Kan ikke opdatere ESCD
Fra : BHP\(7080\)

Dato : 05-05-03 12:10

Hej NG.

Jeg har stadig et prob med mit MSI 694D Pro v1.0(MS6321).
Det er ikke muligt at update ESCD, konfig er pt. flg:

2+866 PIII FC-PGA
AGP kort
128MB IBM RAM

Den kommer fint igennem opstart, men når den kommer til opdatering af ESCD
går den i hak og kan ikke komme videre.

Pft

BHP

Fra : Leony

Dato : 06-05-03 13:32

"BHP(7080)" <bear@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den kommer fint igennem opstart, men når den kommer til opdatering af
> ESCD går den i hak og kan ikke komme videre.

Har du prøvet at resette BIOS?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 05-05-03 17:56

On Mon, 5 May 2003 13:10:14 +0200, BHP(7080) wrote in
dk.edb.hardware.bundkort
> [...]

>128MB IBM RAM
>
>Den kommer fint igennem opstart, men når den kommer til opdatering af ESCD

Det er et kendt problem, og bl.a. mit eget MB har fået fejlen for en 14
dages tid siden.

Prøv at søge på Google med "can't write ESCD", så er der noget læsestof.

Kort fortalt er det flashchippen med BIOSen i der er defekt.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 06-05-03 00:25

Svend Erik Jensen wrote:

> Kort fortalt er det flashchippen med BIOSen i der er defekt.

....eller i det mindste bør chippen slettes og flashes med den relevante
bios igen.
Jeg har reddet et QDI Titanium IB+ der havde samme problem, ved at lodde
chippen af (den var loddet fast), flashe den i det apparat jeg har til
det, og loddet den på igen.
Kønt er det ikke, men det virker.

Jeg havde på et andet tidspunkt et lignende problem med et gammelt skod
PC-Chips bundkort(stoppede ved "updating DMI").
Jeg tog chippen ud, men en uge senere ville jeg lige gøre et sidste
forsøg inden lossepladsen.
Da jeg satte den i igen, startede lortet som det skulle og har virket
lige siden.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 06-05-03 15:46

On Tue, 06 May 2003 01:24:55 +0200, Jens C. Hansen [Odense] wrote in
dk.edb.hardware.bundkort
<3eb6f1fe$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

>...eller i det mindste bør chippen slettes og flashes med den relevante
>bios igen.

Det er ikke sikkert det er muligt, da chippen fejler, og det er samme
chip den nye BIOS skal skrives i.

[to eksempler på vellykkede operationer]

Det er ikke sikkert det vil virke, men prøv.