Problemer med ældre HP brænder
Fra : Metal Coven.dk

Dato : 08-05-03 12:39

En HP 9300 CD-R/RW brænder med et par år på bagen, og som indtil nu har været
ganske stabil, er desværre begyndt at opføre sig underligt.

I brændersoftwaren Nero kan man se hvor stor en del af drevets cache, der er
fuld og den står og svinger mellem 90 og 100 %, alt imens den brænder lystigt
med 2 og 4 gange hastighed - altid på cd-r!
Når der så er brændt mellem 18 og 61% af det der skal brændes, går brændingen
i stå og fejler. Det ser ud til at cachen tømmes inden det sker.

Problemerne er muligvis opstået med installationen af et Sony DVD-drev. Dette
og brænderen har jeg prøvet at flytte rundt på - hhv. sekundær master, samt
primær og sekundær slave! DVD-drevet har og fungerer uden problemer!

Som cd-rom drev har brænderen fungeret fint og det er jo underligt, når den nu
ikke vil brænde. Jo, jeg har renset brænderen behørigt og sikret mig at
jumpere har siddet som de skal.

Jeg fatter ikke hvorfor brænderen ikke vil mere. Hvem har et bud på hvor jeg
skal søge fejlen, samt hvad der kan gøres for at udbedre den!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 08-05-03 13:09

Metal Coven.dk wrote:
> En HP 9300 CD-R/RW brænder med et par år på bagen, og som indtil nu har været
> ganske stabil, er desværre begyndt at opføre sig underligt.

Til alle: svar venligst ikke på denne, da den er sendt (omend ikke
crosspostet) til både dk.edb.hardware, dk.edb.hardware.drev og
dk.edb.hardware.drev.cdrom(hvor den retteligt hører hjemme)

FUT sat til news:dk.edb.hardware.drev.cdrom