows 98,se måske ME

> http://www.ivmm.com/innobd/products_7300d.html
>

> Hvad gør jeg så ??

Kan ikke lige se om kortet har PCI revision 2,1 eller 2,2

Mit Abit bundkort som efterhånden er 3 år gammelt, er vist også kun 2,1.
Mens mit Audigy lydkort da fint virker i maskinen, selvom denne vist også
beskriver man skal benytte 2,2..

Lever kortet tilbage, køb fx audigy lydkortet, fås til 570 inkl. fragt på
nettet.. Det ser ud til at sandberg firewire kortet koster 400 kroner plus
levering.. Når man ikke kan få mere support, end at driverne er indbygget i
styresystemet.. Så er der da noget galt

Så har man også lige et nyt godt lydkort, med firewire Der er dog kommet
et nyere audigy kort, nemlig audigy2.. Men dette er nu noget dyrere.. dette
har også firewire..

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 21:50

> Hvilket styrersystem benytter du?

Win xp

> Lever kortet tilbage, køb fx audigy lydkortet, fås til 570 inkl. fragt på
> nettet..

Ahhhhhh najjj jeg har købt det brugt, og har ikke lige knasterne til et
nyt. Tænkte sgu ikke over at der findes forskellige udgaver af pci det
problem er jeg sgu aldrig løvet ind i før, damn og her sidder jeg med et
nyindkøbt firewirekabel, og et dv kamera med nyoptaget film

Typisk, og det skulle være så let.

Tak for svarene

MVH

Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 22:01

> Win xp

Finder XP slet ikke kortet eller hvad??

> [...]
> problem er jeg sgu aldrig løvet ind i før, damn og her sidder jeg med et
> nyindkøbt firewirekabel, og et dv kamera med nyoptaget film

Har du prøvet at sætte kortet over i et andet PCI slot, smat at opdatere dit
bundkorts biosversion.. Det kan også være du skal kører noget windows
update.

Fra : Jakob

Dato : 09-05-03 22:10

> Finder XP slet ikke kortet eller hvad??

Næhhh

> Har du prøvet at sætte kortet over i et andet PCI slot, smat at opdatere dit
> bundkorts biosversion.. Det kan også være du skal kører noget windows
> update.

Jeg har kørt update og det ser ikke ud til at der er noget at hente på
den front. Men jeg prøver at smække det i en anden port imorgen

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 12-05-03 10:22

Du kan også prøve at kontakte Sandberg support på tlf.: 70 2635 00

De er meget venlige :)

/Claus

Fra : Jakob

Dato : 12-05-03 11:23

In article <b9np5b$p7u$1@news.cybercity.dk>, newz.ck@krogsgaard.dk
says...
> Du kan også prøve at kontakte Sandberg support på tlf.: 70 2635 00
>
> De er meget venlige :)

GOd ide, det vil jeg prøve, tak for tippet.

Jakob