Asus a7v333 og Kingston pc2100 ram
Fra : Skotty

Dato : 08-05-03 14:23

Hej

Jeg har fået et mindre problem (håber ihvertfald, at det er et mindre
problem). Jeg har 256 mb Kingston pc2100 siddende i mit bundkort og har
aldrig haft problemer med det. Nu har jeg så fået 512 mb Kingston pc2100 i
en klods foræret (dejlig ting), men det spiller bare ikke sammen.
Da jeg havde sat de 512 i bundkortet og skulle starte op, fik jeg først en
meddelelse fra mit antivirusprogram om, at "viruspatterns couldn´t be
detectet" og da jeg ville starte Diablo 2 op, fik jeg en fejlmeddelelse på
direct draw. Det er aldrig sket før. Efterfølgende tog jeg 512 klodsen ud
igen og startede op uden problemer.
Nogen der evt. kan fortælle mig hvad problemet kan være ?

Mvh

Mark

Fra : Taba

Dato : 08-05-03 14:53

Det lyder til at der er problemer med din 512 mb ram klods. Test den i et
andet system og se om noget lignenede sker. Hvis ja: Så er der et program
der hedder memtest (http://www.memtest86.com/) der kan tete dine ram, også
finder den nok en fejl.
Hvis rammene virker fint, så prøv at ssætte det i en anden dimm slot på dit
bundkort.
Og hvis det ikkw hjælper og rammene virker i et andet system, så er det dit
bundkort det er galt med (har samme bundkort og har haft rev. 1.01 og et par
rev. 1.02'er, og der var fejl på deres memory controller! Jeg sidder nu med
et rev. 2.0 og det fungere. A7V333 er næsten berygtet for sine ram
problemer).

Held og lykke

/Taba

Fra : Skotty

Dato : 08-05-03 19:16

Jeg prøver og ser hvad der sker *S*

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-05-03 16:32

On Thu, 8 May 2003 15:23:20 +0200, "Skotty" <skotty@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>igen og startede op uden problemer.
>Nogen der evt. kan fortælle mig hvad problemet kan være ?

Hvad OS kører du med ?
Flemming Jacobsen

Fra : Skotty

Dato : 08-05-03 19:16

> Hvad OS kører du med ?

Win 98 se. Kan det have betydning ?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-05-03 19:20

On Thu, 8 May 2003 20:16:17 +0200, "Skotty" <skotty@stofanet.dk> wrote:

>Win 98 se. Kan det have betydning ?

Aha, jeg ved allerede hvad der er galt . Windows 98 kan ikke håndtere
mere hukommelse end 768 MB til sammen. Og her menes der både RAM,
Hukommelse på grafikkort osv.
Og med de 768 MB ram du installerer kommer du til at overskride den
hukommelses barrierer.
Flemming Jacobsen

Fra : Skotty

Dato : 08-05-03 19:27

> [...]
> Hukommelse på grafikkort osv.
> Og med de 768 MB ram du installerer kommer du til at overskride den

Sikke da noget ged.... kunne være man alligevel skulle overveje xp så....
selvom det ligner noget fra teletubbies...

Prøver lige at smække de 512 i og så hive de 256 ud og se om det virker *S*

Fra : Skotty

Dato : 08-05-03 19:47

> [...]
> selvom det ligner noget fra teletubbies...
>
> Prøver lige at smække de 512 i og så hive de 256 ud og se om det virker

Jeps, der var den Tak for hjælpen.

Mvh
Mark

Fra : Martin K

Dato : 08-05-03 19:50

Skotty wrote:
> Jeps, der var den Tak for hjælpen.

Men du skulle nu alligevel overveje Win2000 eller WinXP. Det er hamrende
stabilt, og har en god kerne...

--
Martin K

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-05-03 23:55

On Thu, 8 May 2003 20:49:39 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Men du skulle nu alligevel overveje Win2000 eller WinXP. Det er hamrende
>stabilt, og har en god kerne...

Det kan Windows 98 altså også sagtens være.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 08-05-03 19:49

On Thu, 8 May 2003 20:47:01 +0200, "Skotty" <skotty@stofanet.dk> wrote:

>*S*
>>

>Jeps, der var den Tak for hjælpen.

Det var så lidt.
Flemming Jacobsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-05-03 11:50

> Aha, jeg ved allerede hvad der er galt . Windows 98 kan ikke håndtere
> mere hukommelse end 768 MB til sammen.

Jeg syntes det var lidt synd for dig, så jeg har lige surfet nettet tyndt og fundet
noget du måske kan bruge:
http://www.ati.com/support/infobase/3835.html

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Nu også med spinat !

Fra : Skotty

Dato : 09-05-03 18:52

> Jeg syntes det var lidt synd for dig, så jeg har lige surfet nettet tyndt
og fundet
> noget du måske kan bruge:
> http://www.ati.com/support/infobase/3835.html

Det ser spændende ud, men nu er jeg ikke lige den store haj udi kunsten selv
at tweake windows... når nu jeg smider alle 768 mb ram i bundkortet, hvordan
skal indstillingerne i henholdsvis Mini- og MaxiFileCache så være ?

Mvh
Mark