Password på bios
Fra : grubben

Dato : 01-05-03 22:31

Hej

Hvordan kommer jeg i bios , når jeg ikke kender pass?

Det er en halvgammel Amitech ting .
MvH Grubben

Fra : René Nielsen

Dato : 01-05-03 22:43

Afmonter batteri til CMOS, og sæt det i igen. ELLER find en switch på mobo
der re-setter CMOS. Husk lige, at uanset hvilken du vælger, skal du loade
set-up defaults to CMOS bagefter.
MVH: René

Fra : leif

Dato : 02-05-03 07:39

På den jeg engang for længe siden havde, var kodeordet bare "ami". Måske
gælder det også for din..

--
Leif Jensen
(ved e-mail fjern X)

Fra : Jørn Hansen

Dato : 02-05-03 10:23

"grubben" <grubbenDETTE_SKAL_FJERNES@mail.dk> wrote:

>Hvordan kommer jeg i bios , når jeg ikke kender pass?
>Det er en halvgammel Amitech ting .

Har du selv på et tidspunkt sat et password til BIOS?

Jeg mener at erindre, at alle Amitechmaskiner som standard havde
passwordet "ami". Jeg mener også at der var et yderligere password
hvis man skulle ind som supervisor, men det kan jeg ikke lige huske
hvad var, måske "amibios" eller "amitech", men jeg er ikke sikker.

Mvh
Jørn

Fra : grubben

Dato : 02-05-03 21:05