Er det værd at opgradere???
Fra : Allan Andreasen

Dato : 08-05-03 09:06

Hej alle

Jeg står og overvejer at opgradere bundkort + CPU + RAM men ved ikke hvor
meget jeg ville få ud af det...

Mit nuværende system består af:
AMD Athlon XP 1800+
ECS K7S5A M Lan (SIS 735 Chipsettet)
512 MB Hyundai PC2100 DDR RAM (i et modul)

Jeg overvejer at opgradere til et Nforce 2 chipset baseret bundkort og en
Athlon XP 2X00+ og 1 GB PC2700 i to moduler.

Men jeg ved som sagt ikke om hvor meget jeg ville få ud af det bortset fra
at komme af med en masse penge.

Hilsen Allan

Fra : Martin K

Dato : 08-05-03 09:09

Allan Andreasen wrote:
> Jeg overvejer at opgradere til et Nforce 2 chipset baseret bundkort
> og en Athlon XP 2X00+ og 1 GB PC2700 i to moduler.

Jeg har nogenlunde samme config som dig, bare med et Asus A7A266-E istedet.
Jeg har gået med de samme tanker, og jeg er med mig selv kommet frem til at
det blot er penge ud i luften, med det behov jeg har. Jeg vil derfor ikke
kaste flere penge i 'dyret' forløbig (jo måske noget støjdæmpning) - men
igen, det kommer an på hvad du bruger den til...

--
Martin K

Fra : Allan Andreasen

Dato : 08-05-03 10:02

Jeg bruger primært min maskine til spil + lidt kontor arbejde

Fra : Leony

Dato : 08-05-03 17:23

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger primært min maskine til spil + lidt kontor arbejde

Så synes jeg du skulle kigge efter et grafikkort i stedet for.
Hvilket et har du nu?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Allan Andreasen

Dato : 09-05-03 09:47

Jeg har et MSI Geforce 4 TI 4400 128 MB

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-05-03 11:47

> Jeg har et MSI Geforce 4 TI 4400 128 MB

Den processor du har nu, fungerer udmærket
med det kort som du har. Vil du have mere fart på spil,
skal du investere yderligere i et større grafikkort, hvilket
nok ville være spild. Du har allerede et meget kraftigt grafikkort.
For de penge du vil købe nyt bundkort osv. for, kan du jo
købe et Radeon 9700 Pro.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Nu også med spinat !

Fra : Leony

Dato : 10-05-03 10:41

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@blabla.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et MSI Geforce 4 TI 4400 128 MB

Umiddelbart tror jeg ikke du får en særlig stor gevinst ved at
opgradere. Umiddelbart tror jeg den eneste forskel udelukkende vil kunne
ses i benchmakrprogrammer og ikke når du spiller.
Tror du skulle vente nogle måneder endnu. Især hvis du ikke er træt af
eller har nogle problemer med dit bundkort.

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-05-03 09:15

> Jeg står og overvejer at opgradere bundkort + CPU + RAM men ved ikke hvor
> meget jeg ville få ud af det...

Jeg opgraderede for nyligt fra XP2000+ med 1GB SD-ram til P4 2,4@3,0 med 1GB
DDR Dual channel. Jeg synes da godt nok det hele går hurtigere, men hvis man
ikke har pengene i overskud (det havde jeg , så se hellere om der er
nogle af de andre dele der kan opgraderes. (harddisk eller grafikkort eller
sådan noget)

> [...]
>
> Jeg overvejer at opgradere til et Nforce 2 chipset baseret bundkort og en
> Athlon XP 2X00+ og 1 GB PC2700 i to moduler.

Det er ikke det store du vil kunne mærke i forskel.

Det sjove er faktisk at min ekstracomputer (som blev opgraderet fra XP1800,
512MB SD til den førnævnte XP2000+) blev samtidig opgraderet fra en GF2MX400
til et GF4TI4200 og DER kunne det mærkes....det andet var bare blær

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-05-03 10:08

> [...]
>
> Jeg overvejer at opgradere til et Nforce 2 chipset baseret bundkort og en
> Athlon XP 2X00+ og 1 GB PC2700 i to moduler.

Jeg ser kun spild af penge der. Det er flere gange vist, at PC2100 og PC2700
ligger meget tæt i ydelse. Vi taler om 2%-5% ydelsesforskel - det gad jeg i hvert
fald ikke betale en milliard for

Desuden er der ikke den helt store ydelse<>penge i processoropgraderingen. Vent
så hellere til næste generation af AMD bliver frigivet. Så kan du enten spendere eller
købe de 'udgåede' billigt'.

Fra : JK

Dato : 08-05-03 10:20

On Thu, 8 May 2003 10:05:30 +0200, "Allan Andreasen"
<allan_andreasen@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej alle
>
>Jeg står og overvejer at opgradere bundkort + CPU + RAM men ved ikke hvor
> [...]

Det er ikke en Tbred 1800+, vel ? De er jo ret fantastiske, hvis de er
med stepping JIUHB.

Du kunne gøre som mig:

se lige først www.waterheads.dk der sælger 1700+ Tbred med stepping
JIUHB. Du kan ikke købe cpu'er med kendt stepping andre steder i DK.

Jeg sigtede imod at køre sådan een med 11x200 med synkron ram.

Købte soltek FRN2-L Nforce2 bundkort fra shg.

Jeg bruger twinmos pc2700 ram, som jeg kører ved 200 MHz. Det kan
købes hos www.databutikken.com
Så køb noget pc3200 twinmos.

Nå, men det virker kanonstabilt. Benchmark overgår en 3000+.

Memory benchmarks er over 3000 med sisoft sandra.

Bundkortet har få ulemper: suspend to ram og silent hibernation kan
det ikke. Desuden læser jeg de mest frygtelige biosflash historier om
det, folk sender det til RMA efter biosflash er mislykket.

Kan ellers anbefale abit nf7s-v2.0

Hvad du får ud af det ?

3DMarks2001 SE over ca. 15500
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDY5LDU=

Mit system over det 3000+ fsb166, og abit n78x er nforce2.

Du ser, at P4 kan gøre det lidt bedre fsb800 cpu'erne. Eller
overclocket til noget med fsb185 og 3,3 GHz.

hilsen

John