Driver til netkort
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-03 12:30

Hej NG
Jeg har et netkort, hvortil jeg ikke har en driver.
En søgning på Google gav intet.

På kortet står følgende:
CAEP304005
94V0
ML-401
RC PN 19K5544 MJS/KTH
000255E65B02
11S19K5543ZJ1C12451H7 FRU19K4885104

Kortet er fremstilet i Kina

Er der nogen, som kan hjælpe med en driver?

--
Erik Ginnerskov

Fra : Leony

Dato : 05-05-03 12:49

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, som kan hjælpe med en driver?

Har du prøvet at installere kortet, måske kan Windows selv installere en
driver til det.

PS det er altid en god ide at skrive til hvilket styresystem der bruges
når der efterlyses en driver

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-03 14:34

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev
> "Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du prøvet at installere kortet, måske kan Windows selv installere en
> driver til det.

Nej, det har jeg godt nok ikke. Du har muligvis en pointe der.

> PS det er altid en god ide at skrive til hvilket styresystem der bruges
> når der efterlyses en driver

Sorry, en forglemmelse. Det er, som du selv gættede, til Windows-platform

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-05-03 20:24

In dk.edb.hardware, Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> says...
> Sorry, en forglemmelse. Det er, som du selv gættede, til Windows-platform

Nu er Windows jo ikke bare Windows. Hvilken version???

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-05-03 23:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev
> In dk.edb.hardware, Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> says...
Windows-platform

> Nu er Windows jo ikke bare Windows. Hvilken version???

PT. er der slet ikke installeret noget OS på den maskine, jeg påtænker at
sætte kortet i, men '95 OSR2', '98 SE' 'ME' eller 'XP Pro' er muligheder.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-05-03 01:16

Erik Ginnerskov wrote:

> PT. er der slet ikke installeret noget OS på den maskine, jeg påtænker at
> sætte kortet i, men '95 OSR2', '98 SE' 'ME' eller 'XP Pro' er muligheder.

Der bliver knap nok skrevet drivere til Win95 mere.
Matrox har f.eks. ikke nogen til G550 og Parhelia
(og heller ikke nogen Parhelia-driver til Win98/Me, hvilket overrasker
mig lidt).

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-05-03 10:44

Erik Ginnerskov wrote:

> PT. er der slet ikke installeret noget OS på den maskine, jeg påtænker at
> sætte kortet i, men '95 OSR2', '98 SE' 'ME' eller 'XP Pro' er muligheder.

Hvis det er valgmulighederne, er der vel reelt kun to at vælge mellem:
98SE og XP Pro.

95 OSR2 er håbløst forældet, og ME er håbløs ustabil.

--
/kenne
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-05-03 09:52

"Kenneth Kristensen" <kenne@IDontLikeSpam.control.auc.dk> skrev

> Hvis det er valgmulighederne, er der vel reelt kun to at vælge mellem:
> 98SE og XP Pro.
>
> 95 OSR2 er håbløst forældet, og ME er håbløs ustabil.

ME ustabil? Jeg har da ellers oplevet, at 98SE crasher oftere end ME.

Men jeg har også overvejet 'OS/2 Warp3' eller 'RedHat 6.1 Linux'

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-05-03 10:56

Erik Ginnerskov wrote:

> ME ustabil? Jeg har da ellers oplevet, at 98SE crasher oftere end ME.

Det er lige modsat af hvad jeg har oplevet.
Alle de maskiner jeg har installeret ME på, har været ustabile lige indtil der
blev "nedgraderet" til 98SE.

> Men jeg har også overvejet 'OS/2 Warp3' eller 'RedHat 6.1 Linux'

Så ville jeg bestemt gå efter Rødhætte.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-05-03 16:49

In dk.edb.hardware, Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> says...
> Men jeg har også overvejet 'OS/2 Warp3' eller 'RedHat 6.1 Linux'

Du bør nok overveje en nyere OS/2, evt. eComStation.

FUT:dk.edb.os2

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-05-03 13:26

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg har et netkort, hvortil jeg ikke har en driver.
> En søgning på Google gav intet.
[snip]
> RC PN 19K5544 MJS/KTH

Jeg søgte på "19K5544" og fandt et
link der viser et Intel Netkort.

Her er linket:
http://shor.ter.dk/689922241

Måske det er det ?!
--
Peter J

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-03 14:36

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev

> [snip]
>
> Jeg søgte på "19K5544" og fandt et
> link der viser et Intel Netkort.
>
> Her er linket:
> http://shor.ter.dk/689922241
>
> Måske det er det ?!

Muligvis, men jeg kunne ikke finde ne driver der.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-05-03 15:18

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Muligvis, men jeg kunne ikke finde ne driver der.

Næh - men hvis det er et intel kort har intel selv
drivere ... Eller endnu bedre:
Hvis du kører Windows XP (og muligvis andre)
har windows selv driverne til Intels netkort.
Prøv at losse det i en maskine og se hvad der sker.
Hvis det ikke virker så fortæl hvilken version
af windows du bruger
--
Peter J

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 05-05-03 20:46

Prøv at kikke på den største chip på kortet det kan være det giver en
ledetråd om fabrikanten og dermed driver
det har jeg selv haft held med flerre gange på netkort /lydkort/modem der
ikke er pluk and play der er ikke så mange der laver chip til netkort

Hilsen Jan O

Fra : Peter Pan

Dato : 07-05-03 00:19

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in message
> 11S19K5543ZJ1C12451H7 FRU19K4885104

Det FRU nummer er et IBM "Field Replacable Unit" part nummer.

Og IBM har lavet et Intel 10/100 Mbit Ethernet adapter med FRU nummer
19K4885.
En beskrivelse af det kan ses her:
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1MIGR-4UVQKX

IBM har en driver her:
ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/netvista_drivers/q37z26us.exe

Men ellers kan du sikkert finde en standard Intel driver på www.intel.com
til Intel Pro/100VE chipsættet som det bruger.

Mvh
Anders