Batterilevetid på Logitech Cordless Optica~
Fra : Peter Holm

Dato : 08-05-03 08:20

hvor længe holder batterierne på Logitechs optiske mus?
Æder den strøm hele natten, selvom den ikke bruges ?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767922

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-05-03 09:05

> hvor længe holder batterierne på Logitechs optiske mus?

Mine holder et par måneder og jeg er rimelig storbruger.....spiller, surfer
bla bla bla osv.....

> Æder den strøm hele natten, selvom den ikke bruges ?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767922

Ikke hvis man stiller den på et hvidt underlag når man ikke bruger den. Jeg
stiller den på et stykke papir

Fra : René Jensen

Dato : 08-05-03 09:39

Kim Fritze Sillasen [9000] wrote:
> Ikke hvis man stiller den på et hvidt underlag når man ikke bruger den. Jeg
> stiller den på et stykke papir

Står det i manualen, eller?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-05-03 10:45

Jeg

> Står det i manualen, eller?

Nej, det kan man se på dioden.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-05-03 10:43

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev:

> Æder den strøm hele natten, selvom den ikke bruges ?

Ja også selvom du stiller den på et stykke hvidt papir. Lampen i musen
står hele tiden og blinker svagt.

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-05-03 10:46

> Ja også selvom du stiller den på et stykke hvidt papir. Lampen i musen
> står hele tiden og blinker svagt.

Ja, men betydeligt mindre på et hvidt stykke papir end hvis den står på en
musemåtte......det er meget tydeligt at se forskellen i mørke.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-05-03 10:59

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> skrev:

> Ja, men betydeligt mindre på et hvidt stykke papir end hvis den
> står på en musemåtte......det er meget tydeligt at se forskellen i
> mørke.

Det er vi helt enige i.

Fra : David T. Metz

Dato : 08-05-03 10:57

Peter Holm skriblede:
> hvor længe holder batterierne på Logitechs optiske mus?

Det kommer an på batterierne.

> Æder den strøm hele natten, selvom den ikke bruges ?

Ja, men det er ikke meget.

Jeg kan anbefale at benytte gode NiMH-batterier og en intelligent oplader.
Det gør jeg - med to sæt opladelige er der altid et opladet sæt klar og så
betyder det ikke så meget.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Daniel Andersen

Dato : 08-05-03 12:47

> [...]
> Det gør jeg - med to sæt opladelige er der altid et opladet sæt klar og så

Præcis! - Jeg har dog en anden optisk mus fra Logitech, og med fornuftige
genopladelige skifter jeg ca. en gagng hver 6-8 uge. Dog gør det ikke "ondt"
at skifte, da man heldigvis bare skal lade dem op (Og selvfølgelig har et
ekstra sæt at bytte med)

Fra : Peter Holm

Dato : 08-05-03 13:52

og med
> fornuftige genopladelige skifter jeg ca. en gagng hver 6-8 uge.

Kan nogen fortælle om 6-8 uger også er levetiden for et sæt Duracel ?

Mvh
Peter

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 08-05-03 13:55

> Kan nogen fortælle om 6-8 uger også er levetiden for et sæt Duracel ?

Jeg bruger Duracell og de holder cirka de 2 måneder, så det må være et ja.

Fra : Anders pedersen

Dato : 08-05-03 16:23

Thu, 8 May 2003 14:54:39 +0200, Kim Fritze Sillasen [9000]
<Fritze76@hotmail.com> skrev:

> Jeg bruger Duracell og de holder cirka de 2 måneder, så det må være et
> ja.

4-6 uger er forkort for min mus.en logitech cordless optical mouse.
Har selv før været ude for der gik 4måneder inden den kom med fejlmeddelsen
om at batterierne er ved at være tomme.Der har jeg kunne kørt i 1 måned
mere før de var tomme.

Anders

Fra : Peter Holm

Dato : 08-05-03 19:36

Anders pedersen wrote:

> [...]
> fejlmeddelsen om at batterierne er ved at være tomme.Der har jeg
> kunne kørt i 1 måned mere før de var tomme.

Glimrende - jeg bestiller straks!
Tak
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 13-05-03 16:18

Peter Holm wrote:

> Glimrende - jeg bestiller straks!
> Tak
> Peter

Og den kører som en drøm!
Peter

Fra : Madsen

Dato : 08-05-03 17:05

Peter Holm skrev:

> Æder den strøm hele natten, selvom den ikke bruges ?

Ja, men den har hele 4 forskellige strømniveauer, hvis man kan sige
det sådan.

<http://www.dansdata.com/ltcmmo.htm>
> [...]
| times a second, making it look a lot dimmer. Now it only draws
| about 6.5mA, but it can pulse back up to the full power mode any
| time it thinks something's happening.
|
| Leave the mouse alone and you it dims further and slows its pulses
| more, going through a 10-flash-per-second mode and ending up on a
| two-flash-per-second mode that has only about a 0.3mA average
| draw. Once again, though, moving the mouse or clicking a button
| gives you full power mode again. There's a maximum of a
| half-second delay before the mouse notices you've moved it, even

Hvis du parkerer den på et hvidt underlag så går den hurtigere fra
1500 blink og ned til et lavere niveau end hvis du stiller den på
et mørkt og det er formentlig derfor at folk oplever at batterierne
holder længere hvis de stiller den på et hvidt underlag.

Madsen.