Returnering af defekt IBM-HD
Fra : ab

Dato : 07-05-03 10:35

Betingelserne for indpakning / forsendelse af en IBM-harddisk er faktisk så
specificeret, at det er let at "falde i", så garantien ikke dækker.

Se evt. her: http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma25h.jsp

ab

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-05-03 10:53

> Betingelserne for indpakning / forsendelse af en IBM-harddisk er faktisk

> specificeret, at det er let at "falde i", så garantien ikke dækker.
>
> Se evt. her: http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma25h.jsp

Man kan bare bruge den æske man fik sin ombytningssdisk i fra en af de
første 10 gange hd'en gik i stykker. Den skal man sgu huske at gemme når vi
snakker IBM

Ja, du har ret. Det er generelt vigtigt at sende den ordentligt eller kan
man lige så smide de penge det koster at sende hd'en ud, da de så ikke
bytter den.

Jacob

Fra : Morten

Dato : 07-05-03 12:13

> [...]
>
> Ja, du har ret. Det er generelt vigtigt at sende den ordentligt eller kan
> man lige så smide de penge det koster at sende hd'en ud, da de så ikke

Ja, underligt nok, for deres egen æske overholder ikke deres forskrifter.
Den er ikke med skumgummi, men to plastikdimser, som sættes på HD'en.

Nå, men bare du finder en æske og noget skumgummi, så holder. Jeg har ikke
været ude for problemer endnu - jeg får gratis HD'er fra arbejdet når de er
stået af, så jeg har vel sendt omkring 15. De siger det ikke kan betale sig
at sende HD'en til ombytning, så det kan jeg som privatperson glæde mig over
:)

Nå, men der er et par stykker der er blevet sendt i en halvhøjde skotøjsæske
(havde ikke skumgummi til at fylde en hel) Den godtog de, men den overholdte
da også med god vilje deres 5 cm forskrift.

Og ellers, rens lige HD'en for labels og kør overfladerne over med sprit, så
disken ikke ser mishandlet ud. Nogle af den fra arbejdet har været slemt
støvet så man kunne mistænke dem for at påstå de havde været mishandlet.
Labels har der selvfølgelig også været på dem, dog ikke på 'hullet'.

Mvh
Morten

Fra : Henrik Dissing

Dato : 07-05-03 18:04

On Wed, 7 May 2003 13:12:56 +0200, Morten wrote:

>Ja, underligt nok, for deres egen æske overholder ikke deres forskrifter.
>Den er ikke med skumgummi, men to plastikdimser, som sættes på HD'en.

Jeg har med held fået en disk byttet som jeg returnerede i netop den type
emballage.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-03 13:37

ab skrev :
> Betingelserne for indpakning / forsendelse af en IBM-harddisk er faktisk

> specificeret, at det er let at "falde i", så garantien ikke dækker.

> [...]

Man kan købe en papkasse størrelse 4 på posthuset, lidt skumgummi i Jysk
Sengetøj, så mangler man bare en antistatic pose. Den kan man muligvis få
hos den lokale hardware pusher hvis han selv samler sine PC'er.

Jeg synes ikke at deres krav er urimelige, men mange forhandlere overholder
dem ikke når man køber en ny disk. Jeg har flere gange købt diske fra BJ
Trading og der er de bare viklet ind i en hel del bobleplast og et
papomslag. MidtData plejer at levere i papkasse med flamingo holdere (og det
accepterer IBM/Hitachi).
Det kan nemt være forklaringen på at BJ er ca 50 kr billigere end MidtData.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-05-03 13:59

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Betingelserne for indpakning / forsendelse af en IBM-harddisk er
> faktisk så specificeret, at det er let at "falde i", så garantien ikke
> [...]

Så vidt jeg forstod betingelserne, burde en kasse med skum som dem Post
Danmark sælger til 11,95 være helt ok.

--
Bjarke Andersen (der nu efter 5. ombytning helt har droppet IBM og afprøver
Maxtor)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-05-03 14:24

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> "ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Så vidt jeg forstod betingelserne, burde en kasse med skum som dem Post
> Danmark sælger til 11,95 være helt ok.

Post Danmark sælger da ikke skum?
En kasse fra Post Danmark til omkring 10 kroner, og så en gang skumgummi,
så er den hjemme. IBM dækker ikke, hvis man bruger det bobleplast som Post
Danmark anvender. Det er der ligefrem billeder af på IBM/Hitachi's side der
viser at de ikke gør.

Flemming