Grafikkort til ny discount-PC..
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-05-03 23:12

Hej rødder

For et stykke tid siden spurgte jeg om hjælp til en computer til min
13-årige lillebror. Jeg fik en kanongod hjælp herinde og fik en god computer
til kun 2700 kroner.

Imidlertid har den "onboard"-grafikkort, hvorfor den ikke er for skrap til
3D-spil.

Maskinen er en AMD 1800+ med 256 Mb Ram.

Hvilket grafikkort skal jeg købe til ham i fødselsdagsgave, hvis jeg gerne
vil nøjes med at rive mig for måske 5-700 kroner..?

--
Venligst Jan W Nielsen, Århus
Vectra / 186Nm

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-05-03 00:22

> Hvilket grafikkort skal jeg købe til ham i fødselsdagsgave, hvis jeg gerne
> vil nøjes med at rive mig for måske 5-700 kroner..?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627917
(Geforce FX5200, fuld DirectX9 support, svjh)

eller

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017899
(Radeon 9700, kan ikke huske om der er DX9-support, mener det ikke).

Begge kort 689 kr. excl. forsendelse.

Begge kort er udstyret med 128 mb DDR-ram, og skulle ligge nogenlunde lige i
ydelse.

Held og lykke med at finde et godt kort!

// Troels

Fra : Daniel Andersen

Dato : 05-05-03 06:46

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017899
> (Radeon 9700, kan ikke huske om der er DX9-support, mener det ikke).
>
> Begge kort 689 kr. excl. forsendelse.

Det kunne ikke passe - Så jeg tjekkede det... Det er altså et Radeon 7500
der snakkes om!.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 05-05-03 12:52

> Det kunne ikke passe - Så jeg tjekkede det... Det er altså et Radeon 7500
> der snakkes om!.

Undskyld, jeg tåger! Me bad...

// Troels

Fra : Martin K

Dato : 05-05-03 08:05

Troels [around 9000] wrote:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627917
> (Geforce FX5200, fuld DirectX9 support, svjh)

Jeg ville tage denne, det andet (Radeon 7500) er et ældre kort...

--
Martin K

Fra : jacwin

Dato : 05-05-03 08:51

Jeg ville vælge et Ati 9100 kort som jeg vil mene kan trække de fleste
3D-spil.

Fx Sapphire til 637,- + pp

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017903

/Jacob